Kukaan käynyt Istanbulissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia

Vieras
Nyt kun Åbokin näkyy olevan paikalla... ja tietysti kaikilta halauisin kokemuksia kuulla. Kannattako lähteä leikki-ikäisen kanssa ja miten siellä sujuu kulkeminen, kun rattaita ei enää käytetä? Onko pitkät välimatkat, paljon ihmisiä?

Mä olen ollut siellä monen monta kertaa. Turistina, ja sittemmin sukuloimassa.

Istanbulhan on valtavan kokoinen kaupunki. Eli välimatkat ovat pitkiä. Harva turisti siellä tosin liikkuu pitkin poikin kaupunkia :)

Kyllä mä lähtisin leikki-ikäisen kanssa. Taksit kulkevat ja ovat halpoja. Matka kaupungin laidalta toiselle voi viedä koko päivän, mutta kuten jo totesin: harva lomalainen siellä edes liikkuu kaupungin laidalta toiselle.

Paljon ihmisiä siellä on, onhan se miljoonakaupunki. Mä en ole kokenut siellä liikkumista sen tukalammaksi kuin esim. liikkumista Turun keskustassa :D. Liikenneruuhkat ovat omaa luokkaansa mutta ei niistäkään ole oikeastaan haittaa ollut.

Sitä ajoin takaa väenpaljoudella, että on ilmeisesti kuitenkin sellainen kaupunki, missä uskaltaa liikkua lapsen kanssa, ettei tartte pelätä sieppaamisia tai muuta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap taas:
Okei :) Entä mitä tekemistä siellä kannattais harkita lapsen kanssa?

Me ollaan ohi kulkiessa siellä pysätty 1-2 päivää, se on jotenkin väsyttävä kaupunki, niin paljon melua ja väkeä ja tohinaa =) Ihan ollaan keskustassa kävelty ja katseltu nähtävyyksiä, basaareissa kuljettu ja arkeologisessa museossa käyty, syöty pienissä paikoissa, menty laivalla Aasian puolelle jne.

Yhteistyössä