Kuka oikeesti käy Cittarissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anniina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23547719]No jos ostoslistalla on vakiona suklaata, mehua ja sipsejä ja kymmenen sentin hintaero on maata kaataa juttu, niin joo, sitten varmaan kannattaa keskittää s- ryhmään. Jos taas haluaa ostaa tuoreita vihanneksia lähialueilta, kokolihaa tai kalaa ja kunnon leipää, on parempi mennä Citymarkettiin tai johonkin kolmanteen.[/QUOTE]

Hahah :D Eilen on kuule käyty ihan ruokakaupassa ostamassa kunnon sapuskat kunnon lihoja ja rehuja myöten. Noi mun pikkuostokset oli ihan mun omaan herkutteluun täksi illaksi, oi mua kun joskus syön herkkujakin. :D

Ei se talous nyt muutamaan senttiin kaadu, mut kyllä tuo cm on niin paljon kalliimpi et kuukaudessa se ero olis jo satoja jos sitä käyttäs Prisman sijaan. Täälläkin muuten tosiaan tuo Olterman juusto on cm:ssa 2,5e kalliimpi.

Minä käyn pääasiassa Cittarissa. En kertakaikkiaan kestä paikallista Prismaa, liian suuri hehtaarihalli. Ja se lay-out on ihan syvältä. Tavaroiden järjestyksessä ei ole mitään järkeä. Aivan sama kumpi on kalliimpi, kunhan mun ei tartte sinne Prismaan mennä.

Nyt kun rupesin miettiin niin kaikki Prismat joissa olen käynyt on ihan samanlaisia. Ei mitään mielenkiintoa. Vähän kuin Lidl, meni sinne Tampereella tai Malagassa niin on ihan samanlainen, samat tavarat samoissa paikoissa. Joku tykkää, mä en. :D

[QUOTE="Anniina";23547645]Me keskitetään S-ketjun kauppoihin ja Prisma on vakikauppa, koska on edullinen ja bonukset kertyy. Tänään kävin sitten pikaisesti pikkuostoksilla Cittarissa, kun olin kaverilla kylässä ja tää kauppa hänen vieressä. Ihan järkytyi kuin paljon kalliimpi se on.

Muutamia esimerkkejä..

Maito 10s kalliimpi
Suklaalevy 15s kalliimpi
Mehu 20s kalliimpi
Sipsipussi 70s kalliimpi :O

Lähes tulkoon kaikki tuotteet on ainakin 10-15s kalliimpia ja tosiaan kaikenhuippu oli tuo sipsipussi joka on melkeen euron kalliimpi. Ja kun ne plussapisteetkin kertyy huonommin kuin s-bonus niin eipä ole meidän perheen järkeä tuolal käydä.[/QUOTE]

On se kallis kauppa. Itkettää melkein käydä siellä. Voipakettikin maksaa monta kymmentä senttiä enemmän.

Me käydään, koska se on 7kilometriä lähempänä kuin prisma. Ja kerätyt ("ylimenevät" plussa pisteet siirtyy seuraavalle kuukaudelle toisin kuin bonukset. S-kortti hyödyttää bonusten keräämisessä vain jos keskittää ostokset s-paikkoihin. Mutta plussapisteet saat hyödyksi vaikka et joka kuukausi pisterajaa täytäkään.

K-ketjuissa asioidaan meillä enimmäkseen hyvän luomuvalikoiman takia. Syön ennemmin täyttä ja puhdasta ruokaa kun halpaa... Esim luomuomenat maksaa yli kaksi euroa enemmän kilolta. Mutta enpä maksa tuholaistorjunta-aineista. Paikallisesta s-marketista ei saa juuri mitään luomuna kuin satunnaisesti ja meillä s-marketin päiväyksiin ei voi todellakaan luottaa.

ällöön prismaa. cittarissa on parempi valikoima ja tuoretta tavaraa. prismassa aina vanhaa kamaa., yhtä päiväyksen kyttäämistä koko ostosreissu. ja kamalaa perusmättöhöttöä vaan tarjolla ja sitäpaitsi cittari on halvempikin, ainakin niittn tavaroitten kanssa, jota me käytetään.

Täällä taas Prisma on kalliimpi. Esim. maitotölkki muutaman sentin kalliimpi, limppari 50 senttiä kalliimpi kuin Citymarketissa, ja pullakranssi euron kalliimpi.. Raskaana ollessani huomasin että jotkut vauvantarvikkeetkin selvästi kalliimpia Prismassa. Ja hedelmät nahistuneita ja valikoima huonompi..

Jos Prismassa käy, niin kotimatkalla pitää kuitenkin poiketa cittarissa hakemassa jotain, mitä siellä Prismassa ei sattunut olemaan. ´Cittari sattuu olemaan lähikauppa ja siellä on huomattavasti parempi valikoima kuin Prismassa, minne on matkaa. Kalat on huomattavasti halvempia cittarissa, maidot on samanhintaisia (välillä Prismassa oli kalliimpia).

En minä ainakaan. Sellossa käyn ostoksilla, ja kyllä Cittari on niin paljon kalliimpi, että aikamoisen loven tekisi lompakkoon, jos siellä aina asioisin. Prismasta saan kaiken mitä tarvitsen, huvittavaa sanoa Prismoja perusmättöhötön myyjäksi. Itse ostin sieltä mm.

kampelaa
naudan ulkofileetä
ilmakuivattua kinkkua
parmesaania
valkosipulimarinoituja oliiveja

jne. Että mikä sitten kenenkin mielestä on höttöä. :D

No itse asiassa tarkemmin ajateltuna keksin kyllä yhden puutteen Prismasta. Kerran siellä ei ollut kampasimpukoita.

Tiedättekö miksi k-ketju on kalliimpi? Siksi koska niitä pyörittää kauppiaat eikä myymäläpääliköt ja siksi koska niissä on enempi henkilökuntaa ja parempi palvelu ja siksi koska siellä laadukkaammat tavarat kuin s-ketjulla.

Täälä pikkukaupungissa ei oo kumpaakaan, mutta sillon ku käydään mun vanhempien kotikaupungissa, käydään cittarissa mieluummin ku prismassa, koska sielä on paremmat valikoimat luomua.

En tosiaan käy missään K-ketjun paikoissa, jos on vaihtoehtona S-ryhmä. Kun ostaa ruuat s-kaupasta, tankkaa auton ABC:lle jne keskittää perheen ostokset s-ryhmälle, maksaa ne RAHAA takaisin! Plussapisteitä saa kerätä tuhat, ennekuin saa arvosetelin, huh. S-ryhmällä erittäin hyvä tarjonta päivittäisille ruokaostoksille, jos jotain oikein spesiaalia haluan, haen yleensä Stockalta.

Meidän kulutuksellä S-bonusta kertyy keskimäärin noin 20€/kk, tekee 240€ vuodessa rahaa käteen :) thx.

[QUOTE="Cara";23548574]En tosiaan käy missään K-ketjun paikoissa, jos on vaihtoehtona S-ryhmä. Kun ostaa ruuat s-kaupasta, tankkaa auton ABC:lle jne keskittää perheen ostokset s-ryhmälle, maksaa ne RAHAA takaisin! Plussapisteitä saa kerätä tuhat, ennekuin saa arvosetelin, huh. S-ryhmällä erittäin hyvä tarjonta päivittäisille ruokaostoksille, jos jotain oikein spesiaalia haluan, haen yleensä Stockalta.

Meidän kulutuksellä S-bonusta kertyy keskimäärin noin 20€/kk, tekee 240€ vuodessa rahaa käteen :) thx.[/QUOTE]

No on hyvä saadakin jotakin bonuksina takaisin kun tankkaatte sitä ABC:n tajuttoman kallista bensaa.

KUN ASUIN VANTAAN JUMBON VIERESSÄ, KÄVIN CITYMARKETISSA, KUN SE VIIHTYISÄMPI JA OLIN AIEMMIN KÄYNYT TIKKURILASSA OLLIMARISSA, OLLESSANI SIELLÄ TÖISSÄ. KOUVOLAAN MUUTETTAESSA PRISMA TULI VAAN JOTENKIN KUVIOIHIN JA SIELLÄ ON KÄYTY, VAIK CITYMARKET VIERESSÄ. PRISMASTA KERÄÄ PISTEITÄ MIELESTÄNI PAREMMIN, VAIK CITYMARKETIS TARJOUKISSI, MUT MIKÄÄNHÄN EI Estä hakemasta tarjoukia citymarketista, vaikka citymarketis käydään ja käynhän mä lidlissäkin. Sieltäkin saa ihan RUOKAA.

Täällä on cittarit viihtyisempiä, ja valikoima laadukkaampi sekä runsaampi. Myös luomun ja reilun kaupan tuotteiden osalta. Meillä ei prismoissa ole lihatiskejä, tämä on käsittämätöntä.

Citymarket on ilman muuta minun kauppani, S-ryhmittymää en käytä kuin lähes pakosta. Citymarket sen vuoksi, että sieltä on sentään mahdollista löytää tuotteita, joita käytämme. Kyllähän ne perusmaidot ja -makkarat Prismastakin voisi ostaa, mutten viitsi käydä kahdessa kaupassa jatkuvasti. Pian avautuu uusi Citymarket lähemmäs asuinpaikkaamme, en voisi olla tyytyväisempi.

Yhteistyössä