Kuivausrummusta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pop-Pop-Pop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja TursKatti:
Toi sähkönkulutus ei oo mun mielestä olla ostamatta!!!!!!!!!!!!!

Sähköä kulutetaan muutenki.
Eikä se ihan oikeasti niin paljoa sähköä vie kun jotkut hysteerikot luulevat. Joskus aikoinaan rummut olivat sähkösyöppöjä mutta nykyaikainen kuivausrumpu kuluttaa 20-25 sentin edestä sähköä/kerta.

Alkuperäinen kirjoittaja toisaalta:
Minä kuivasin muutaman vuoden pyykkejäni taloyhtiöiden kuivausrummuissa enkä ole moista aparaattia huolinut kotiini sen jälkeen. Kuluttaa vaatteita todella paljon ja valitettavan monta vaatetta on mennyt joko muodottomaksi tai kutistunut vaikka pesulapussa on ollut kuivuksen salliva merkki. Osasyy voi kyllä olla koneissakin, mutta jotenkin epäilen että 4 erilaista kuivausrumpua voisivat kaikki olla viallisia. Lisäksi se vie todella paljon sähköä. Meillä on koneellinen ilmanvaihto ja huoneilma niin kuivaa, että ihan senkin vuoksi haluan kuivata pyykkini narulla jotta olisi parempi hengittää.

meillä taas ei oo 4 vuoden aikana mennyt mitään pilalle. kaikki muu käy rummussa paitsi mun rintsikat.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:

Eikä se ihan oikeasti niin paljoa sähköä vie kun jotkut hysteerikot luulevat. Joskus aikoinaan rummut olivat sähkösyöppöjä mutta nykyaikainen kuivausrumpu kuluttaa 20-25 sentin edestä sähköä/kerta.

Meillä Watson seuraa sähkönkulutusta.. ;)

Et ole tosissasi? Voiko tällaisia ihmisiä enää nykypäivänä olla olemassakaan? Sano nyt vielä, että sinulle on ihan sama, millä se kulutettu sähkö tuotetaankin...

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Mä muuten en oo huomannu tota väitettyä kulumsta verrattuna narukuivatukseen. Nukkaa irtoaa mutta niin irtoaa telineessäkin.

En mäkään... Ja kivempi se on sihdistä kaivaa nukat ja pölyt kuin, että ne olis huoneilmassa ympäriinsä...

meillä koulussa tekstiilihuollossa opetettiin että jos vaate menee rummussa pilalle, se vika on vaatteessa. on huonolaatuinen. et omalla harkinnalla sit kattoo mitä sinne laittaa.

ei oo menny meilllä henkkamaukat eikä mitkään miksikään, päin vastoin ihanan pehmeitä ja pölyttömiä pyykit.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Et ole tosissasi? Voiko tällaisia ihmisiä enää nykypäivänä olla olemassakaan? Sano nyt vielä, että sinulle on ihan sama, millä se kulutettu sähkö tuotetaankin...

:laugh: :laugh: :laugh:

Voi pyhä yksinkertaisuus.

Minuako tarkoitat? :)
En minä sitä seuraa. Arvioni perustuu puhtaasti laitteen teknisiin ominaisuuksiin ja sähkön hintaan. Rumpu kuluttaa keskimäärin 2,1 kWh sähköenergiaa/kerta.

Alkuperäinen kirjoittaja toisaalta:
Minä kuivasin muutaman vuoden pyykkejäni taloyhtiöiden kuivausrummuissa enkä ole moista aparaattia huolinut kotiini sen jälkeen. Kuluttaa vaatteita todella paljon ja valitettavan monta vaatetta on mennyt joko muodottomaksi tai kutistunut vaikka pesulapussa on ollut kuivuksen salliva merkki. Osasyy voi kyllä olla koneissakin, mutta jotenkin epäilen että 4 erilaista kuivausrumpua voisivat kaikki olla viallisia. Lisäksi se vie todella paljon sähköä. Meillä on koneellinen ilmanvaihto ja huoneilma niin kuivaa, että ihan senkin vuoksi haluan kuivata pyykkini narulla jotta olisi parempi hengittää.

Tää on kyllä mielenkiintoista.
Mä en ole saanut vuosien aikana YHTÄÄN vaatetta tuolla pilalle, vaikka meillä kaikki siellä kuivatetaan.
Ja olen varsin tarkkaillut asiaa, kun kaikki tätä aina jauhaa.

Mutta voi se tietysti olla mahdollista, jos mahdollisimman kuumalla kuivaa ja kauan niin noinkin voi käydä.

Mutta kun valitsee ohjelman oikein ja on kone (niinku meillä ), joka esimerkiksi itse lopettaa kun pyykki on kuivaa, vaikka ohjelmaa olisikin jäljellä, ei moisia satu.

Mä olen huonepölylle allerginen enkä kestäis sitä pölymäärää mikä narulla kuivatetusta pyykistä tulee sisälle :x

:laugh: :laugh: :laugh:

Voi pyhä yksinkertaisuus.

Pata kattilaa soimaa.

Itseasiassa pesukone vie enemmän sähköä kuin kuivausrumpu, hitsi kun ei oo tallessa semmosta nettisivua (*wink* jos joku löytäs), siihen oli listattu tavallisimmat kodinkoneiden sähkömäärät ja pesukone oli ennen kuivausrumpua.
Joku sanoi, et haalistaa vaatteita, mut niin se tekee pesukonekin samaa kun paljon pesee. Mut vähemmällä haalenemisella menee, kun muistaa kääntää vaatteet nurinpäin =)

Itse en keksi juurikaan huonoja puolia, muuta kuin se lämmin ilma mikä siitä tulee, tosin sekään ei juuri meillä haittaa muualla kuin kuivaushuoneessa ja se on kellarikerroksessa.

En minä sitä seuraa. Arvioni perustuu puhtaasti laitteen teknisiin ominaisuuksiin ja sähkön hintaan. Rumpu kuluttaa keskimäärin 2,1 kWh sähköenergiaa/kerta.

EIEIEIEI..EN sinua vaan Watsonia..Sähkönkulutuksen seurantalaite.

Etkö ole koskaan kuullut?

sen ulostulevan kosteuden vuoksi..koska mies sanoo että mikään kone ei voi niin hyvin imeä kosteutta pois pyykistä ilman että sitä ei tulisi huoneilmaan.. :ashamed:

Kyllä siitä ihan vähän tulee, mutta pyykkiteline-kuivatuksessa tulee paljon enemmän! Rumpu kondensoi veden ja sen saa ohjattua suoraan viemäriin tai kerättyä säiliöön (joka sit tyhjennetään). Vaatteet kuluu vähän enemmän (ehkä kuluttaa samanverran kuin konepesu), sähköä tietysti kuluttaa.

Meilläkin mies oli vastaan useamman vuoden, mutta sitten kun se ostettiin, niin viikon päästä sanoi että miks me ei olla tätä aiemmin hankittu :D

Kuluttajaviraston sivuilla kertovat luvuksi 3 kW. Ja kertahan ei välttämättä ole tunti eli poista tuolta se h perästä...

Minulle ei ole sama sillä minä suosin sähkölaitteissani edullisesti tuotettua ydinsähköä. :saint:

Minulle ei ole sama sillä minä suosin sähkölaitteissani edullisesti tuotettua ydinsähköä. :saint:

Hieno homma. Kenelle se on edullista? Itselläni on tapana ajatella hieman niitä muitakin seurauksia kuin sitä, miten sähkö saadaan kuluttajalle halvimmalla sieltä pistorasiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tarkennus:

Kuluttajaviraston sivuilla kertovat luvuksi 3 kW. Ja kertahan ei välttämättä ole tunti eli poista tuolta se h perästä...
kW on laitteen nimellisteho mutta yksikkö kWh kertoo kulutetun energian.

Tässä eri kuivaustapojen hintoja.
http://www.tts.fi/kodinenergiaopas/pyykkays/kuivaus.htm

no se sähkön kulutus on ainoo... meillä kuivuri parhainta "kulutusluokkaa" ja on c kun pesukone on kulutusluokkaa a eli onhan niissä aina tuo aspekti mutta käytössä eniten talvella lakana /pyyhepyykkiin ja muuhunkin jos on paljon pestävää kjertynyt.

Tuota. Sinähän tässä väärässä olet.

Sanoit, että kuivausrumpu kuluttaa 2,1 kWh per kerta. Laite, jonka nimellisteho on 2,1 kW, kuluttaa tunnissa 2,1 kWh. Jos kerta on vaikkapa 1,5 tuntia, niin per kerta siitä tulee 2,1x1,5 kWh. Yksinkertaista matikkaa.

Mä en huonoja puolia keksi, kunhan saa miehen "koulutettua" käyttämään rumpua oikein. Eli sellaiset paidat ja bodyt joissa on semmoinen kumimainen kuva on syytä jättää rummusta pois, sillä se kuva lohkeilee/irtoaa rummun lämmön vuoksi.

Meillä ei ole vaatteet kuluneet, eikä kutistuneet (paisti villasukat jotka mies viskoi rumpuun) mutta sähkölasku on mahdollisesti suurentunut?

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mä en huonoja puolia keksi, kunhan saa miehen "koulutettua" käyttämään rumpua oikein. Eli sellaiset paidat ja bodyt joissa on semmoinen kumimainen kuva on syytä jättää rummusta pois, sillä se kuva lohkeilee/irtoaa rummun lämmön vuoksi.

Meillä ei ole vaatteet kuluneet, eikä kutistuneet (paisti villasukat jotka mies viskoi rumpuun) mutta sähkölasku on mahdollisesti suurentunut?

Meillä ei tarttis kouluttaa ketään, mä sitä kuitenkin käyttäisin yksinäni.. :D

Tuota. Sinähän tässä väärässä olet.

Sanoit, että kuivausrumpu kuluttaa 2,1 kWh per kerta. Laite, jonka nimellisteho on 2,1 kW, kuluttaa tunnissa 2,1 kWh. Jos kerta on vaikkapa 1,5 tuntia, niin per kerta siitä tulee 2,1x1,5 kWh. Yksinkertaista matikkaa.
Voi hyvänen aika! Enhän minä missään kohdassa sanonut mikä on kuivausrummun nimellisteho. Korjasin vain sinun virheellisen korjauksesi noista yksiköistä. Sanoin vain kuinka paljon se kuluttaa enrgiaa yhdellä kuivauskerralla.

Yhteistyössä