Kuka oikeesti käy Cittarissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anniina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anniina"

Vieras
Me keskitetään S-ketjun kauppoihin ja Prisma on vakikauppa, koska on edullinen ja bonukset kertyy. Tänään kävin sitten pikaisesti pikkuostoksilla Cittarissa, kun olin kaverilla kylässä ja tää kauppa hänen vieressä. Ihan järkytyi kuin paljon kalliimpi se on.

Muutamia esimerkkejä..

Maito 10s kalliimpi
Suklaalevy 15s kalliimpi
Mehu 20s kalliimpi
Sipsipussi 70s kalliimpi :O

Lähes tulkoon kaikki tuotteet on ainakin 10-15s kalliimpia ja tosiaan kaikenhuippu oli tuo sipsipussi joka on melkeen euron kalliimpi. Ja kun ne plussapisteetkin kertyy huonommin kuin s-bonus niin eipä ole meidän perheen järkeä tuolal käydä.

Jossain Citymarket on vissiin halvempi kuin Prisma, mutta täälläkin ihan päin vastoin. Jotain tarjoustuotteita haen Citymarketista, jos jaksan, mut muuten mennään kyllä aina Prismaan.

No ei se kovin edulliseksi tule jos lähin Prisma on 10 km päässä ja citymarket kilometrin päässä. Ja riippuu kyllä myös hirveästi mitä ostaa, mihin (kumpaan) ketjuun kannattaa keskittää.

Me. Prisamassa ei ole koskaan tarjouksia ja cittarissa saa etua heti kassalla sekä ne kupongit. Ja vaikkei saiskaan, kävisin silti cittarissa, se vaihtelevampikin, prismassa aina samat jutut.

me hoidetaan normiruokaostokset s-ryhmän kaupoissa (s-market on meidän lähikauppa ). mutta sillon kun halutaan laadukkaampaa ja parempaa tavaraa ja vähän vaihtelua ruokalistaan niin mennään kyllä sittariin. valikoima on aivan toista luokkaa.

No, riippuu aivan siitä missä nämä kaupat on. Joskus on cittari edullisempi, joskus Prisma. Se selviää vasta käymällä useammin niissä lähikaupoissa, jotka itsensä ulottuvilla on. Meillä ei täällä Prismaa edes ole, mutta täällä S-market edullisempi kuin cittari. S-Markettejakin löytyy tästä lähistöltä kolme saman matkan päästä (eri suunnilla tosin, mutta siis välimatkat niihin suunnilleen samat) ja näissäkin paljon eroa hinnoissa! Eli riippuu aivan täysin kaupasta, ei oo ketjuun sidoksissa. Mies tuppaa käymään mieluummin cittarissa, kun väljemmät tilat asioida, mutta itse käyn monesti S.marketissa hintojen takia. Saa nähdä miten sitten, kun aikanaan tännekin Prisma tulee.

Käydään tietenkin. Tosin ruokaostoksissa suositaan Prismaa, mutta ei sillä nyt niin väliä nykyään ole, koska meneehän siinä bensaakin siirtyessa vasta vasten cittarist prismaan. Cittarista voi löytää vaatteita ja muuta, jotka ei ole ruokaaaaaaaa

Meidän paikallisessa S- marketissa ja K- Supermarketissa on esim. Oltermanni- juustossa lähes kolmen euron hintaero...

K- kaupassa on paremmat luomu"rehut" ja kunnon popparijyvät (bonnie lee vai mikä lie) ja siksi on välillä pakko käydä tuolla. Muutoin aina S-marketissa tai Prismassa.

No jos ostoslistalla on vakiona suklaata, mehua ja sipsejä ja kymmenen sentin hintaero on maata kaataa juttu, niin joo, sitten varmaan kannattaa keskittää s- ryhmään. Jos taas haluaa ostaa tuoreita vihanneksia lähialueilta, kokolihaa tai kalaa ja kunnon leipää, on parempi mennä Citymarkettiin tai johonkin kolmanteen.

Citymarketeissa paremmat valikoimat huomattavasti. Luomua, kunnollista lihaa, juustoja on aivan eri lailla kun Prismoissa, jotka keskittyvät lähinnä myymään tuulipukukansalle marinoitua broilerisilppua.

Meidän paikallisessa S- marketissa ja K- Supermarketissa on esim. Oltermanni- juustossa lähes kolmen euron hintaero...

K- kaupassa on paremmat luomu"rehut" ja kunnon popparijyvät (bonnie lee vai mikä lie) ja siksi on välillä pakko käydä tuolla. Muutoin aina S-marketissa tai Prismassa.

Mä itseasiassa kävin tänää tossa paikallisessa k-kaupassa ja ällistelin mm. broikun suikaleiden hintaa, yli 4€ paketti!:O Kauppaan meni 60€ kun samalla summalla ois ässästä käyny hakee monta kassia ruokaa..Enpä minä ainakaa asioi k-kaupassa enää muun kuin lihatiskin tuotteita hakiessa..

Joo sama täällä. Kyllä sillä kertaa tyydyin arkijuuston kilon pakettiin, kun olttermannin hinta k-kaupassa lähenteli kymppiä. S-kaupassa se on kuuden euron kieppeillä.

Kai siellä oikeasti moni käy, kun on aina helvetilliset kassajonot kun sinne erehtyy menemään. Kallista on, S-ryhmä ja Lidl ensisijaiset ostospaikat meillä. Valintalato ja Siwa on kaupat joihin en jalallani astu, laillistettua ryöstöä ja varsinkin vihannekset ihan rupusia.

Vähän mä järkytyin, kun Cittarissa kilon Oltermanni oli pikkusen vajaa 10e ja S-Marketissa taas vajaa 6e. :O Miten voi olla noin suuri ero?

Onhan sitä tullut muutoinkin vertailtua hintoja noiden kahden kaupan välillä (Prismaan liian hankala matka julkisilla, joten siellä käydään vain harvoin), aika suuria heittoja on. Mutta silti tykkään käydä Cittarissa myös. :)

Cittari on kalliimpi, plussatarjouksia käyn sieltä lähinnä hakemassa. Ja mun vakikauppa on valintatalo jossa sama hinta luokka kun cittarissa niin sen takia en koe cittaria kalliiksi vaikka onkin prismaa kalliimpi.

Mutta mä vertaan hintoja aina valtsun hintoihin ja prismaan en pääse niin usein kun tahtoisin. Valtsu näppärän lähellä ja cittariin pääsee bussilla.

Mutta tosiaan, prisma on paljon halvempi. Ingmannin jogurtit esim 20 senttiä prismassa halvempia.

Joo ja mun ostama luomu- ruisleipä maksaa S-marketissa 1,75€ ja sama leipä K-kaupassa 2,40€. K- ryhmällä on myös mun kokemani mukaan vähän epäreilu politiikka päiväysten kanssa. S-ryhmän kaupoissa tiedät ostavasi edes suunnilleen tuoretta jos siinä ei ole punaista lappua päällä. K-kaupasta olen usein ostanut esim. jogua normaalihinnalla ja kotona huomannut että päiväys on jo seuraavalle päivälle. Oma moka tietty kun ei tarkasta, mutta...

Cittarissa tekivät muinoin superalennuksia, eli vaikka broiskun koipireiden selvästi halvempia kuin yleensä. Missään ei kuitenkaan ollut mainintaa että päiväys on seuraavalle päivälle....

Mä käyn prismassa sillloin ruokakaupassa kun saan sinne kyydin. Nyt on ollut pakko käydä sittarissa, kun se on lähempänä.
Onhan prismassa ruoka edullisempaa, suklaiden ja sipisen hinnoista ei ole mitään hajua.

Mä käyn lähes säännönmukaisesti. Prismasta en yksinkertaisesti osaa tehdä ruokaostoksia ja meillä Cittarissa on parempi valikoima ja paljon parempi palvelu. Viimeksi menin tekemään ostokset Prismaan kun siellä oli kala tarjouksessa, vaan eipä ollut enää perjantaina neljältä yhtään jäljellä vaikka saman aamun lehdessä oli mainostettu. Se otti hieman verran paljon päähän, niinpä kieppasin lähi K-kaupan kalatiskin kautta kotiin.

Toisaalta taas joku kymmenen senttiä sinne tai tänne jonkun tuotteen hinnassa ei kaada maata. Mitä olen hintoja vertaillut, niin aika samoissa mennään. Eri kaupunkien kaupoissa on paljon eroja, ja saman kaupungin eri Cittareissa myös. Täällä on neljä Cittaria ja jokainen on omanlaisensa, kauppojen tasoissa ja valikoimissa paljon eroa. Kolme Prismaa taas ovat toistensa klooneja.

Yhteistyössä