Kuka tietää, liittyy kelaan, liitonrahaan ja työkkäriin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäminäminä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäminäminä

Vieras
Jäin hoitovapaalta työttömäksi (työnhakijaksi) tässä pari kuukautta sitten ja liitonrahoilla oon nyt.
Meidän lapsella on parin viikon päästä aika sairaalaan kontrollikäynnille n. 250km päähän ja siis päivän reissu olis kyseessä.
Kelahan maksaa siitä matkakorvauksen (ollaan siis ennenki käyty ku olin vielä hoitovapaalla) ..mut entäs nyt kun olen itse työttömänä työnhakijana?? ..siis joudunko ilmottamaan tästä reissusta liittoon (maksetaanko siltä päivältä mulle mitään)?? ..entä työkkäriin? ..voinko hakea normaalisti sen kelan matkakorvauksen?

Tietty voin kysyä näitä asioita ite laitoksilta mut kysynpä nyt ensin teiltä jos jollaki sattuu olemaan jotain tietoo tästä!!

ok..kiitos vastauksista!

Sitä vaan mietin ku työkkärissä se akka sano et vuoden aikana saan matkustaa ulkomaille viikon verran et siitä mulle maksetaan (siis liitosta). Mut jos en ilmota etukäteen niille sitä matkaa ja ne saa tietää jälkikäteen niin menetän rahani siltä ajalta tai jotain ..noh..en siis nyt oo edes lähössä mihinkään matkalle ja tää nyt vähä sivuutti tuon alkuperäsen asian mut ajattelin et miten ne kattoo asian ku enhän tavallaan voi hakea tai mennä töihin sinä päivänä ku sairaalareissu tehään .. noh..jokatapauksessa aijon lähtee lapsen kanssa sinne sitte ..tässä nyt on vähä suuremmat murheet ku ....ööö...karenssi!

Hyvää kesää! :)

päivän reissuja ei ainakaan täällä tarvi ilmottaa kenellekään, mutta jos olet viikolla yli yön kestävällä matkalla,on hyvä ilmoittaa asiasta. saat siltäkin päivältä korvaukset. jos lähdet viikonlopuksi pois perjantaina klo 16 jälkeen, ei ilmoitusta tarvitse tehdä, jos palaat ennen maanantaita. ainakin meillä on näin, mutta voi olla työkkäri kohtaistakin eli kannattaa kysyä sieltä omasta työkkäristä miten siellä toimitaan.
itse olen ollut aina tarkkana näiden ilmoitusjuttujen kanssa, eikä ole ollut koskaan ongelmia työkkärin kans. ulkomaan matkoja en ole tehnyt ja tuskin tulen tekemäänkään, joten siitä johtuvasta ilmoitusvelvollisuudesta ei ole kokemusta.

Yhteistyössä