Kuka haluaa ja kuka on aidosti ilahtunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:wave: Mie ainaskin!! Ihanin lahja mitä aikoinaan sain, oli isosiskoni neuloma pitkän pitkä kaulahuivi. Sisko ei ole ikinä ollut mikään käsityöihminen ja inhonnut neulomista, eikä ole edes osannut. Niin silti päätti miulle neuloa pitkän huivin. =)

Ja vähän aikaa sitten saatiin lahjaksi kaverilta itsetehtyä saippuaa =)

:wave:
Mun mielestä itsetehdyt on jotenkin "henkilökohtaisempia".
Joka joulu äiti kutoo villasukkia ja lapasia mulle ja lapsille..ne tulee tarpeeseen ja niistä aina kovasti ilahdun..
Jopa joulukortti joka on itse tehty on aivan paljon ihanampi...

Esim. Itsetehty lasikoristemaalaus voisi olla hieno:-)
Itsemaalattu posliinikin JOS on oikein hyvä taiteilija. Yleensäkkin jos on lahjakas oikeasti niin jälki on sen mukaista..

Mutta muuten itsetehdyt lahjat voivat olla vähän pelottavia :-S Meinaan että esim. saa vaikka lapaset jotka ovat kaikkea muuta kuin yhteensopivat minkään olemassaolevan vaatteen kanssa tai maalauksen joka on "välttävä" ja jota ei oikeasti kehtaisi laittaa seinälle koska se ei sovi sinne tai muuallekaan.

en mä kauheesti arvosta itsetehtyä, ellei se ole jotain sellasta mikä tulee tarpeeseen esim. lasten villasukat. mutta ihan yhtä paljon arvostan jos se on kaupasta ostettu. musta kaikki itsetehty on sellasta näpertelyä ja antaja pääsee paljon helpommalla ku miettis mitä toinen oikeasta haluais, ja pääsee myös halvemmalla

Kyllä minä tykkään ja arvostan. Toki siinäkin on rajansa, en välttämättä osaisi arvostaa jotain paskalla tehtyä nykytaidetta tai muuta yhtä korkealentoista. En myöskään tykkää jos siinä lahjassa ei otetan yhtään huomioon vastaanottajaa. Esim. mummojen Jeesus-ristipistotyöt tms. eivät mieltä ylennä. Toki en heille asiasta vittuile, mutta ne lahjat olisi voinut jättää antamattakin.

Itse kudotut sukat, hatut ja kaulaliinat ovat mielestäni kivoja lahjoja, koska itse en osaa enkä välitä niitä tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en mä kauheesti arvosta itsetehtyä, ellei se ole jotain sellasta mikä tulee tarpeeseen esim. lasten villasukat. mutta ihan yhtä paljon arvostan jos se on kaupasta ostettu. musta kaikki itsetehty on sellasta näpertelyä ja antaja pääsee paljon helpommalla ku miettis mitä toinen oikeasta haluais, ja pääsee myös halvemmalla

Kyllä sitä tulee kuule enemmän mietittyä itsetehtyjen lahjojen kohdalla, et mitä se lahjan saaja mahtaisi haluta ja mistä mahtaa tykätä ja lahjan tekemiseenkin menee paljon paljon paljon enemmän aikaa kuin kaupasta lahjan ostamiseen. Eikä sitä aina halvemmalla pääse. Kyllä materiaalitkin maksaa nykyisin ihan kiitettävästi.

Yhteistyössä