Kuka tellä pesee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laiska siivooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 08:32 mammammaa kirjoitti:
Hui...! Yhdessä miehen kans tehdään tuo muutaman kerran vuodessa... Suihkutellaan aina lauteet saunomisen jälkeen...

Sama täällä! En tiiä miks ei tuu useammin pestyä, ehkä pitäis kyllä. Muuten kun olen mielestäni vähän turhankin tarkka noista siisteys-asioista.

minä pesen ja suurinpiirtein kerran kuukaudessa, sauna tuoksuu pitkään puhtaalle kun käyttää mäntytolua. harjaan juuriharjalla lauteet ja lattian ja joka kylpemisen jälkeen lauteet huuhdotaan ja sauna pidetään lämpimänä niin kauan kun kaikki on kuivana. käytämme myös saunoessa pepunalusia, jotka pesen kerran viikossa,pesuhuoneen lattiaa tulee pestyä kerran viikossa. meillä kun on 7-hengen perhe, on saunan ja suihkun käyttö runsasta, siksi haluan sen pysyvän siistinä.

Suihkun käyttäjä pesee suihkutilan käytön jälkeen ja kuivaa lattian. Perusteellinen laattojen ja laattavälien puhdistus kerran vuoteen omasta toimestani. Saunassa käytämme peflettejä, joten lauteita en pese kuin kerran vuoteen. Saunan seinät ja lattian pesen minä pari kertaa vuodessa, kiukaan kivet olen vaihtanut kerran 13 vuodessa, mitä ollaan tässä asunnossa asuttu. Kiviä on tosin käännelty kerran vuodessa. Tuuletusräppänöitä pesen kerran kuukaudessa.

Minä ja tosi harvoin... kun antaa saunan kuivua joka kerta kunnolla ja tuuleentua (samoin pesuhuone) sekä pitää lattian puhtaana niin ei tarvitse kovin usein pestä. Kylppärin lattian imuroin irtoroskista viikottain (kuiva lattia) ja muita pintoja sen mukaan kun näyttää tarpeelliselta. Remppa pitäisi tehdä, kun on vanha kylppäri (ed. omistajan). Saumat tummat, joten niistä ei huolta....

Yhteistyössä