Kuka tunnustaa ostavansa lapsilleen noita halppis kenkiä? MIKSI pilaattee lapsenne jalat?

  • Viestiketjun aloittaja sain halvalla
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sain halvalla:
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
No eipä meillä ainakaan jalat ole pilalla!
Ne rasittumat, väärät jalan asennot ja muut vaivat eivät ilmene viikon päästä, vaan ovat usein aikuisiänvaiva, johtuen lapsena vanhempien tekemistä vääristä kenkävalinnoista. Eipä paljon järki päätä pakota joillain äideillä!
Kuka kertoi? Kenkäkauppias? Oisko oma lehmä ojassa.... :whistle: Voin kysyä vaikka mun mummolta että onko ollu aikuisiällä jalkavaivoja johtuen siitä ettei ole kulkenut merkkikengissä... EI! Ja silloin oli perheessä yhdet kengät joita käytti kaikki, että silllee...
 
sain halvalla
Huvittavaa, miten nämä, jotka eivät kiinnitä tähän todella tärkeään seikkaan, eli kasvavan lapsen jalasta huolehtimiseen mitään huomiota, miettivät vain miten edullisemmin pääsevät kaupan kassalla, nimittävät kunnon nahkaiset kengät huonoiksi ja leveälestisiksi lonksuviksi lenkkikengiksi.

Jättäkää yksi Espanjan lomareissu tekemättä, niin saatte lapsillenne KUNNON kengät :D.
 
Niiskunen
Alkuperäinen kirjoittaja sain halvalla:
Huvittavaa, miten nämä, jotka eivät kiinnitä tähän todella tärkeään seikkaan, eli kasvavan lapsen jalasta huolehtimiseen mitään huomiota, miettivät vain miten edullisemmin pääsevät kaupan kassalla, nimittävät kunnon nahkaiset kengät huonoiksi ja leveälestisiksi lonksuviksi lenkkikengiksi.

Jättäkää yksi Espanjan lomareissu tekemättä, niin saatte lapsillenne KUNNON kengät :D.
Kait sä sit oot niin fiksu et kun lapsesi kengät käyvät pieneksi, pistät ne huutonettiin/kirppikselle myytäväksi ja pilaat sillä seuraavan jalat? Ja kas, näin on taas rahaa ostaa uudet huippuhyvät kengät!
 
No saako tehdä sitten niin jos on vähän persaukinen että ostaa yhdet hyvät ja varakengiksi halvemmat. Vai pitääkö kaiken olla ergonomisesti ja yksilöllisesti suunniteltua.
Lattajalka esim. on myös periytyvä eikä siinä auta edes Manolo Blahnikin kengät vaan jalkatuet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sain halvalla:
Huvittavaa, miten nämä, jotka eivät kiinnitä tähän todella tärkeään seikkaan, eli kasvavan lapsen jalasta huolehtimiseen mitään huomiota, miettivät vain miten edullisemmin pääsevät kaupan kassalla, nimittävät kunnon nahkaiset kengät huonoiksi ja leveälestisiksi lonksuviksi lenkkikengiksi.

Jättäkää yksi Espanjan lomareissu tekemättä, niin saatte lapsillenne KUNNON kengät :D.
meillä ei käydä yhtään kertaa espanjassa, tai muuallakaan mummolaa kauempana... :ashamed:
 
sain halvalla
Alkuperäinen kirjoittaja jejulis:
:) joo..saahan sitä rahansa syydettyä ihan vaikka mihin ja perusteluna pitää sitä että se on sitte hyvä ku maksaa maltaita..järjenkäyttö on onneksi sallittua ostoksillakin :)
Nimenomaan. Voi myös ostaa marketin halvimmat popot ja hyökätä sitten keskustelupalstalla lastensa jalkoja ajattelevan vanhemman kimppuun selittäen miten laatu ja hyvä istuvuus eivät ole tärkeitää seikkoja ja kyllä minunkin Taunopappa kulki talvisodan ukiltansa perimissä kengissä ja edelleen kyseiset kalossit palvelevat meidän Jannicaa päiväkodissa :).
 
jutta
Tottahan se on, että merkkikengät MAKSAA ja kassalla ostos hetken kirpaisee. Mutta en ole koskaan tinkinyt lapsen ulkovaatteista tai kengistä!

Lapsi ei kärsi, ellei sillä ole Burrea päällään leikkiessä, mutta jalkavaivoista se voi kärsiä pahimmissa tapauksissa vuosia vanhempien nuukuuden ja ajattelemattomuuden takia.

90 euroa maksoi viking goret kun lapsille hain viime viikolla.
 
Niiskunen



EXTRA EXTRA!

Lapset eivät tarvitse pronaatiotukea! Liikaa tukevat kengät ovat vain haitallisia!

MILLOIN: Koskaan ei tiytysti saisi sanoa "ei koskaan", mutta suurin osa lapsista ei tarvitse jalkahovin alla olevaa pronaatiotukea, eli sitä kohoumaa kenkien pohjassa.


MIKSI: Vauvoilla on kaikilla lättäjalat - usein kuitenkin koska vauvoilla on rasvakerrosta sen verran, että se peittää pienen jalan kaaren. Jalkahovi (= jalan kaari) kehittyy myöhemmin, ja jos ostamalla liika aikaisessa vaiheessa jalkahovea tukevia kenkiä, estää jalkahovin kehittymistä, ei edes auta sitä! Suurimmalla osalla lapsista on matala jalkahovi noin kolmanteen ikävuoteen asti. Asiasta ei kannata edes murehtia ennen esikoulu-ikää.

Tässäpä vähän juttua, kopioituna toiselta svustolta.
 
sain halvalla
Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
:wave: Tunnustan.En nä mitään järkeä ostaa tytölle YHDEKSI talveksi 80? kenkiä.

Kukin tyylillään..
Ei. Mieluummin kahdentoista euron linttaiset lottalassit prisman alelaarista. Jää itselle enemmän rahaa shoppailuun omia vaatteita varten =).
 
Alkuperäinen kirjoittaja jutta:
Tottahan se on, että merkkikengät MAKSAA ja kassalla ostos hetken kirpaisee. Mutta en ole koskaan tinkinyt lapsen ulkovaatteista tai kengistä!

Lapsi ei kärsi, ellei sillä ole Burrea päällään leikkiessä, mutta jalkavaivoista se voi kärsiä pahimmissa tapauksissa vuosia vanhempien nuukuuden ja ajattelemattomuuden takia.

90 euroa maksoi viking goret kun lapsille hain viime viikolla.
mut katsos kaikilla ei ole varaa sitä 90e pistää kenkiin (mulla kaks lasta joten 180e pitäis kyetä irrottamaan). meillä poikaa tänä talvena palvelee viime vuotiset kengät kun kerta menee vielä ja tyttö saa pojan toissavuotiset käyttöön. keväällä ostan sitten alesta taas kenkiä ja haalareita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sain halvalla:
Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
:wave: Tunnustan.En nä mitään järkeä ostaa tytölle YHDEKSI talveksi 80? kenkiä.

Kukin tyylillään..
Ei. Mieluummin kahdentoista euron linttaiset lottalassit prisman alelaarista. Jää itselle enemmän rahaa shoppailuun omia vaatteita varten =).

Shoppaile sinä vaan itsellesi loppurahalla! Mä en edes muista koska olen ostanut ITSELLENI mitään.Lapsi etusijalla.Mutta ei siihenkään tuhansia euroja tarvitse sijoittaa yhden talven aikana!! :wave:
 
vieraspieras
Usein nämä, jotka kovaan ääneen kuuluttavat hankkivansa halpismonoja reissaavat kuitenkin perheen kanssa etelään säännöllisesti 2 x vuodessa, eli ei se siitä rahasta ainakaan ole kiinni se kunnon kenkiin satsaaminen :whistle:.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
Shoppaile sinä vaan itsellesi loppurahalla! Mä en edes muista koska olen ostanut ITSELLENI mitään.Lapsi etusijalla.Mutta ei siihenkään tuhansia euroja tarvitse sijoittaa yhden talven aikana!! :wave:
mä ostin itselleni viime jouluna toppatakin ja eilen ostin kaverilta pussillisen vaatteita. kamalaa tuhlausta itseen.. *puistaa päätään*
 
Alkuperäinen kirjoittaja sain halvalla:
Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
:wave: Tunnustan.En nä mitään järkeä ostaa tytölle YHDEKSI talveksi 80? kenkiä.

Kukin tyylillään..
Ei. Mieluummin kahdentoista euron linttaiset lottalassit prisman alelaarista. Jää itselle enemmän rahaa shoppailuun omia vaatteita varten =).
no meillä ei shoppailla itsellekään vaatteita noin vain... et taida raukka tajuta miten erilaisia tuloja ihmisillä on? että ne pienituloiset on sitä oikeesti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraspieras:
Usein nämä, jotka kovaan ääneen kuuluttavat hankkivansa halpismonoja reissaavat kuitenkin perheen kanssa etelään säännöllisesti 2 x vuodessa, eli ei se siitä rahasta ainakaan ole kiinni se kunnon kenkiin satsaaminen :whistle:.
näinkö on? minen kyllä tunne yhtäkään näin tekevää ihmistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraspieras:
Usein nämä, jotka kovaan ääneen kuuluttavat hankkivansa halpismonoja reissaavat kuitenkin perheen kanssa etelään säännöllisesti 2 x vuodessa, eli ei se siitä rahasta ainakaan ole kiinni se kunnon kenkiin satsaaminen :whistle:.
Kovasti tuntuu nyt tuo etelänmatka jurppivan.
Onko se niin vaikea nyt hyväksyä että kaikki ihmiset eivät osta sadan euron kenkiä vuosittain kasvaville lapsilleen ?
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
Alkuperäinen kirjoittaja sain halvalla:
Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
:wave: Tunnustan.En nä mitään järkeä ostaa tytölle YHDEKSI talveksi 80? kenkiä.

Kukin tyylillään..
Ei. Mieluummin kahdentoista euron linttaiset lottalassit prisman alelaarista. Jää itselle enemmän rahaa shoppailuun omia vaatteita varten =).

Mutta ei siihenkään tuhansia euroja tarvitse sijoittaa yhden talven aikana!! :wave:
:LOL: Lapsen kengät ja kunnon ulkovaatetus EI maksa TUHANSIA euroja, vaikka ostaisit kultaiset toppakintaat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sain halvalla:
Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
:wave: Tunnustan.En nä mitään järkeä ostaa tytölle YHDEKSI talveksi 80? kenkiä.

Kukin tyylillään..
Ei. Mieluummin kahdentoista euron linttaiset lottalassit prisman alelaarista. Jää itselle enemmän rahaa shoppailuun omia vaatteita varten =).
Mitäs jos se meneekin niin että jää varaa ostaa lapselle ja perheelle terveellisempää ruokaa? Vaikka mulla oliskin käytännössä rahaa ostaa lapselle 80e:n kengät, en niin tekisi, koska minusta tuo on huuhaata että lapsen jalat menis piloille halvemmilla. Markkinamiehen puhetta.
 
Niiskunen
Alkuperäinen kirjoittaja vieraspieras:
Usein nämä, jotka kovaan ääneen kuuluttavat hankkivansa halpismonoja reissaavat kuitenkin perheen kanssa etelään säännöllisesti 2 x vuodessa, eli ei se siitä rahasta ainakaan ole kiinni se kunnon kenkiin satsaaminen :whistle:.
ÖÖö...mä oon käyny viimeks ja elämäni ainoan kerran ulkomailla ennen lasten syntymää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
Shoppaile sinä vaan itsellesi loppurahalla! Mä en edes muista koska olen ostanut ITSELLENI mitään.Lapsi etusijalla.Mutta ei siihenkään tuhansia euroja tarvitse sijoittaa yhden talven aikana!! :wave:
mä ostin itselleni viime jouluna toppatakin ja eilen ostin kaverilta pussillisen vaatteita. kamalaa tuhlausta itseen.. *puistaa päätään*

Eiku hei,nyt mää huijasin teit kaikkii..Ostihan mä kesällä itelleni crocksit jotka maksoi 5,95. :ashamed:

:D
 

Yhteistyössä