Kuka käynyt egyptissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomalle lähdössä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lomalle lähdössä;25311279:
Millainen paikka lomailla,kolmen lapsen kanssa hiihtoloman aikaan?Kokemuksia kaivataan!!

Jos ei oikeasti halua nähdä pyramidejä niin yksi huonoimmista joita voi kuvitella. En suosittele etenkään lasten kanssa

Laita googleen hakusanat "suosittele" ja "egypti"

Antaa hyvän hakuja lukemalla eikä tarvitse edes vaivautua avaamaan linkkejä. Tosin Egyptissäkin on puolensa ja se osaa olla aivan helvetin mahtava.

Reipas vuosi sitten Hurghadassa, sieltä yöllä linja-autolla kahdeksi päiväksi Kairoon. Voin sanoa että Kairoon en lähde enää ikinä. Enkä veisi lapsia. Pyramidit, finksit, muumiot ym ym mahtava kokemus mutta se ilma, melu, ihmiset.. Pahinta se saastunut ilma. Hotellin partsilta et nähnyt kunnolla vastapäätä olevia parvekkeita :( Kaveri sai komean poskiontelon tulehduksen ja kyllä montaa muutakin niiskutti.

itse sain vatsataudin kaikesta huolellisuudesta huolimatta. Muuten reissu mahtava. Enemmän siis tykkäsin olla Hurghadassa. Ja KYLLÄ, venäläisiä paljon. Kyllästyneitä olivat osa paikallisistakin heihin.

Mutta tästä netin ihmeellisestä maailmasta löydät varmasti tarvitsemasi tiedon, Egyptissa on paljon hyviä lomakohteita. Itse selailin vasta, mutta kana-aivona en muista mistä. Tarkoitus lähteä ensi syksynä uudelleen (ellen nappuloidu sitä ennen)

ai niin, kulttuuri sokki se ainakin oli. Ja se epäsiisteys. Ikävä sen puolelta Suomeen oli sen viikon aikana kova. Kaikissa vessoissa ei ollut välttämättä vessapaperia...

Osasi arvostaa kotiin tullessa tätä puhtautta ja siisteyttä. Ja vaikka Hurghadassakin oli kaikenlaista roskaa ja tuputtavia ihmisiä jotenkin silti tykästyin. Ja kyllä siellä näkyi suomalaisperheitä lapsineen. hotelli alueet siistejä.

Kävin Hurgadassa miehen kanssa joulukuussa 2009. Käytiin retkellä mm.Luxorissa ja aavikkosafarilla. Ne olivat mielestäni mielenkiintoisia.Kairossa olisi ollut mukava käydä, mutta emme ehtineet. Ruoka oli mielestäni maukasta, jos oli paikallista.

Miinuksiksi lasken jatkuvan sisään heittämisen kauppojen edessä. Missään et voi kulkea rauhassa. Jos jotain katsot, niin et eroon pääse, ellet osta. Muista tinkiä.
Jos et halua ostaa mitään, älä katso mitään. Lisäksi lievän vatsataudin saimme paikallisesta teestä.

Reipas vuosi sitten Hurghadassa, sieltä yöllä linja-autolla kahdeksi päiväksi Kairoon. Voin sanoa että Kairoon en lähde enää ikinä. Enkä veisi lapsia. Pyramidit, finksit, muumiot ym ym mahtava kokemus mutta se ilma, melu, ihmiset.. Pahinta se saastunut ilma. Hotellin partsilta et nähnyt kunnolla vastapäätä olevia parvekkeita :( Kaveri sai komean poskiontelon tulehduksen ja kyllä montaa muutakin niiskutti.

itse sain vatsataudin kaikesta huolellisuudesta huolimatta. Muuten reissu mahtava. Enemmän siis tykkäsin olla Hurghadassa. Ja KYLLÄ, venäläisiä paljon. Kyllästyneitä olivat osa paikallisistakin heihin.

Mutta tästä netin ihmeellisestä maailmasta löydät varmasti tarvitsemasi tiedon, Egyptissa on paljon hyviä lomakohteita. Itse selailin vasta, mutta kana-aivona en muista mistä. Tarkoitus lähteä ensi syksynä uudelleen (ellen nappuloidu sitä ennen)

Niin, täytyy muistaa et Cairo on miljoonakaupunki. Egypti antaa paljonkin, mutta esim Hurghada on ihan rakennettu turistikaupunki kun taas Luxori on hiekkaa ja historiaa.

ai niin, kulttuuri sokki se ainakin oli. Ja se epäsiisteys. Ikävä sen puolelta Suomeen oli sen viikon aikana kova. Kaikissa vessoissa ei ollut välttämättä vessapaperia...

Osasi arvostaa kotiin tullessa tätä puhtautta ja siisteyttä. Ja vaikka Hurghadassakin oli kaikenlaista roskaa ja tuputtavia ihmisiä jotenkin silti tykästyin. Ja kyllä siellä näkyi suomalaisperheitä lapsineen. hotelli alueet siistejä.

Onhan siellä epäsiistiä, mutta paljonkin katukuva on muuttunut siistimmäksi vuosien varrella.

Pyramidit itsessään mahtavan näköiset. Yhteen pääsi sisälle (yleensä kahteenkin) mutta sitä on rajoitettu rappeutumisen vuoksi. Hankala kulkuista oli, kyyryssä alas, vähän matkaa selkä suorana ja sitten kyyryssä ylös kävelyä. tungosta oli, tuntui että happi loppuu kesken, ja se minne siellä pääsi oli hautakammio, tyhjä sellainen.

Egyptissä lapset tykkäis varmasti sukellella ja uida. Vesi on ihanan kirkasta. Ja niitä "puhtaitakin" paikkoja löytyy =) Nähtävää varmasti riittää, mutta kannattaa todella miettiä ja tutkia niitä paikkoja ja eri vaihtoehtoja. Ja muistaa todellakin se että se on OIKEASTI kulttuurisokki, varsinkin liikenne. Ajavat kuin hullut, tööttäilevt ja huutelevat.

Minkä ikäisiä lapsia sinulla on?

Pyramidit itsessään mahtavan näköiset. Yhteen pääsi sisälle (yleensä kahteenkin) mutta sitä on rajoitettu rappeutumisen vuoksi. Hankala kulkuista oli, kyyryssä alas, vähän matkaa selkä suorana ja sitten kyyryssä ylös kävelyä. tungosta oli, tuntui että happi loppuu kesken, ja se minne siellä pääsi oli hautakammio, tyhjä sellainen.

Egyptissä lapset tykkäis varmasti sukellella ja uida. Vesi on ihanan kirkasta. Ja niitä "puhtaitakin" paikkoja löytyy =) Nähtävää varmasti riittää, mutta kannattaa todella miettiä ja tutkia niitä paikkoja ja eri vaihtoehtoja. Ja muistaa todellakin se että se on OIKEASTI kulttuurisokki, varsinkin liikenne. Ajavat kuin hullut, tööttäilevt ja huutelevat.

Minkä ikäisiä lapsia sinulla on?

Mä en oo ap, mut.. Mä en oo kertaakaan uskaltanu mennä pyramidin sisälle, kauhea ahtaanpaikan kammo. Eläintarhaan en mene enää toiste, se oli järkytys.

Liikenteeseen tottuu. Ei ne aja päälle, ne on tottunu puikkelehtiviin jalankulkijoihin.

Pyramidin sisällä ei ole kummoistakaan. Kuolleiden laakson haudat sen sijaan jotkut oli tosi hienoja. Kairossa kannattaa mennä siellä museossa siihen muumiohuoneeseen, se on kutkuttavan iljettävä.

Mä mietin kans tovin että haluanko mennä, mut kerta siellä asti olin niin tottakai otin tilaisuuden vastaan =)

Ja joo ei ne siellä päälle ajanu, mut silti sai kattoo että millon tien yli kipittää :D Pari ensimmäistä päivää sitä kaikkea meni ihmetellessä. Mutta kaikin puolin rikas matka, historian ja kulttuurin puitteissa. Sekä saatiin Suomen hintoihin verrattuna lähes ilmaiseksi tanssivaatetta ym :D harrastan siis itämaista vatsatanssia =)

Kouluikäisille lapsille historia- ja seikkailumatkana upea elämys ja punaisella merelläkin keksii jos mitä aktiviteettia. Reissuihin/elämyksiin kannattaa satsata ja jättää turistialueet sekä kaupat pois kokonaan. Miettikää jo valmiiksi minne kannattaa mennä, paljon ei ehdi. Pienempien lasten kanssa en ehkä lähtisi.

Mä mietin kans tovin että haluanko mennä, mut kerta siellä asti olin niin tottakai otin tilaisuuden vastaan =)

Ja joo ei ne siellä päälle ajanu, mut silti sai kattoo että millon tien yli kipittää :D Pari ensimmäistä päivää sitä kaikkea meni ihmetellessä. Mutta kaikin puolin rikas matka, historian ja kulttuurin puitteissa. Sekä saatiin Suomen hintoihin verrattuna lähes ilmaiseksi tanssivaatetta ym :D harrastan siis itämaista vatsatanssia =)

Edullista siellä on, mutta hinnat on myös Egyptissäkin noussu tosi paljon. Mä nyt onneksi saan paljon ostettua ilman tota turistilisää.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25311648:
Pyramidin sisällä ei ole kummoistakaan. Kuolleiden laakson haudat sen sijaan jotkut oli tosi hienoja. Kairossa kannattaa mennä siellä museossa siihen muumiohuoneeseen, se on kutkuttavan iljettävä.

Joo, museo on hieno. Ja ne muumiot - kynnet, hiukset...

Mä yritin kans vähän kattoo tanssiasuja, mutta ei siitä tullut mitään, kun ne kauppiaat hyökkäili kohti liivit kädessä, ni alko vähän ahdistaan. Sit sekin, että en tykkää niistä, missä on niitä kolikoita ja niitä, missä oli pelkkiä helmiä, oli vähemmän myytävänä, eikä saanut oikeen rauhassa katsella. Kupit oli aina liika isot ja sitten myyjä tarjosi mulle sellaisia, mitkä on tarkotettu pikkulapsille, pah. Muutamat huivit mä sain ostettua, Kairossa oli semmoinen kiinteähintainen puuvillakauppa, aika kallis kylläkin, mutta sain sieltä kivoja huiveja. Olen niin tyhmän kokoinen, että olen joutunut itse tekemään niitä asuja.

Oon käynyt viiden lapsen kanssa. Oltiin Hurghadan lähellä Makadissa (sellainen "lomakylä"), lasten kanssa ihana paikka. Tosi siisti ja meidän 8hlö porukasta ei kukaan saanut vatsatautia vaikka sillä peloteltiin ennen matkaa.
Yhtenä päivänä oltiin Hurghadassa, käytiin Hard Rock Cafessa syömässä ja isossa ostoskeskuksessa.
Halpaa oli kaikki ja ruoka ihan hyvää, paikalliset kaupustelijat yms. ei ollut kamalan agressiivisia.
Suunnitellaan uutta matkaa Egyptiin ensi talveksi.
:heart:

Oon käynyt viiden lapsen kanssa. Oltiin Hurghadan lähellä Makadissa (sellainen "lomakylä"), lasten kanssa ihana paikka. Tosi siisti ja meidän 8hlö porukasta ei kukaan saanut vatsatautia vaikka sillä peloteltiin ennen matkaa.
Yhtenä päivänä oltiin Hurghadassa, käytiin Hard Rock Cafessa syömässä ja isossa ostoskeskuksessa.
Halpaa oli kaikki ja ruoka ihan hyvää, paikalliset kaupustelijat yms. ei ollut kamalan agressiivisia.
Suunnitellaan uutta matkaa Egyptiin ensi talveksi.
:heart:

Suosittelen. :)

Me lähdetään tossa loppiaisena. Saas nähdä missä kunnossa meidän kämppä on..