Alkuperäinen kirjoittaja Urbaaniurheilija Rödbergen;28178933:
Onko sulla ap kokemusta ko.lääkkeistä? Koskaanhan ei tiedä miten lääke vaikuttaa ihmiseen joten ehkä ois parempi ettet ihan kylmiltään ainakaan vedä jotain rauhottavaa tms. koska saatat olla hyvinkin pöhnässä kun pitäis esitelmää pitää. Se taas ei vaikuta hyvältä ja nää lääkkeethän on monesti kolmiolääkkeitäkin eli vaikuttavat työkykyyn...
Sinänsä kiinnostaa kun omaan työnkuvaan kuuluu myös työ- ja elämänhallintavalmennus...
Ei ole kokemusta lääkkeistä, en edes tiedä voiko lääkkeillä helpottaa ongelmaani, tai mitä lääkkeitä ne ovat jos helpottavat.
Tiedän vain että lääkäri on ainoa keino joka voisi auttaa. Olen itse yrittänyt jo lukuisia keinoja esiintymispelon voittamiseksi ja ainainen epäonnistuminen vain pahentaa ongelmaa.
Olen tehnyt mielikuvaharjoituksia, harjoitellut ja valmistautunut etukäteen, tehnyt hengitysharjoituksia,lukenut aiheesta kirjoja, yrittänyt aloittaa pienestä, pakottanut itseni tilanteisiin, yrittänyt muuttaa asennettani jne..
Silti tilanteen tullessa menee aivot ja kroppa ja kaikki jumiin täysin.
Viimeisimmällä kerralla tunsin jo niin suurta pakokauhua että pelästyin jälkeenpäin itsekin pahasti, aivot viestitti niin suuren tarpeen juosta karkuun että oli hilkulla ettei tullut paniikkikohtaus.