Apua matkavalintaan, Rodos vai Kypros?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkakuumeeeeeh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkakuumeeeeeh

Vieras
Eli olis tarkoitus lähteä elokuussa reissuun ja olen nyt selannut kaiken mahdollisen läpi ja varasinkin jo matkan Rodoksen Kolymbiaan. Näyttää karulta paikalta mutta hotellialue vaikuttaisi loistavalta ja huone myös. Tuosta rannasta en oikein tiedä, on ilmeisesti pikkukiviä. Onko kukaan käynyt että osaisi kertoa jotain?

Täydellistä paikkaa ei tunnu olevan tai olisi varmaan jos olisi miljonääri :D Tuokin maksaa jo liikaa.

Sitten vähän haaveilin Kyproksesta, kun en ole koskaan käynyt sielläkään. Ne kirkkaat ihanat merenrannat houkuttelis mutta hotellista ja muusta aulueesta en sitten osaa sanoa. Siellä olisi yksi Nissi beachillä. Että osaisko jelpata joku tässä?

Lasten kanssa olisin lähdössä, kouluikäisiä. Ei kaivata hirveesti nähtävyyksiä eikä tietysti yöelämääkään mutta olis se mukava että jotain kivaa olisi lähellä.
Mites noiden hintatasot muuten?

Kivisiä rantoja kummassakin. On myös hiekkaisia. Kesällä tosiaan korventavaa. Rahaa menee aina. Lomasaaria kumpikin, eli nähtävyydet ja muu kulttuuri minimissä. Ne on rantahotellisaaria. Kyproksella voi tietenkin käydä Nikosiassa ja piipahtaa Turkin puolella. Nissi Beach on sitä samaa kivi-, hiekka- ja santarantaa mikä koko Aya Napa alue on. Koko eteläranta saaresta Larnaca ja muut isommat kaupungit sitä samaa rantaa.

Kuumuus ei haittaa ja tiedossa on :P Kaipaisin itse ihanaa merenrantaa, siis sellaista kirkasta, vihreää vettä, vaaleaa pehmeää hiekkarantaa. Jonkinverran laineita. Toisaalta pikkukivetkään ei haittaa jos ne on pyöreitä mut oishan se pehmeä hiekkapohja kuitenki mukavin kävellä. Ja tietysti sitä että merivesi olis mahdollisimman lämmintä.

Kreetaa katselin myös, olen kerran siellä ennen lapsia käynyt ja sieltä mulla on paras muisto jostain rannalta. Se oli just sellanen vihreä ihana meri jossa oli aaltoja, oli lämmintä ja hiekkapohja. Muuten Kreeta oli silloin ainakin täynnä rakennettavia kohteita, siitä on kyllä jo yli 10 vuotta aikaa.

Mulla on tuo yks matka jo varattuna ettei mene, mutta en ole vielä maksanut, että olisi vielä mahdollisuus vaihtaa kohde. Toisaalta olis kiva käydä paikassa missä ei ole vielä ennen käynyt mutta toisaalta mä kaipaisin just tuota merielämystä jos hotelli ja muut jutut on kuitenkin suht ok.

Oiskos sellasesta tietoa kuin Gerani tuolta Kreetalta?

Kaikki tiedot tervetulleita, kiitos ihanat immeiset :D

Kyllä mä koen että Kreeta olisi noista ehdottomasti mukavin.

Oisko sulla perusteluja miksi? Oletko käynyt itse Rodoksella ja Kyproksella myös?

Olen ollut joskus Kreetalla, kun ei lapsia vielä ollut. Ei ollut merenrantahotellia vaan pieni vaatimaton mutta ihan kiva. Olis toisaalta kiva päästä jonnekin missä en vielä ole ollut. Kreetalla tais olla kuitenkin paljon kivoja rantoja?
Mulla ei ole mahdollisuus autoon, joten saaren kiertely jää kyllä vähiin sitten.

Kreetan geranissa oltiin viime kesänä. Hyvin unelias pikkukylä kysessä, siellä ei ollut käytännössä muuta kuin hotelleja ja turistimarketteja ja muutama ravintola. Bussilla pääsee tietysti isompiin kyliin mutta eipä tuolla paljon huvittanu liikkua kun lämpötila on mitä on.. Ranta oli pikkukivirantaa mutta ei siinä minusta mitään viksa ollut, ihan ok kävellä. Kreetan pohjoisrannikolla on aallokkoa aika usein, meidän siellä ollessa yhtenä päivänä oli niin kova aallokko ettei pystynyt uimaan(aikuisetkaan) , muina päivinä ihan aallot oli siedettävät mutta pikkukoululaisilla pidin kellukkeita varalla kun ranta oli nopeasti syvenevä. Rakastivat tietysti hyppiä aalloilla.

Kyllä mä koen että Kreeta olisi noista ehdottomasti mukavin.
Jopas oli yksipuolinen kommentti. Näkee, ettei muista kohteista ole hajuakaan. Kreeta on hyvä kyllä, mutta nämä muutkin ovat. Samaa markkinaa jokaisessa. Kypros siitä erikoinen juuri sen Turkin pohjoisosan takia. Venäläisiä turisteja siellä ehkä liikaa kiilailemassa ja maailmoja omistamassa. Venäläisethän siellä monet hotellit omistaakin.

Minä suosittelisin ennemminkin Espanjaa tai Kanariaa, koska tuolla Kreikan suunnalla on hitusen rauhatonta. Ainakaan minua ei huvita jännätä ennen lomaa sitä, peruuntuuko matka, tai saada yllätyksiä kesken lomaa. Toki jos tällainen epävakaa alue viehättää ja vaarantunne tekee elämässä mielenkiintoista, niin sitten toki, mutta minä etsin lomiltani jotain muuta. Vaikka siellä olisi nyt jokseenkin rauhallista, voi tilanne muuttua puolessa vuodessa paljonkin.

Yhteistyössä