Joku pitää nyt provona kun sanon tämän, mutta kiitos ymmärryksestä. Toivon sydämeni pohjasta sulle kaikkea hyvää.Täytyy sanoa, että varastelijoilla on usein "syvemmät" syyt varasteluun, kuin ulkopuoliset voisivat kuvitella. Syyt ovat usein myös sen verran monimutkaisia, etteivät varastelijat edes itse sitä tajua. Siinä on usein taustalla jotain psykologista. Osa varastelijoista on varmasti vain piittaamattomia muita kohtaan, mutta suurella osalla on siis taustalla jotain muuta, jonka käytöksen aiheuttaa... Itse en ole ymmärtänyt sellaista kaikkien ymmärtämistä, mutta kun tästäkin asiasta kuulin, niin jotenkin on helpompi olla, kun ei tarvitse pitää ihmisiä vain läpeensä pahoina. Ehkä siis minäkin uskalla viedä ne tavarat sinne kirppikselle, kun muistutin itseäni tästä... Ei voi mitään... Toivon vaan, että jonain päivänä saisivat asiansa järjestykseen!
oletko niin kusipää että heittäisit ne roskiin hyväntekeväisyyden sijasta koska et voi tienata niillä?Olen kerännyt tavaraa kirpparia varten, mutta meni maku, kun siellä näköjään toisiltaankin myyjät varastavat, saati "asiakkaat". Heitänpä roskiin nekin tavarat. Miksi nähdä vaivaa ja palkita kusipäitä?
No taidatpa itse olla aika vajakki. Lahjoita hyväntekeväisyyteen äläkä roskiin heitä.Olen kerännyt tavaraa kirpparia varten, mutta meni maku, kun siellä näköjään toisiltaankin myyjät varastavat, saati "asiakkaat". Heitänpä roskiin nekin tavarat. Miksi nähdä vaivaa ja palkita kusipäitä?
Etkö tiedä, miten hyväntekeväisyysjärjestöt kusettavat?No taidatpa itse olla aika vajakki. Lahjoita hyväntekeväisyyteen äläkä roskiin heitä.
eikä kuussa koskaan käyty ja maailmassa ei ole mitään hyvää mihin uskoa.Etkö tiedä, miten hyväntekeväisyysjärjestöt kusettavat?
Väitätkö sä, että elitte sillä 100e/kuussa. Asunto, ruoka, laskut...Kiitos tämän episodin ja nimimerkin rippituoli, inhoan jatkossa entistä enemmän kaikkia lähiöluusereita. Huoh.
Itselläni oli tulot tasan 0 euroa kuussa (lapsilisä 100 /kk) koko viime vuoden, eikä kertaakaan tullut mieleeni varastaa mistään mitään. Opiskelin myös. Joku moraali ihmisellä pitää sentään olla, vaikka olisi kuinka köyhä.
taisi olla kuitenkin mies töissä ja palkallaan elätteli. mutta kuulostaahan tuo paljon dramaattisemmalta.Väitätkö sä, että elitte sillä 100e/kuussa. Asunto, ruoka, laskut...
En väitä. Mies oli töissä koko ajan. Mutta MUN tuloni oli tuo satku.Väitätkö sä, että elitte sillä 100e/kuussa. Asunto, ruoka, laskut...
Ei tässä ole kukaan kysynyt, varastaako kukaan ruokakaupasta. Varmasti varastetaan. Henkilökohtainen mielipiteesi on henkilökohtainen mielipiteesi, mutta se voisi virkistyä ihmistuntemuksesta. Siitä, kuinka monimutkaisia ja erilaisia ovat ihmisten elämät, psyykkeet ja arvokäsitykset.
eli satanen käyttörahaa mihin lystää kun eläminen on ilmaista, kun sinkkuopiskelijalla tuskin jää rahaa.. hmm.. no hyvä jos ruokaan.En väitä. Mies oli töissä koko ajan. Mutta MUN tuloni oli tuo satku.
Veikkaisin että vanhempi kuin sinä. Mutta minulle sillä ei ole mitään väliä, eikä minua kiinnosta mainittavasti kuinka paljon väliä sillä sinulle on.Vai ovat monimutkaisia "elämät, arvokäsitykset ja psyykkeet".
Anteeksi. Olet hieman suloinen. Ikä 17 ja psykan tunnit just alkaneet? Ny on sitten viksu olo? *taputtaa helästi päähän*
Miehellä oli entisessä työssä sen verran pieni palkka, että mä en todellakaan voinut käyttää tätä huimaa tuloani "mihin lystäsin", vaan tiukasti meni elämiseen kaikki. Usko tai älä.Alkuperäinen kirjoittaja väy;22274580:eli satanen käyttörahaa mihin lystää kun eläminen on ilmaista, kun sinkkuopiskelijalla tuskin jää rahaa.. hmm.. no hyvä jos ruokaan.
Ja riistät sen muilta vähävaraisilta? Ahneutta tuo on...ja tosi röyhkeää.Ruokaan,vuokraan ja bussilippuihin. Opiskelin haluamatta ottaa itselleni velkaa.
Taisin vastata jo tämäntapaiseen luonneanalysointiin tuolla taaempana.Alkuperäinen kirjoittaja syljen päällesi;22274599:Ja riistät sen muilta vähävaraisilta? Ahneutta tuo on...ja tosi röyhkeää.
Veikkaisin että vanhempi kuin sinä. Mutta minulle sillä ei ole mitään väliä, eikä minua kiinnosta mainittavasti kuinka paljon väliä sillä sinulle on.
Sinua taitaa harmittaa jokin. En jaksa tämän viestin jälkeen vastata sinulle.Hieman kuitenkin oli väliä, kun halusit veikata.
Sano vielä, että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, jooko pliis!
Sitä et ole viel sanonu.
Kaikkia muita ihania jutskia olet jo tuonu tähän keskusteluun!
Jos sulla ei olis miestä joka olisi elättänyt sua niin saattaa olla, että nälkääsi, tai ainakin lapsen nälkään, olisit jopa harkinnut varastavasi...En väitä. Mies oli töissä koko ajan. Mutta MUN tuloni oli tuo satku.