Kuka pelkää ukkosta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
Minä ainakin! On niin sähköinnen olo päässä itsellä ukkosen aikana ja jo ennen kuin se on päälläkään,et tuntuu kuin oma pääkin räjähtäis kun salama iskee ja jyrähtää...ihan kamalaa!!

Minä!! Koskaan en ole ukkosesta tykännyt, mutta sen jälkeen, kun puhelimen kautta iski sisälle, niin että tapetitkin seinästä repesi, olen tullut kirjaimellisesti hysteeriseksi, jos ukkostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä!! Koskaan en ole ukkosesta tykännyt, mutta sen jälkeen, kun puhelimen kautta iski sisälle, niin että tapetitkin seinästä repesi, olen tullut kirjaimellisesti hysteeriseksi, jos ukkostaa.

hui!!! Ymmärrän täysin pelkosi!!

Minä pelkään!! Ollessani 18-vuotias, ukkonen iski pihakoivuun tehden ojan tien toiselle puolelle. Samalla katosta tippui lamppu ja sisällä paukkui. Sen jälkeen olen alkanut pelätä tosissani ukkosta. Jos ukkonen on ihan päällä, niin salaman lyödessä multa menee jalat alta. Ja jos seisaallani satun olemaan, huomaan hetken kuluttua istuvani lattialla... Yritä nyt sitten lapsille esittää, että kaikki on hyvin. Ei oikein ole onnistunut, vaan lapset aistii äidin pelon.

Pelkään ja tosissaan pelkäänkin mutta lasten nähen pitää esittää urheaa ja jos olisin yksin kotona ukkosella niin mulla olis kaikki valot päällä että en näe salamointia ja sitten musiikki sois kovalla etten kuule jyrinää ja monesti onkin musiikkia soimassa vaikka lapset onkin kotona mutta ei niin kovalla volyymillä kuin yksin olessa.

Minä pelkään myöskin jonkinverran.
Viime syksynä täällä meilläpäin oli todella raju ukonilma, olin just tulossa lenkiltä kun alkoi jylistä, matkaa kotiin vielä 1,5 kilsaa, ensin mietin, että pysähdynkö roskakatokselle vaunujen kanssa (poika silloin pikkasen vajaan vuoden) ja soitan miehelle, että tulee viemään meidät kotiin.
Ja kattia kanssa ajattelin ja rupesin reippaasti lampsimaan kotiinpäin.
Ovesta kun pääsin sisään, ehdin riisua hikiset jä märät roippeet kun taivas repes ja alkoi ihan järkyttävä jylinä salamointi ja ryske, sähköt meni edestakaisin n puolituntia.
Minäpä näpsäkänä tyttönä ajattelin, että ehdin keittää vettä ja saan nuudelit likoomaan, enne kuin sähköt taas menee, ja sainkin veden kiuhumaan, mutta kun piti laittaa niitä nuudeleita sain aika kovan tällin mikä lähti peukalosta ja vielä viikon verran ko tällin jälkeen oli samanpuolen hartiassa jomotusta.
Minä ajattelin että sain säkärin, vaikken mihinkään laitteisiin juuri silloin koskenutkaan, mies sano, että salama varmaan titnttas.
Sama kumpi oli, mutta todettava on, että nuudelit on vaarallisia :whistle:

Jos vielä moinen myräkkä alkaa pakenen autolla miehen töihin :whistle:

Tykkään enemmän kuin pelkään, mutta jos tulee lähelle niin irrotan sähkölaitteet seinästä. Jos on ihan kohdalla, niin pistän kaikki ovet ja ikkunat kiinni. Ulkona ollessa kohdalla oleva ukkonen ei niin kamalasti innosta ja saatan jopa pelätä.

Mä pelkään, oon pelänny pikku likasta asti.
Enää en oo niin hysteerinen kun ennen, ennen oli kamalaa, jos sattu oleen yksin koton akun ukkonen tuli päälle. Nykyään pitää koittaa olla et "ei tässä mitään" kun pojan kaa ollaan kahden jos ukkonen tulee kohille.

ukkonen ei itsessään hirveästi pelota, mutta mulla on aivan kamala kammo pallosalmoja kohtaan. Pari tarinaa kuullut niistä ja pelkään että osuu kohdalle. Vielä kun on niin vilkas mielikuvitus niin kuvittelen kaikkein pahinta aina.
Viime viikollakin kun ukkosti ihan liki niin mietin että miten saan kissat suojattua pallosalmalta...

Meillä poika 4 v ei pelkää ukkosta vaikkakin minä pelkään, Tosin yritän olla näyttämättä pelkoani hänelle. Huh, täällä toi ukkonen näytti kiertävän ohi,onneksi! Edelleen pää kummallisen oloinen, niin kuin aina ukkosella.

Pelkään niin pirusti, seuraan netistä tiiviisti ukkosten liikkeitä, eilen illallakin olin ihan paniikissa kun näytti siltä että etelästä nousee aamuks ja ukko menee kuuteen töihin ja mä tenavien kans kotona kolmistaan, mutta onneksi se hiipui yön aikana eikä tullu meille asti...

Yhteistyössä