Kuka on nuori äiti?!

• Viestiketjun aloittaja nuori äiti itse
  • Ensimmäinen viesti
...
Oho! No mutta sehän on vaan hienoa jos saa! Itse en voi enää saada lisää lapsia tämän ensimmäisen jälkeen vaikka olen "vasta" 23.
Meillä se kello tikitti varhain:/
Mutta onneksi ehdimme älytä ensimmäisen yrittämisen:)

........
jos saa esikoisen 35+ iällä on mielestäni iäkäs, mutta jos pysytään alle 40v niin ehkä siinä menee mun mielestä yläraja.
Tää on hankala asia, koska mun oma äitini täytti 41v samana vuonna kun hänestä tuli minun lapselleni isoäiti, joten sen puolesta musta tuntuu että 40v olis jo liian vanha :/

vuonna85
Itse täytin juuri 17, saadessani ensimmäisen lapseni ja nuori äiti. Mielestäni nuori äiti on alle 20v lapsen saanut. Oikeaa ikää lapsen saamiseen ei taida olla tai tietysti kaikilla on oma mielipiteensä asiasta, mutta eihän missään ole sitä määritetty.

...
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Oho! No mutta sehän on vaan hienoa jos saa! Itse en voi enää saada lisää lapsia tämän ensimmäisen jälkeen vaikka olen "vasta" 23.
Niin ja tämä tuohon"
no kun nää on niin kivoja keskustelun aiheita, sain muuten pikku kakkosen 44 vuotiaana. on ny 2v. : )"

Joo nää on kimurantteja asioita minä en saanut lapsia nuorempana ihan lääkäri sanoi että hyvin epätodennäköistä niin en sitten ole sen koommin käyttänyt ehkäisyä ja tällaiset ihanat yllarit sain sitten tällä iällä: )

Minusta
Itse en osannut pitää itseäni nuorena äitinä, kun sain esikoiseni juuri 24 täytettyäni. Normaali ensisynnyttäjän ikä on mielestäni 20-30-vuotta, ja sen jälkeen alkaa olla jo "iäkkäämpi". Liian nuori (tai muuten epäkelpo) on silloin, jos ei homma ole hanskassa. No, yleisesti käyttäisin nuori äiti -nimitystä noin parikymppisestä ja teiniäiti sen alle.

...
Alkuperäinen kirjoittaja :
Joo nää on kimurantteja asioita minä en saanut lapsia nuorempana ihan lääkäri sanoi että hyvin epätodennäköistä niin en sitten ole sen koommin käyttänyt ehkäisyä ja tällaiset ihanat yllarit sain sitten tällä iällä: )
hehe:D No mutta ilmeisesti iloiset yllärit joten hyvä vain:)
Mistäs tietää jos itsellekin kävisi yhtä yllätyksellisesti:D
Ihmeitä tapahtuu, kuten tämä ensimmäinenkin;)

dee
Mun mielipide että alle 24-vuotiaat ovat nuoria äitejä, asiaanhan ei toki vaikuta että itse tulin äidiksi kypsässä 25v ja 2 viikkoa iässä ;-)
ja kommentoin tätä nyt 32-vuotiaana heh

Alkuperäinen kirjoittaja :
hehe:D No mutta ilmeisesti iloiset yllärit joten hyvä vain:)
Mistäs tietää jos itsellekin kävisi yhtä yllätyksellisesti:D
Ihmeitä tapahtuu, kuten tämä ensimmäinenkin;)
kyllä vain ihmeitä tapahtuu poika nyt syksyllä 7v vilkastus ja tyttö ihana 2v eieieieieie uhmaikäinen : ) ei sitä koskaan ihan sataa tiedä ; )

AP
Alkuperäinen kirjoittaja vuonna85:
Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
No mä olin 17 kun sain esikoiseni joten eipä taida mulla olla varaa kommentoida :)
Sama täällä :)
No kylläpäs on, teillä kummallakin, varaa kommentoida!! Vastatkaa vaikka siihen, koitteko olevanne liian nuoria äidiksi? Ja jos ette, niin milloin olisitte mielestänne olleet liian nuoria?

vieras
Mäkin mieltäisin alle 25 nuoreksi äidiksi. Liian nuorta aika vaikea sanoa, riippuu niin paljon ihmisestä, mutta sanoisinko että ainakin varmaan hyvin harva alle 16 v on valmis äidiksi. Itse olen 19 ja tätä esikoista aloin odottaa 18-vuotiaana, ja itse olen mielestäni nuori äiti, mutten liian nuori. On tosiaan niin henkilöstä kiinni, toiset pystyy 16-vuotiaana elää itsenäisesti ja ottaa vastuuta, kun taas toiset ei mihinkään itsenäisyyteen kykene saati vastuun ottamiseen edes itsestään.

vuonna85
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja vuonna85:
Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
No mä olin 17 kun sain esikoiseni joten eipä taida mulla olla varaa kommentoida :)
Sama täällä :)
No kylläpäs on, teillä kummallakin, varaa kommentoida!! Vastatkaa vaikka siihen, koitteko olevanne liian nuoria äidiksi? Ja jos ette, niin milloin olisitte mielestänne olleet liian nuoria?
Hmm..en minä tiedä, ensin ajattelin olevani aivan liian nuori..mutta äitiys kasvatti minua :) Ja on lapsi kyllä kasvatettu monen mielestä erittäin mallikkaasti. Nyt kun 25vuotiaana ajattelee tätä niin aivan ihanaa on olla, kun jaksaa touhuta :D Liian nuori olisin ollut 15v.nä..

jep
no kai se niin on et 25 alle on nuori äiti. ekan sain 18v 8kk iässä. ja olin VALMIS ottamaan vastuun, tokan sain 22v 8kk. vähän aiheen vierestä, mut kuitenkin, olin ekaa tekemässä kätilö tokas et kylläpä oot nuorena alottanu, mut vilkas papereita ja sanoi että ai olitkin jo täysikäinen, luulin että oot 16v.. oli hieman hämmentävä tilanne kun siinä tuskissaan heiluin. =D

Yhteistyössä