Kuka uskoo raamattuun?

  • Viestiketjun aloittaja pöö
  • Ensimmäinen viesti
pöö
Kuinka moni uskoo ihan oikeasti, että Jeesus syntyi Mariasta, joka oli neitsyt? Ja että Josefilla ei ollut hommaan osaa eikä arpaa? Kuka uskoo luomiskertomukseen? Jos uskot, niin miten selität umpisuolen, häntäluun, epämääräisen karvoituksen jne.?
 
Kyllähän Jeesus on ollut oikeasti olemassa ja äiti oli Maria. Se oliko hän Jumalanpoika voidaan olla eri mieltä. Vanhoissa teksteissä Maria oli nuori nainen (noin 15v.) ei neitsyt. Sekin on taas uskon asia mihin haluaa uskoa.
Ja kyllä uskon Jumalaan.
 
ek
Niin multa jäi perustelematta nää häntäluut ja muut.

Häntäluu on mm. 9 lihaksen kiinnittymiskohta, ja istuutuessa toimii eräänlaisena iskunvaimentimena. Jos siis hait sitä, ettei sillä olis mitään pointtia ihmiskehossa..

Umpisuolen tarkkaa funktiota en tiedä. Mutta jos umpisuolen tarkkaan funtiota ei vielä tiedetä, tarkoittaako se sitä, ettei sillä ole funktiota?

Ja mitä tarkoitit epämääräisellä karvoituksella?
 
minut on luotu ja olen ylpeä siitä
Alkuperäinen kirjoittaja ek:
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Alkuperäinen kirjoittaja ek:
Uskon Raamattuun ja Jeesukseen! Miten itse selität esim vaikkapa meidän olemassaolomme täällä?
Alkuräjähdys ja evoluutio ovat kiistattomia.
No eihän ne itseasiassa oo...
no ei oo ei!

maailmassa on vissiin tapahtunu jos jonkinlaista räjähdystä sitten "alkurajähdyksen"... eipä vaan ole mitään elollista niistä räjähdyksistäkään koitunu. mikäs siin "alku"räjähdyksessä sit niin erikoista olis ollu että olis koko maailma tullu tällaiseksi kun se nyt on, luonnon kiertokulkuineen ja vuodenaikoineen sun muine hienosäätöineen?

nykyajan ihmiset on niin fiksuja että ne on jopa ylpeitä siitä että polveutuvat apinoista;)

...siis luulevat polveutuvansa...
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Kuinka moni uskoo ihan oikeasti, että Jeesus syntyi Mariasta, joka oli neitsyt? Ja että Josefilla ei ollut hommaan osaa eikä arpaa? Kuka uskoo luomiskertomukseen? Jos uskot, niin miten selität umpisuolen, häntäluun, epämääräisen karvoituksen jne.?
Minä uskon Raamattuun.

Enkä selitä häntäluuta ja karvoja mitenkään äläkä selitä sinäkään sillä ihmisselitykset nyt on mitä on. Pelkkiä selittelyjä. Ei totuuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minut on luotu ja olen ylpeä siitä:
nykyajan ihmiset on niin fiksuja että ne on jopa ylpeitä siitä että polveutuvat apinoista;)

...siis luulevat polveutuvansa...
Totta, luuleminen on oikea sana tässä yhteydessä, sillä apinoista ei ole polveutunut vielä mitään. Ihmisillä ja (muilla) apinoilla on yhteinen kantamuoto kaukaisessa menneisyydessä.

Onko sinulle luotu myös sokea piste silmiesi verkkokalvoille ja oletko ylpeä myös siitä?
 
ek
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja minut on luotu ja olen ylpeä siitä:
nykyajan ihmiset on niin fiksuja että ne on jopa ylpeitä siitä että polveutuvat apinoista;)

...siis luulevat polveutuvansa...
Totta, luuleminen on oikea sana tässä yhteydessä, sillä apinoista ei ole polveutunut vielä mitään. Ihmisillä ja (muilla) apinoilla on yhteinen kantamuoto kaukaisessa menneisyydessä.

Onko sinulle luotu myös sokea piste silmiesi verkkokalvoille ja oletko ylpeä myös siitä?
Itse ainakin keskityn ajattelemaan, miten ihmeellisen toimivan kokonaisuuden Jumala on luonut. Tai esimerkiksi toimivan ihmeellisen elimen, kuten vaikkapa juuri silmä.

Tässä hyvä linkki asiaan liittyen, kannattaa vilkaista:

http://www.intelligentdesign.fi/sivut/laajat-artikkelit/huonoa-suunnittelua/

Ja kyllä: minä ainakin olen ylpeä myös siitä sokeasta pisteestä.
 
Minusta sokea piste silmissä on todiste vähemmän perfektionistisesta suunnittelijasta, kuten Lentävästä Spagettihirviöstä, jonka olemassaolo on todistettu vähintään yhtä vedenpitävästi kuin kristinuskon jumalan. FSM loi maailmankin ympäripäissään.
 
ek
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Minusta sokea piste silmissä on todiste vähemmän perfektionistisesta suunnittelijasta, kuten Lentävästä Spagettihirviöstä, jonka olemassaolo on todistettu vähintään yhtä vedenpitävästi kuin kristinuskon jumalan. FSM loi maailmankin ympäripäissään.
Niin, no et tainnut katsoakaan sitä linkkiä minkä laitoin. Lisäksi väitteesi Lentävästä Spagettihisrviöstä maailman luojana on täysin absurdi verrattuna väittämääni siitä, että maailman on luonut kristinuskon Jumala. Lentävästä spagettihirviöstä ja Jumalasta ei voida keskustella lähimainkaan samoilla foorumeilla, ymmärtänet sen varsin hyvin itsekin...
 
ek
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi ek parka :( Usko hämärtää nähtävästi uskovien loogisen ajattelukyvyn :/
Oliko tuo lentävä spagettihirviö -teoria sitten mielestäsi osoitus loogisesta ajattelukyvystä?

Lentävän spagettihirviön teoria ainakin osoitti jälleen kerran sen, että ateisti-keskustelijalta on paukut käymässä vähiin...
 
hansu
Alkuperäinen kirjoittaja ek:
Uskon Raamattuun ja Jeesukseen! Miten itse selität esim vaikkapa meidän olemassaolomme täällä?
No, ei siihen nyt raamattua tarvi selittämään.
Johan jo raamatun koonnut roomalaiskatolinen kirkkokin on lupunut uskomasta luomiskertomukseen.
Kyseessä ei ole se, että he hylkäisivät ajatuksen jumalasta, vaan siitä, että kyse on ollut vuosisatoja tulkinta virhe, kuten moni moni muukin asia raamatunpiirissä.
Ajat muuttuvat ja luonnontiede kehittyy, sen myötä väärät tulkinnat paljastuvat
 
hansu
Alkuperäinen kirjoittaja minut on luotu ja olen ylpeä siitä:
no ei oo ei!

maailmassa on vissiin tapahtunu jos jonkinlaista räjähdystä sitten "alkurajähdyksen"... eipä vaan ole mitään elollista niistä räjähdyksistäkään koitunu. mikäs siin "alku"räjähdyksessä sit niin erikoista olis ollu että olis koko maailma tullu tällaiseksi kun se nyt on, luonnon kiertokulkuineen ja vuodenaikoineen sun muine hienosäätöineen?

nykyajan ihmiset on niin fiksuja että ne on jopa ylpeitä siitä että polveutuvat apinoista;)

...siis luulevat polveutuvansa...
Mistä räjähdyksistä puhut? Hirosimaa ja vastaavaa on ollut ja jokainen on aiheuttanut vain kuolemaa, ei elämää.
En ole kuullut ainuastakaan räjähdyksestä joka olisi elämää synnyttänyt, ei edes alkuräjähdys ollut semmoinen.
Elämä syntyi luomisen yhteydessä ja alkuräjähdys on siitä hyvä todiste, sen myötä luotiin maailma sellaiseksi paikaksi kuin se nyt on ja sen myötä luonnonvakiot tulivat nykyisiksi, koska pienikin muutos niissä ei olisi mahdollistanut elämää.
Sama tapahtuma ketju joka tuolloin alkoi on menossa siinä vaiheessa, että on kehittynyt ihmisrotu, joka kykenee tiedostamaan maailman missä elää.
Ihminen ei ole apinoista polveutunut, ihminen on polveutunut alemmasta elämänmuodosta, kuten kaikki muukin. Kohti ylempiä tasoja, eli kohtisuoraan energian toimintaa vastaan.
 
ek
Alkuperäinen kirjoittaja hansu:
Alkuperäinen kirjoittaja ek:
Uskon Raamattuun ja Jeesukseen! Miten itse selität esim vaikkapa meidän olemassaolomme täällä?
No, ei siihen nyt raamattua tarvi selittämään.
Johan jo raamatun koonnut roomalaiskatolinen kirkkokin on lupunut uskomasta luomiskertomukseen.
Kyseessä ei ole se, että he hylkäisivät ajatuksen jumalasta, vaan siitä, että kyse on ollut vuosisatoja tulkinta virhe, kuten moni moni muukin asia raamatunpiirissä.
Ajat muuttuvat ja luonnontiede kehittyy, sen myötä väärät tulkinnat paljastuvat
Minun uskoni ei ole kiinni siitä, mitä katolinen kirkko ajattelee. En ole katolinen. Mielestäni taas kun Raamattua ja luontoa on tutkittu enemmän, se on ollut minulle pikemminkin osoituksena Jumalan todellisuudesta ja olemassaolosta. Tarkentaisitko vähän, mitkä väärät tulkinnat ovat paljastuneet?
 

Yhteistyössä