Kuka tommoset kristalli- / indigolapset on keksinyt?

no se on sitä todellisuuden pakoa kun ei pysty hyväksyä että oma lapsi on tavis tai ongelmainen. näin mä sen asian näen. monelle äidille ei riitä että apsi on äidin omasta mielestä erityinen, pitää olla myös muidenkin mielestä.

Ne on näitä new age-juttuja, jotka kyllä puhuttelee mua enemmän kuin kristilliset uskonnot. Ymmärrän kyllä miksi ne jutut kuulostaa ulkopuolisista hulluilta, mutta ne on ymmärrettävä musta enemmän sellaisella intuitiivisella tasolla kuin "tossa-on-fakta"-meiningillä joka meillä täällä luterilaisessa länsimaassa vallitsee. Mulle uskonto on enemmän sisäinen, henkinen ja holistinen prosessi eikä niinkään kirjoitettua sanaa tarkkaan noudattamaan pyrkivä. Yritän tällä siis valottaa teille new age-hörhön sisäistä maailmaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:
Ne on näitä new age-juttuja, jotka kyllä puhuttelee mua enemmän kuin kristilliset uskonnot. Ymmärrän kyllä miksi ne jutut kuulostaa ulkopuolisista hulluilta, mutta ne on ymmärrettävä musta enemmän sellaisella intuitiivisella tasolla kuin "tossa-on-fakta"-meiningillä joka meillä täällä luterilaisessa länsimaassa vallitsee. Mulle uskonto on enemmän sisäinen, henkinen ja holistinen prosessi eikä niinkään kirjoitettua sanaa tarkkaan noudattamaan pyrkivä. Yritän tällä siis valottaa teille new age-hörhön sisäistä maailmaa :)

No eikös toi kristillinen puoli tuppaa saarnata ihan samaa, että miten ei ole tarkoituskaan etsiä mitään faktoja, vaan pyrkiä tähän hengelliseen hommaan?

New age-porukka, jo joskus 1960-1970 luvuilla ku vetivät kaikkia kivoja aineita joiden avulla näkivät auroja yms. Uskovat kaikenlaista ihmeellistä. On ärsyttävää, että moni sekoittaa huoletta kaikki ekohörhötkin new age-väkeen vaikka nykyään moni meistä "ekohörhöistä" on pikemminkin nimenomaan tieteellisen maailmankatsomuksen omaavia.

Totta tavallaan. Näitä on vaikeaa tällasessa paikassa selittää enkä oikeastaan jaksakaan asiasta hirveästi pauhata. Tulin vaan reippaasti ilmottautumaan, kun joku kyseli että mitkä pellet ne tähän uskoo :D Tohon lapsen erityiseksi luokitteluun en varsinaisesti ota kantaa, olen vaan yleisesti näitä new age-ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:
Totta tavallaan. Näitä on vaikeaa tällasessa paikassa selittää enkä oikeastaan jaksakaan asiasta hirveästi pauhata. Tulin vaan reippaasti ilmottautumaan, kun joku kyseli että mitkä pellet ne tähän uskoo :D Tohon lapsen erityiseksi luokitteluun en varsinaisesti ota kantaa, olen vaan yleisesti näitä new age-ihmisiä.

HEIHEI, en mä sanonut heitä pelleiksi. Tai teitä :p Kunhan vaan ihmettelin, mä olen avoin uusille jutuille ja semmosta :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vbac:
New age-porukka, jo joskus 1960-1970 luvuilla ku vetivät kaikkia kivoja aineita joiden avulla näkivät auroja yms. Uskovat kaikenlaista ihmeellistä. On ärsyttävää, että moni sekoittaa huoletta kaikki ekohörhötkin new age-väkeen vaikka nykyään moni meistä "ekohörhöistä" on pikemminkin nimenomaan tieteellisen maailmankatsomuksen omaavia.

Mä olen myöskin ekohörhö tiedepää ja varmaankin sen takia noi jutut tuntuu niin kamalan utopistisilta. On silti ihan rattoisaa kuunnella / lukea jonkun näkemyksiä aiheesta.

Mjoo... Tuota, kysehän on siitä, että yritetään koroittaa jotain ihmistä tavallaan muiden yläpuolelle, joksikin vallan ihmeelliseksi.

Vaikka kyse olisi käytöshäiriöstä tai muusta häiriöstä. On munkin poika hieman erikoinen heppuli ja täydellinen sellaisenaan, mutta kumminkin, ihan tavallinen poika joka tarvitsee tavallisen kasvatuksen, eikä sellaista olet-ihmelapsi-hörhöilyä.

Yhteistyössä