Kukaan käynyt RUNNIN-kylpylässä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hmm, enpä tiedä kannattaako ihan sieltä asti tulla. Mutta jos viihtyy pienellä ja rauhallisella paikalla, jossa ei mitään kummempia aktiviteetteja ole, niin sitten. Kyllä siellä on ihan hyvää ruokaa, mutta kylpylä ei mikään ihmeellinen ole. Ja maisemat on kauniit.

riippuu mitä haluaa. Me saatiin miehen kanssa ensimmäistä kertaa esikoinen yöhoitoon ja toisen laskettu aika oli loppupuolella. Eli mentiin lähinnä lepäämään, nukuttiin ja syötiin. Eli vastasi täysin sitä mitä tarvittiin. Lisäksi otin itse muutaman hoidon, joka oli tosi luksusta...

Mutta-kohdat
Meiltä Runniin on tosi lyhyt matka
Ruoka oli syötävää ja ok, muttei mitään gurmeeta (otettiin seisovasta pöydästä)
Kylpylä tosi pieni, mutta harvoin kun pääsee saunaan, niin oli meille ihan jees
Oltiin kahdestaan, ei lapsia. Runni palvelee varmasti parhaiten jo vähän ikääntynyttä porukkaa.. Ei mun mielestä kovinkaan lapsiperheelle suunnattu.
Itse ei hyödynnetty, mutta onhan siellä liikkumismahdollisuudet, siis sauvakävely etc, mutta ei nyt mitenkään hohdokkaat...

Siis siellä on lapsia varten "leikkihuone", jota kävin mielenkiinnosta katsomassa. Musta se oli aika tökerö, kolkko suoraansanoen. Et ajattelin kyllä, että enpä viihtyisi täällä poikani kanssa...

Kirjasto on, en käynyt katsomassa, en osaa sanoa onko siellä mitään lapsille.

Telkkari oli huoneessa ja muistaakseni siellä näkyi vaan ihan peruskanavat (1,2,3,4 ja oisko sub ollu)

"Kylpylässä" oli todella pieni kahluu-allas, jossa tiedän 10 kk varmaan viihtyis. "iso" allas on aika matala, joten varmaan uimataitoiset siinä pärjää hyvin. Sit taisi olla 3 erilaista poreallasta.

Ratsutalli tais olla aika lähellä.

Mä kyllä neuvoisin soittamaan sinne ja kysyy suoraan mitä ajanvietettä teillä on tämänikäisille lapsille. Musta ne nettisivut on ihan kivat, mutta ei ehkä anna oikeeta kuvaa. Kylpylä on vasta remontoitu, joten se oli tosi kiva, Saunaan mahtuu hyvin 5-6 aikuista (naisten puolella) ja suihkuja taisi olla 3-4 kpl, ehkä antaa kuvaa sen koosta?

Oltiin viime kesänä tuetulla lomalla, lapset alle 10 v.
Paikka on kaunis, ulkoilusta nauttii jos säät sen sallii. Lapsille ja oikeastaan koko perheelle oli kivasti ohjelmaa, kyllä meidän lapset ainakin tykkäsivät.
Hoidot oli etelän hintoihin verraten kohtuullisia, ja valikoima oli hyvä. taisi siihen lomaankin kuulua joku hoito muistaakseni.
Paikka on varmsti enemmän eläkeläisille, mutta tällaiselle kerrostalossa asuvalle oikein ihanaa vaihtelua. Asuttiin muuten kartanorakennuksessa, tykkään ainakin itse sellaisesta nostalgiasta, viihtyisä oli.
Lähellä oli kesäkahvila, jossa käytiin pari kertaa yksillä sekä lapset jätskeillä.
Nuo aiemmin mainitut leikkitilat ei tietysti olleet kaikkein parhaat, mutta mielestäni silti voi suositella myös perheille. Tulee oltua yhdessä ja esim. vain laiskasti käveleksittyä jne joen rannalla. Lapset myös mato-ongintaa harrasteli.

Mistä päin etelää olet? Itse lähtisin ainakin ruuhka-suomen alueelta mielellään Runnille asti, luonto ja maisemat on hienoja ja rauha ja oma tunnelma pienellä kylänraitilla mukava, hauska "vanhan ajan" kyläkauppakin löytyy. Riippuu varmaan vähän siitä, millainen loma on teidän mieleen eli jos haluatte harrastaa extreme -lajeja tai discoilla, niin kannattaa valita toisenlainen kohde. Aktiviteetithan on jokaisen omasta halustakin kiinni, ainakin Runnilla oli vuokrattavana esim. kanootteja ja pyöriä ja pihalla oli tenniskenttä (vähän kulunut tosin) ja lentopallo/sulkisverkot. Itse lomailin perheen kanssa lasten ehdoilla, joten en halunnut lomaani liikaa "täytettä" ja "minuuttiaikataulu-ohjelmaa". Olin onnellinen jo siitä, kun lapset sai temmeltää nurmikolla ja ihastella kesän ihmeitä ja itse sai vähän hengähtää ja nauttia luonnon rauhasta.

no tietysti lähtisin jos tuetun loman saisin :)

hotelli/kylpylä, onhan ne vanhoja rakennuksia mutta ihan siistiä ja viihtyisää. vieressä on kaunista luontoa ja kivat lenkkeilymaastot. ihan vierestä mennään siltaa pitkään semmoselle "saarelle" jossa on jotain luontopolkua missä on lapsille liukumäkeä ja jotain kiipeilypaikkoja ym. ruoka on ihan jees. allaspuoli on uusittu ja oikeen sopiva, koska siellä ei mitään hirmu ryysiksiä ole. altaalta pääsee myös ulos uimaan jokeen ja siellä on sitten myös savusauna tiettyinä päivinä. leikkihuone vähän kolkko, mut ei lapset sitä huomannnu. meillä lapset on aina tykänneet olla siellä, käydään usein kun sukulaiset ihan siinä vieressä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Saatiin tuettu-loma sinne... lapset 8v. 4v. ja 10kk. pitää nyt miettii sit vielä......

Me oltiin syksyllä tuetulla lomalla siellä. Lapset 6, 13, 14, 16 ja 17 mukana. Ruoka oli syötävää. ei pahaa mutta ehkä liian teollista mun makuun...
Lapset, varsinkin 6v tykkäsi kovasti, sillä tuettujen lomien ajaksi oli järjestetty päiville paljon kaikenlaista tekemistä. Ja tottakai 6v viihtyi kun oli paljon kavereita joden kanssa leikkiä.
Kylpylässä oli välillä tiukkaa... Se on pieni, mutta hyvin sovittiin kaikkien kanssa ja kokonaisuudessa meillä oli hyvä ja kiva reissu. Vietettiin aikaa myös oman perheen kesken.
Nuorin vieläkin haikailee kun siellä oli niin kivaa.
Yhten päivänä me käytiin Iisalmessa omatoimi retkellä koko porukalla. Jälkeenpäin ajatellen kesä olisi varmaan ollut kivempi ajankohta lomailuun siellä mutta kun se ei meille omien töiden vuoksi käy niin hyvä noinkin.
Uskon että teidän lapset viihtyisivät siellä.

eikös kylpylään mennä lepäämään eikä juomaan....jos etsii vilskettä ja vilinää menee rauhalahteen joka on kaukana terveyskylpylästä.runnille mennään lepäämään,syömään,saamaan hoitoa luonnon keskelle.etelä-suomalaiset ei kestä hiljaisuutta eli lähempänä varmaan enemmän meluisia paikkoja.

Onko siellä Runnilla vielä se rautalähde, mistä saa raudanmakuista vettä? Joskus lapsena oon käynyt siellä, kun vietiin mummoa sinne, ja silloin siellä oli sellainen lähde.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Onko siellä Runnilla vielä se rautalähde, mistä saa raudanmakuista vettä? Joskus lapsena oon käynyt siellä, kun vietiin mummoa sinne, ja silloin siellä oli sellainen lähde.

Tuskin se sieltä on minnekkään kadonnut.. Itse kylpylästä en osaa sanoa "juuta enkä jaata", koska en ole käynyt altailla, ainoastaan muuten siellä sisällä, mut siinä kylpylän lähellä on se "pato", missä saa roikkua vesiputouksessa köyden varassa <3

on siellä se lähde ja sitten on se seikkailumetsä jonne mennään riippusiltaa pitkin ja neulatammen pato missä tosiaankin roikutaan köydessä paskaisen jokiveden tippuessa niskaan. Sitten on se sulkukanava. Saunaosasto huono ja pieni. Enempi vanhusten paikka. Keskellä ei mitään..

Olen Runnilla neljännesvuosittain käynyt, ja mielistynyt sen rauhalliseen tunnelmaan ja seudun maisemiin. Parempaa saunaa en ole missään tavannut, eikä yksi mies voi kovin suurta tilaa tarvitakaan. Hyvää paikassa on vielä riittävän iso, ja hyvä tanssiparketti - tosin levyt voisivat olla iskelmällisempiä. Elävän musiikin iltoina on seudun yhtyeet panneet parastaan. Runnin rautavesi lirisee Pumpputytön lähteestä ja lirisee se vastaanottoaulassakin. Tosin sen teho lienee enemmän uskonasia, ainakin minulle.
Lounas noutopöydästä on minua kyllä tyydyttänyt.
Talvisaikaan ei Kartanohotellista lähde mielellään Kylpylän puolelle saunaan.
Tällaisia mietteitä moni-kävijällä Runnista.

Runnin maisemat ovat kauniit ja ympäristö on hyvin hoidettu riippusiltoineen ja seikkailumetsineen. Tuetulla lomalla oli lapsille hyvin ohjelmaa ja allasosasto oli pieni mutta toimiva. Hotellihuoneet muistuttavat 70-luvun remppaamatonta kerrostaloasuntoa ja kärpäset vaivasivat kaikkialla paitsi allasosastolla. Lämpö hotellihuoneessa oli yöllä 29 astetta. Kadonneesta huoneen avaimesta seurasi perässä iso lasku.
Virkistysmahdollisuuksiin oltiin tyytyväisiä, ja ruoka oli lapsiystävällistä.

Mä oisin lähössä perheen kanssa (ite oon 13 vasta mutta isä suorastaan raaahaa mukaan...) ni siitä allasosastosta että mimmone se on nykyään? Ku siellä mä varmaa eniten hengaan..Ja ku nyt on talvi ni ei oikeen toi ulkona olokaan innosta... :)

Yhteistyössä