Kukaan kenelle ei ole sopinut mikään masennuslääke?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masis

Vieras
Mulla ei ole ollut onnea näiden vuosien aikana, mulle ei myös sovi mikään hormonaalinen ehkäisy jne.

Nyt ilman masennuslääkettä jo 3kk ja välillä on tosi vaikeaa, mutta tämä on kuitenkin parempi kuin lääkkeiden kanssa..

Olen syönyt vitamiineja ja kalaöljyjä.

no täällä kohtalotoveri,mikään masennuslääke ei sopinut mulle!!monet dropit kokeiltiin.
tuli sivuoireita jotka häiritsi ja paljon,masensi enempi niiden pillereiden kaa...

mullai on ollut huonoja kokemuksia lääkkeistä,tuntuu että voi huonommin,kun lisätään vaan lääkitystä ja sanotaan ,että oot masentunut.Lääkkeiden sivuoireita ne varmaan on,nythän nuo lupasivat,että jos syksyllä vähennettäs jotain lääkettä,joka eniten väsyttää,.

Minä menen ihan veltoksi ja tunteettomaksi masennuslääkkeistä. Ei huvita tehdä mitään ja masennun vielä enemmän. Minulle sopii sen sijaan mielialaa tasaava "psykoosilääke" Ketipinor. Sitä käytetään maanis-depressiivisyyden hoidossa, mutta minulla tuo aloitettiin todella vaikean elämäntilanteen aikana.

Eikö tuo ketipinor väsytä sinua? Itse kokeilin sitä joskus unettomuuteen, ja jo puolikas 25mg:n pilleristä väsytti mua vielä seuraavanakin päivänä aivan hirveästi.
Poistaako tuo ketipinor myös masennusta?

Ketipinor väsytti aluksi, reilusti suurempana annostuksena kuin nyt (25 mg). Minä en ole tyypillinen masennuspotilas, vaan ennemminkin maaninen ja ylienerginen. Eli unettomuutta, ahdistusta, sekavia ajatuksia, välillä masispäiviä. En tiedä määrätäänkö Ketipinoria pelkkään masennukseen..

:wave: Täällä yks kohtalotoveri. 4 eri lääkettä kokeiltu (sertraliini/zoloft, venlafaksiini/Efexor, Cipralex ja fluoksetiini/Prozac, Seronil). Nyt ainakin psykiatri sanoi, et ei oteta mitään uutta edes kokeiluun. Saa sit nähdä joudunko yrittämään pärjätä ilmankin lääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
:wave: Täällä yks kohtalotoveri. 4 eri lääkettä kokeiltu (sertraliini/zoloft, venlafaksiini/Efexor, Cipralex ja fluoksetiini/Prozac, Seronil). Nyt ainakin psykiatri sanoi, et ei oteta mitään uutta edes kokeiluun. Saa sit nähdä joudunko yrittämään pärjätä ilmankin lääkkeitä.

Mitä sulla tuli noista lääkkeistä, vai eikö vain auttanut?
Mullakin kokeiltu noita kaikkia.. Efexor ja cymbalta vei tunteet, mikään ei tuntunut enää miltään. Zoloft pahensi olon aivan kamalaksi ja cipralex auttoi aluksi, mutta aiheutti ärtyisyyttä, ja sit kun kokeilin sitä uudestaan, niin se ei enää auttanutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin:

Mitä sulla tuli noista lääkkeistä, vai eikö vain auttanut?
Mullakin kokeiltu noita kaikkia.. Efexor ja cymbalta vei tunteet, mikään ei tuntunut enää miltään. Zoloft pahensi olon aivan kamalaksi ja cipralex auttoi aluksi, mutta aiheutti ärtyisyyttä, ja sit kun kokeilin sitä uudestaan, niin se ei enää auttanutkaan.

Sertraliinia käytin ensin varmaan vuoden ajan, ja en tiiä auttoiko se oikeastaan missään vaiheessa, se oli mun eka lääke ja ajatettelin vaan, et "kai se auttaa". No, sit jossain vaiheessa tympäännyin kun eihän se auttanut, nostettiin annosta eikä taaskaan auttanut.

Fluoksetiini oli ihan hyvä, se ei aiheuttanut sivuvaikutuksia, ja auttoikin vähän. Ihan liian vähän vaan, ja annoksen nostokaan ei auttanut.

Efexor tuntui aluksi todella hyvältä, se oli eka joka oikeasti nosti mielialaa, vähensi väsymystä jne. Sitten tuli huimaus, ihan järkyttävä niin ettei voinut suoraan kävellä. Alettiin lopetella lääkettä, niin huimaus vaan paheni, jouduin käymään neuron polillakin sen takia.... Kun oli 2 viikkoo ollut Efe kokonaan pois, vasta sitten huimaus loppui.

Cipralex nyt viimeisimpänä, 10 mg ei auttanut yhtään, kun nostettiin 15 mg, niin alkoi tulla päänsärkyä ja heräilyä yöllä. Siksi sekin lopetettiin.

Nyt siis ei mitään uutta lääkettä, syön taas fluoksetiinia tukilääkityksenä, se pitää kaikkein pahinta oloa kuitenkin vähän poissa, on halpa ja ei oo sivuvaikutuksia.

Itselläni Sertralin käytössä ja sivuoireet on kyllä aika järkyt:(. En tiedä, kauanko jaksan syödä näitä. Voimaton olo, hikoiluttaa, jaloissa tuntohäiriöitä....

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Minulle mikään ei auta:(Minulla ei varsinaista masennusta ole mutta yleistynyt ahdistuneisuushäiriö,pakkoajatukset,pakkohuoli on

Mulla myös masennuksen taustalla tuo GAD, eli yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.

Milloin sulla alkanut oireilemaan?Minulla jo loppuraskaudessa ja tokan jälkeen sairastuin ensimäistä kerta ja kunnolla,ei ole kiva ja ne pakkoajatukset hirveät jotka ahdistaa,eli mä pelkään paljon lasten takia

Minulle mikään ei auta:(Minulla ei varsinaista masennusta ole mutta yleistynyt ahdistuneisuushäiriö,pakkoajatukset,pakkohuoli on

Milloin sulla alkanut oireilemaan?Minulla jo loppuraskaudessa ja tokan jälkeen sairastuin ensimäistä kerta ja kunnolla,ei ole kiva ja ne pakkoajatukset hirveät jotka ahdistaa,eli mä pelkään paljon lasten takia

Mulla alkoi ekan raskausaikana oikeastaan jo, mutta mulla ei onneksi ole pakkoajatuksia siihen liittyvinä. Mutta jatkuva ahdistus ja välillä ahdistus vaan paisuu niin isoksi, et ei meinaa kestää. Ja siitä jatkuvasta ahdistuksesta mulle on sit tullut myös masennusoireita, eli väsymystä ja alakuloa ja aloitekyvyn puutetta, jne.

Mutta varmaan kamala, kun muutenkin ahdistaa kaikki niin sit vielä pakkoajatukset, jotka varmasti lisää ahdistusta... :hug:

Mulla alkoi ekan raskausaikana oikeastaan jo, mutta mulla ei onneksi ole pakkoajatuksia siihen liittyvinä. Mutta jatkuva ahdistus ja välillä ahdistus vaan paisuu niin isoksi, et ei meinaa kestää. Ja siitä jatkuvasta ahdistuksesta mulle on sit tullut myös masennusoireita, eli väsymystä ja alakuloa ja aloitekyvyn puutetta, jne.

Mutta varmaan kamala, kun muutenkin ahdistaa kaikki niin sit vielä pakkoajatukset, jotka varmasti lisää ahdistusta... :hug:
On se kamala,pakko vaan kestää,kun mikään ei auta,vaikka minulla on vähän parempi olo jo,mutta ei se kuitenkin niin äkkiä mee pois se ahdistus ja kaikenlaiset huolet on kuitenkin vielä,kun kaikenlaisia traumoja sain.Mä pelkään kokoajan jos tulee pahempi olo,vaikka ei kannatta semmosta pelätä,mutta kuitenkin,en vaan halua.Onko sulla nyt lääkitys?

On se kamala,pakko vaan kestää,kun mikään ei auta,vaikka minulla on vähän parempi olo jo,mutta ei se kuitenkin niin äkkiä mee pois se ahdistus ja kaikenlaiset huolet on kuitenkin vielä,kun kaikenlaisia traumoja sain.Mä pelkään kokoajan jos tulee pahempi olo,vaikka ei kannatta semmosta pelätä,mutta kuitenkin,en vaan halua.Onko sulla nyt lääkitys?

Mulla on joo toi Seronil nyt vielä menossa päivittäin, saa nähdä jätänkö senkin pois kun huomenna psykiatrilla käyn. Tarvittaessa otan Oxamin 15 mg, onneksi aika harvoin tarvin sitä.

Yhteistyössä