Kukaan asioinut FINNLANDIA HUONEKALUKAUPASSA?

Ei valittamista
Hohhoijaa, onhan taas "asiantuntevia" vastauksia. Laatuhan se maksaa joka paikassa ja halvalla ei vaan saa hyvää, ostipa sen "iskusta, askosta, maskusta, finnlandiasta tai tarjoustalosta" :)

Ostimme suomalaisen ruokakaluston, Pohjanmaan Kalusteen valmistama (AXA-sarjan pöytä ja Rita-sarjan tuolit)), Finnlandiasta, ei ollut edullinen, mutta on erittäin laadukas ja kaunis.

Ostimme myös Inspira modulisohvan, jonka itse suunnittelimme, paksu nahkaa päälle (huom, älkää ottako halvinta ohutta nahkaa - ne nyt vaan ei kestä), teräsjalat ym. Hinta oli ovh. n.3000 euroa ja siitä saimme 30% alennusta, kun oli jokin tarjous. Myyjä kertoi että sohva valmistetaan Virossa, joka oli ihan asiallinen info. Kertoi tehtaankin: www.neiser.fi ja kurkattiin nettisivut. Sohva tuli ajallaan ja kuten myös keittiön ruokakalusto. Ei siis valittamista.
 
Ideaparkin Finnlandia
Ostin kulmasohvan ja lasten sängyn 14.Helmikuuta. Tuotteiden piti viimeistään olla perillä 6.4. Soittelin viime viikolla 14.3 ja kyselin missähän sohva mahtaa liikkua sanoi et saapui juuri varastolle ja alkuviikosta toimitus, odottelin alkuviikosta soittoa ja tiistaina tuli soitto et "käykö et tuomme huomenna kello 9 sohvan?" Sohva tuli ajallaan ja ainoa miinus oli yksi jalka, josta oli katkennut ruuvvi kuljetuksessa. muuten sohva todella hyvässä kunnossa, hieno. Katsotaan miten laatu kestää :) Suosittelen ainakin Ideaparkin Finnlandiaa.
 
Roija
Toimitusaika ei pidä. Tuotetta ostaessa sanottiin että varastokappale, saat 2vkossa. Eipä tullut. Kymmeniä soittoja sama vastaus: Vika on meidän varastossa ja voi voi- päälle. Purin kaupan. Sohva olisi tullut vasta 8 vkon päästä. Ikinä en enää osta/tilaa yhtään sohvaa täältä. Marssin toiseen kauppaan. Ja sohva on jo tulossa.
Myös kuningaskuluttajan sivulla on juttu ettei lupaukset toimitusajasta pidä. Eikä pitänyt ainakaan minulla. Pettynyt olen.
 
Qxöll
Toimitusaika ei pidä. Tuotetta ostaessa sanottiin että varastokappale, saat 2vkossa. Eipä tullut. Kymmeniä soittoja sama vastaus: Vika on meidän varastossa ja voi voi- päälle. Purin kaupan. Sohva olisi tullut vasta 8 vkon päästä. Ikinä en enää osta/tilaa yhtään sohvaa täältä. Marssin toiseen kauppaan. Ja sohva on jo tulossa.
Myös kuningaskuluttajan sivulla on juttu ettei lupaukset toimitusajasta pidä. Eikä pitänyt ainakaan minulla. Pettynyt olen.

Sama homma meillä, luvataan nopeasti ja sen jälkeen kommunikointi loppuu, asiakas saa kysellä perään.

Lupauksia tulee aina kun vain jonkun saa kiinni, takaisin eivät ole soittaneet ikinä vielä vaikka aina lupaavat.

Ihme touhua!!!!!!
 
Varmaa tietoa
Natuzzi teettää myös Kiinassa. Nahat tulevat Italiasta kuten suurimpaan osaan sohvista valmistusmaasta
riippumatta. Ei Natuzzin sohvat ole sen parempia kuin vastaavanhintaiset muutkaan sohvat, mutta jos haluat maksaa nimestä niin ole hyvä.
 
Arthur Kikkelström
Martti Keski Pukkila perusti aikoinaan Ruotsiin Finlandia ketjun joka myi pääasiassa
suomalaisia nahkasohvia sekä valmisti myös sohvia Lahden Hollolassa. Toivo
Suharin Finlandia on Topin omia räpellyksiä Suomessa- se siitä ruotsalaisuudesta.
 
Maskuun pettynyt
Me tilasimme 25.11.2012 ison satsin huonekaluja uuteen kotiimme. Kerroimme jo tilaus vaiheessa Ideaparkin Finnlandia Kalustetalon myyjälle, että meillä on muutto edessä tyhjään taloon ja tarvitsemme kaikki tilaamamme huonekalut ehdottomasti heti tammikuun ensimmäisenä arkipäivänä.

Kun tuotteita ei alkanut kuulumaan 2.1. soitimme myyjälle ja hän lähti "selvittämään" asiaa. Mitään vastausta ei kuulunut joten soitimme uudestaan kolmena päivänä peräkkäin useita kertoja. Kertaakaan myyjä ei soittanut meille päin ja infonnut miten tilanne etenee. Lopulta myyjä sanoi että voisimme hakea osan tuotteista itse läheisestä Maskun liikkeestä. Kun menimme hakemaan tuotteita, löysä Varkauden Maskun myyjä sanoi, ettei hän ole löytänyt tuotteita vaikka oli luvattu, että tuotteet on varmasti haettavissa. Kun jouduimme lähtemään tyhjinkäsin pois liikkeestä, soitin myyjälle ja purin kauppamme (olimme olleet jo melkein viikon ilman huonekaluja talossamme).

Parin tunnin päästä liikkeen esimies soitti ja sanoi, että joudumme maksamaan 30% "kohtuullisina" korvauksina kaupan purusta johtuen. Perusteluna kyseiseen summaan tuli selityksiä tuotteiden arvonalennuksesta, tuotteiden joita ei ollut edes toimitettu meile. Miten tuotteiden arvo voi alentua kun niitä ei ole edes käytetty, saatika toimitettu.

No asia lähtee nyt kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn.

Mutta mitäpä muuta voisi odottaakaan velkasaneerauksessa olevan emoyrityksen toiminnalta.

Joten varoituksen sana. Alkää koskaan ostako mitään Maskusta tai Finnlandia kalustetaloista. Joudutte taatusti kärsimään tavalla tai toisella.
 
"iines"
Sohvaa odotellessa
Minä asioin Ideaparkin Finnlandia myymälässä ja VIIMEISTÄ kertaa. Tilasin sohvan oikein mukavalta myyjältä ja ymmärsin että sohva tulee nopeasti. Tilasin 14.11.12 ja vieläkin sitä odottelen 9.01.13. Kuvittelin ostavani kotimaisen sohvan, kankaat laajasta pohjanmaan kalusteen kankaasta jne.. Nyt odotellut sohvaa 2 kuukautta, eikä kuulu.
En asioi enää ikinä itse enkä voi suositella kenellekkään...
 
vierailija
Onko kellään kokemuksia lähinnä sohvan ostamisesta FINNLANDIA nimisestä liikkeestä? Onko suomi-soffa tyylistä p*skaa vai ihan kunnon sohvia?
Sohvan ostamisesta ei tietoa, sen sijaan ruokapöydän tuolien ostamisesta on. Ostettiin ja maksettiin. Piti tulla seuraavalla viikolla. Nyt kohta 4 viiikkoa, ei vieläkään kuuulunut (tiedusteltu useaan kertaan). Täältä ei kannata ostaa mitään.
 

Yhteistyössä