Kuka on palstan omaperäisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja minä olen yh-perheestä ja ihan hyvin tultiin toimeen. Meillä oli vielä se tilanne, ettei vaatteita, polkupyöriä ym. voinut yhtään kierrättää lasten kesken. Kirjoitin jo tuossa aiemmin, että se lapseton sukulaiseni, jolla parempi palkka sai suhteellisesti kuitenkin vähemmän rahaa itselleen kuin yh-perhe.

Niin, ja haluat omalle lapsellesi samanlaisen mallin antaa? Että on ihan ok vaan olla tuilla ja eikä kantaa vastuuta omasta elatuksesta? Näistä viesteistä saa sen kuvan että äitisi ei käynyt töissä, sillä vuokratukia ei myönnetä yksinhuoltajillekaan jos on palkkatuloa tarvittava määrä. Korjaa toki jos olen väärässä.

Eihän oikeasti kukaan tässä maailmassa tee lapsia hyötyäkseen taloudellisesti enemmän, eihän?

• Tykkää
Reactions: Bonaire
Eihän tehdä tästä riitaa. Taisin itse tyhmänä aloittaa koko jutun, kun menin mainitsemaan noista yh-jutuista. Ketjun alkuperäinen aihe on kuitenkin jotain aivan muuta.

Joku nokkelahan vois tehdä listan palstalle, jossa lueteltais nämä tulenarat aiheet mitkä julistettais ehdottomaan sanakieltoon täällä, ettei näitä kolmansia maailmansotia pääsis syttymään ;)

Eihän tehdä tästä riitaa. Taisin itse tyhmänä aloittaa koko jutun, kun menin mainitsemaan noista yh-jutuista. Ketjun alkuperäinen aihe on kuitenkin jotain aivan muuta.

Tämä oli fiksu viesti. Siitä tulikin mieleeni, että tahdon pahoitella sitä, että joku ilta sitten aloin sivusta vängätä ihan muusta asiasta sinun aloittamassasi ketjussa. Ei kuulunut minulle ja muutenkin oli typerää, anteeksi. (kyse oli siitä klassikkoketjusta)

Niin, ja haluat omalle lapsellesi samanlaisen mallin antaa? Että on ihan ok vaan olla tuilla ja eikä kantaa vastuuta omasta elatuksesta? Näistä viesteistä saa sen kuvan että äitisi ei käynyt töissä, sillä vuokratukia ei myönnetä yksinhuoltajillekaan jos on palkkatuloa tarvittava määrä. Korjaa toki jos olen väärässä.

Eihän oikeasti kukaan tässä maailmassa tee lapsia hyötyäkseen taloudellisesti enemmän, eihän?

Mistä keksit tuon, ettei äitini käynyt töissä? Äitini on ollut 16-vuotiaasta asti töissä ja on vieläkin yli 50-vuotiaana. Reilun vuoden on ollut pois töistä lastenhankinnan aikoihin. Työttömänä ei ole tainnut olla koskaan ellei sitten joskus jonkun kuukauden ajan. Silti vaikka kävi töissä, niin sai asumistukea. Itsekin olen laskurista katsonut, että saisin asumistukea, vaikka saan enemmän rahaa työstä kuin äitini.

[QUOTE="vieras";26535816]Tämä oli fiksu viesti. Siitä tulikin mieleeni, että tahdon pahoitella sitä, että joku ilta sitten aloin sivusta vängätä ihan muusta asiasta sinun aloittamassasi ketjussa. Ei kuulunut minulle ja muutenkin oli typerää, anteeksi. (kyse oli siitä klassikkoketjusta)[/QUOTE]

Ei se haittaa :) Minä taisin pilata tämän ketjun paljon pahemmin :ashamed:

Olen minä lapsen saamisesta muutenkin haaveillut. Ei kai lapsen saamisellen muutenkaan mitään täydellistä ajankohtaa ole koskaan olemassakaan.

Haaveilu ja kylmän laskelmoiva asenne ovat kaksi täysin eri asiaa. Ehken osaa lukea rivien välistä tarpeeksi tehokkaasti, mutta missään näissä kommenteissa ei ole tullut esiin haaveilu lapsesta. Tähän asti olet puhunut taloudellisesta hyödystä.

Mistä keksit tuon, ettei äitini käynyt töissä? Äitini on ollut 16-vuotiaasta asti töissä ja on vieläkin yli 50-vuotiaana. Reilun vuoden on ollut pois töistä lastenhankinnan aikoihin. Työttömänä ei ole tainnut olla koskaan ellei sitten joskus jonkun kuukauden ajan. Silti vaikka kävi töissä, niin sai asumistukea. Itsekin olen laskurista katsonut, että saisin asumistukea, vaikka saan enemmän rahaa työstä kuin äitini.

Mä lähinnä näkisin tän niin, että sun kannattaisi kouluttautua ja vasta sitten hankkia lapsia kun oma taloutesi on tarpeeksi vakaalla pohjalla. Sitten ei tarvitsisi miettiä tukia ja asuntomenoja ja venyttää penniä. En oikeasti ymmärrä miksi kukaan tahtoisi lapsellensa rahattoman lapsuuden - tieten tahtoen.

Anteeksi jos asenteeni on kovinkin hyökkäävä mielestäsi - en oikeasti halua loukata ketään mielipiteilläni.

Mä lähinnä näkisin tän niin, että sun kannattaisi kouluttautua ja vasta sitten hankkia lapsia kun oma taloutesi on tarpeeksi vakaalla pohjalla. Sitten ei tarvitsisi miettiä tukia ja asuntomenoja ja venyttää penniä. En oikeasti ymmärrä miksi kukaan tahtoisi lapsellensa rahattoman lapsuuden - tieten tahtoen.

Anteeksi jos asenteeni on kovinkin hyökkäävä mielestäsi - en oikeasti halua loukata ketään mielipiteilläni.

Itseasiassa minulla on jo koulutus. =) Enkä koe itseäni kovin rahattomaksi, vaikka rahaa menee mielestäni tuohon asuntoon useampi satanen ihan "hukkaan".

[QUOTE="vieras";26535969]Oletko saanut tutkintosi valmiiksi? Siis ihan paperit käteen?[/QUOTE]

Olen. Kirjoitin opinnäytetyön parissa päivässä, kun sain vihdoin sen aloitetuksi enkä saanut edes huonointa arvosanaa.

[QUOTE="vieras";26535948]Saako kysyä, teetkö koulutustasi vastaavaa työtä?[/QUOTE]

En osaa sanoa onko koulutusta vastaavaa työtä. Monella tuntuu olevan tuossa työpaikassa koulutus, mutta itse koen, että tuotakin työtä pystyisi tekemään ihan hyvin ilman koulutusta. Uusia työntekijöitä ei taideta tuonnekaan ottaa ilman, että on koulutusa, vaikka kuten jo totesin, niin hyvin osaisi tehdä ilman koulutustakin tuota kyseistä työtä.

En osaa sanoa onko koulutusta vastaavaa työtä. Monella tuntuu olevan tuossa työpaikassa koulutus, mutta itse koen, että tuotakin työtä pystyisi tekemään ihan hyvin ilman koulutusta. Uusia työntekijöitä ei taideta tuonnekaan ottaa ilman, että on koulutusa, vaikka kuten jo totesin, niin hyvin osaisi tehdä ilman koulutustakin tuota kyseistä työtä.

Opiskelitko siis alaa, jolla nyt työskentelet?

Tottakai yh pärjää taloudellisesti paremmin kun pienipalkkainen yksineläjä. Ihan järjetöntä vängätä tuota asiaa vastaan, johan siitä on paljon puhuttu jopa eduskunnassa. Ehkä nuo Chefit sun muut yh:t eivät sitten ole koskaan asuneet yksin kun puhuvat niin läpiä päähänsä.

Yhteistyössä