L
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja lomalle lähdössä;25311279:Millainen paikka lomailla,kolmen lapsen kanssa hiihtoloman aikaan?Kokemuksia kaivataan!!
Reipas vuosi sitten Hurghadassa, sieltä yöllä linja-autolla kahdeksi päiväksi Kairoon. Voin sanoa että Kairoon en lähde enää ikinä. Enkä veisi lapsia. Pyramidit, finksit, muumiot ym ym mahtava kokemus mutta se ilma, melu, ihmiset.. Pahinta se saastunut ilma. Hotellin partsilta et nähnyt kunnolla vastapäätä olevia parvekkeitaKaveri sai komean poskiontelon tulehduksen ja kyllä montaa muutakin niiskutti.
itse sain vatsataudin kaikesta huolellisuudesta huolimatta. Muuten reissu mahtava. Enemmän siis tykkäsin olla Hurghadassa. Ja KYLLÄ, venäläisiä paljon. Kyllästyneitä olivat osa paikallisistakin heihin.
Mutta tästä netin ihmeellisestä maailmasta löydät varmasti tarvitsemasi tiedon, Egyptissa on paljon hyviä lomakohteita. Itse selailin vasta, mutta kana-aivona en muista mistä. Tarkoitus lähteä ensi syksynä uudelleen (ellen nappuloidu sitä ennen)
ai niin, kulttuuri sokki se ainakin oli. Ja se epäsiisteys. Ikävä sen puolelta Suomeen oli sen viikon aikana kova. Kaikissa vessoissa ei ollut välttämättä vessapaperia...
Osasi arvostaa kotiin tullessa tätä puhtautta ja siisteyttä. Ja vaikka Hurghadassakin oli kaikenlaista roskaa ja tuputtavia ihmisiä jotenkin silti tykästyin. Ja kyllä siellä näkyi suomalaisperheitä lapsineen. hotelli alueet siistejä.
Pyramidit itsessään mahtavan näköiset. Yhteen pääsi sisälle (yleensä kahteenkin) mutta sitä on rajoitettu rappeutumisen vuoksi. Hankala kulkuista oli, kyyryssä alas, vähän matkaa selkä suorana ja sitten kyyryssä ylös kävelyä. tungosta oli, tuntui että happi loppuu kesken, ja se minne siellä pääsi oli hautakammio, tyhjä sellainen.
Egyptissä lapset tykkäis varmasti sukellella ja uida. Vesi on ihanan kirkasta. Ja niitä "puhtaitakin" paikkoja löytyy =) Nähtävää varmasti riittää, mutta kannattaa todella miettiä ja tutkia niitä paikkoja ja eri vaihtoehtoja. Ja muistaa todellakin se että se on OIKEASTI kulttuurisokki, varsinkin liikenne. Ajavat kuin hullut, tööttäilevt ja huutelevat.
Minkä ikäisiä lapsia sinulla on?
Mä mietin kans tovin että haluanko mennä, mut kerta siellä asti olin niin tottakai otin tilaisuuden vastaan =)
Ja joo ei ne siellä päälle ajanu, mut silti sai kattoo että millon tien yli kipittääPari ensimmäistä päivää sitä kaikkea meni ihmetellessä. Mutta kaikin puolin rikas matka, historian ja kulttuurin puitteissa. Sekä saatiin Suomen hintoihin verrattuna lähes ilmaiseksi tanssivaatetta ym
harrastan siis itämaista vatsatanssia =)
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25311648:Pyramidin sisällä ei ole kummoistakaan. Kuolleiden laakson haudat sen sijaan jotkut oli tosi hienoja. Kairossa kannattaa mennä siellä museossa siihen muumiohuoneeseen, se on kutkuttavan iljettävä.
Oon käynyt viiden lapsen kanssa. Oltiin Hurghadan lähellä Makadissa (sellainen "lomakylä"), lasten kanssa ihana paikka. Tosi siisti ja meidän 8hlö porukasta ei kukaan saanut vatsatautia vaikka sillä peloteltiin ennen matkaa.
Yhtenä päivänä oltiin Hurghadassa, käytiin Hard Rock Cafessa syömässä ja isossa ostoskeskuksessa.
Halpaa oli kaikki ja ruoka ihan hyvää, paikalliset kaupustelijat yms. ei ollut kamalan agressiivisia.
Suunnitellaan uutta matkaa Egyptiin ensi talveksi.
:heart: