A
aikaturhaa
Vieras
Jos on syntynyt esim. Ruotsissa, mutta saa suomen kansalaisuuden, on lain mukaan suomalainen. Mutta mun mielestä pitäisi olla suomalaiset vanhemmat ja syntyä Suomessa, että olisi oikeasti suomalainen...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
totta tämäkin,mun suomen kielen ulosanti ei oo taas kohillaan :snotty: :snotty: Mutta mun pointti oli,että Suomeen muualta tulleita ei siis kutsuta suomalaisiksi,kansalaisuuden saatuaan..Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Pyh...
Mun lapset on suomalaisia, vaikka vain toinen vanhemmista on suomalainen. He ovat syntyneet Suomessa, heidän äidinkielensä on Suomi, eivätkä he ole koskaan asuneet muualla.
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:Jaa..
Entäs jos on suomenkansalainen ja suomalaiset vanhemmat, vaan ei ole ikinä asunut Suomessa? Onko kuitenkin suomalainen? Entä jos on suomalaiset vanhemmat ja sattuukin syntymään vaikka Kiinassa?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:Jaa..
Entäs jos on suomenkansalainen ja suomalaiset vanhemmat, vaan ei ole ikinä asunut Suomessa? Onko kuitenkin suomalainen? Entä jos on suomalaiset vanhemmat ja sattuukin syntymään vaikka Kiinassa?
ainakin asevelvollisuusikäinen kutsutaan suorittamaan palvelusta
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:Jaa..
ainakin asevelvollisuusikäinen kutsutaan suorittamaan palvelusta
Ei oo tullu kutsua...
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja aikaturhaa:Jos on syntynyt esim. Ruotsissa, mutta saa suomen kansalaisuuden, on lain mukaan suomalainen. Mutta mun mielestä pitäisi olla suomalaiset vanhemmat ja syntyä Suomessa, että olisi oikeasti suomalainen...
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Ja jotkut urpot pitää meitä suomenruotsalaisia RUOTSALAISINA!!
:snotty: |O
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Ja jotkut urpot pitää meitä suomenruotsalaisia RUOTSALAISINA!!
Hassua. Vaan jos se suomalaisuus on niin kapea malli että te ette siihen mahdu.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja aikaturhaa:Jos on syntynyt esim. Ruotsissa, mutta saa suomen kansalaisuuden, on lain mukaan suomalainen. Mutta mun mielestä pitäisi olla suomalaiset vanhemmat ja syntyä Suomessa, että olisi oikeasti suomalainen...
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Ja jotkut urpot pitää meitä suomenruotsalaisia RUOTSALAISINA!!
![]()
Siinä tapauksessa kannattaa avata historian kirjat ja tsekata mitä kieltä täällä on alunperin puhuttu![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:Mulle suomalainen on sellainen ihminen joka puhuu suomea äidinkielenään.
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:Mulle suomalainen on sellainen ihminen joka puhuu suomea äidinkielenään.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:Ja jotkut urpot pitää meitä suomenruotsalaisia RUOTSALAISINA!!
![]()
Siinä tapauksessa kannattaa avata historian kirjat ja tsekata mitä kieltä täällä on alunperin puhuttu![]()
Suomea, joskin viralliset kielet ovat vaihdelleet
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:Mulle suomalainen on sellainen ihminen joka puhuu suomea äidinkielenään.
Just...
Eli saamelaiset ja ruotsinkieliset ei sitten oo suomalaisia.
Saatikka ulkomailla asuvat suomalaisen äidin tai isän, ehkä molempienkin, lapset joiden äidinkieli on asuinmaan kieli.
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:Mulle suomalainen on sellainen ihminen joka puhuu suomea äidinkielenään.
Just...
Saatikka ulkomailla asuvat suomalaisen äidin tai isän, ehkä molempienkin, lapset joiden äidinkieli on asuinmaan kieli.
On toki. Mutta tuleeko susta turkkilainen jos muutat Turkkiin?
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:Mulle suomalainen on sellainen ihminen joka puhuu suomea äidinkielenään.
Just...
On toki. Mutta tuleeko susta turkkilainen jos muutat Turkkiin?