Kuivausrummun omistajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Kuivaatteko kaiken pyykin siinä vai vaan osan ja miten siis jaottelette, mikä pyykki menee kuivausrumpuun ja mikä ei?

Täällä kyselee uusi rummun omistaja, eilen sellainen saatiin tuohon kodinhoitohuoneeseen viimein asennettua. Meillä kun tulee niin hiveästi pyykkiä ja kuitenkin kuivaustilat ovat sen verran pienet, että tuo kuivausrummun osto tuli välttämättömäksi. Kuitenkaan en kaikkea pyykkiä halua siinä kuivattaa, energiataloudellisista syistä, joten tyhmä kysymykseni siis on, että mitkä pyykit kannattaa edelleen kuivattaa ihan vain narulla.

Tuli muuten pyyheliinoista aivan ihanat pehmeitä ja kuohkeita rumpukuivauksen jälkeen, kun eilen ekan kerran konetta käytimme =)

Kuivaan siinä pyyhkeet, lakanat, pöytäliinat, farkut, puuvillavaatteita, joissa ei ole painatuksia tai jotain koristeita (jos nyt olisi jossain paljetteja tms ) . En kuivaa mitään missä on joustavaa, mitä se nyt on strechiä, tai tekokuituisia verkkareita tai fleece-vaatteita. Sukkia,joissa kuminauhaa suulla, en kuivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Kuivaan siinä pyyhkeet, lakanat, pöytäliinat, farkut, puuvillavaatteita, joissa ei ole painatuksia tai jotain koristeita (jos nyt olisi jossain paljetteja tms ) . En kuivaa mitään missä on joustavaa, mitä se nyt on strechiä, tai tekokuituisia verkkareita tai fleece-vaatteita. Sukkia,joissa kuminauhaa suulla, en kuivaa.

sama juttu täällä... esim. sukkia ei tod kannata laittaa sinne tai 43 koon sukat on sen jälkeen 20 koo sukat

Vaatteista en kuivaa mitään parempia vaatteita. Enkä lapsien ihan uusia vaatteita. Eikä jarrusukkia tietenkään. Kaikki muut kyllä sitten meneekin. Yksi päivä kuivasin mun varmaan 15v vanhat kalsarit ja ne kutistu ihan pikkaraisiks :D

Alkuperäinen kirjoittaja :

sama juttu täällä... esim. sukkia ei tod kannata laittaa sinne tai 43 koon sukat on sen jälkeen 20 koo sukat
Mimmosille sukille noin on käyny? Mä heitän ukon tennis sukatkin ja ihan normaaleina tulee takasin. :)

kuivaus rumpuu alusvaatteet, lakanat, sukat, pyyhkeet,untuvatakit,fleecevaattet (ei ihan kaikki)

narulla muut. Ettei vaateiden saumat rupee kirtään, vaatteet ei kutistu, sukkahousut menee tosi nypylle ja jotenkin kiertyy vaatteiden ympärille!

Lakanan vaihtopaivänä todella tarpeellinen sekä kun pestään pyyhkeitä!

Kaikki menee pyykkikoneesta suoraan kuivausrumpuu. Ja tosiaan, ei ole koot pienentyny vaatteissa =) Meilä kyllä on sen 15 eri ohjelmaa valittavana, joten kaikelle löytyy oikea.

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Mimmosille sukille noin on käyny? Mä heitän ukon tennis sukatkin ja ihan normaaleina tulee takasin. :)

Minulla ainakin semmoisille miehen erikoissukille, semmoisille missä on montaa eri neulosta, vaellussukat, eivät mahdu minullekaan enää... Tai siis se toinen, minkä pilasin. :ashamed:

Minulla ainakin semmoisille miehen erikoissukille, semmoisille missä on montaa eri neulosta, vaellussukat, eivät mahdu minullekaan enää... Tai siis se toinen, minkä pilasin. :ashamed:

Ups.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Kiitos! Tässä olikin tosi hyviä vastauksia, nyt oon paljon viisaampi kivausrummun käyttäjä :D

Minä katson myös, etten laita paljon pieniä vaatteita ja sitten yhtä pussilakanaa, se pussilakana nimittäin syö ne pienet vaatteet sisäänsä ja koko höskä pyörii siellä yhtenä isona pallona, eivät kuivaa hyvin pienet vaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Mindbrain:
Kyllä kuivaan rummussa melkein kaikki muut paitsi villavaatteet ja kaarituelliset ritsikat. Vastoin kaikkia taiteen sääntöjä pesen nimittäin viimemainitutkin koneessa, en käsin. Eivät ole kaarituet toistaiseksi pesupussista karanneet.

Mulla ei ole edes pesupussia niille... :ashamed: Mä taidan olla ihan huithapeli pyykinpesussa..Mut ei ne kaaret mihkään oo lähteny, ainakaan vielä.. :D

Mie en oo viel saanu mitään merkittäviä kutistumisia aikaan. Kaikki sukatkin pyörii siellä rummussa. Omat jotkut 20 denierin sukkikset jätän sinne laittamatta, kun ne on käytännössä ihan kuivat jo kun ottaa ne koneesta.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Mäkin oon kaikki sukat työntäny, ei oo vielä mikään kutistunut.

Melkein kaikki tungen sinne, kun kuivaustila loppuu.

Kyllä mä sinne kaikki laitan sen kummemmin erittelemättä, mutta neuleita en laita, koska pelkään niiden kutistuvan... Kaverille oli käynyt niin, kun oli kuivannut neulepaidan kuivausrummussa, se oli kutistunut 4 kokoa pienemmäksi :whistle:

Kutistumisesta puheenollen, pesin ja kuivasin äsken miehen uudet pitkät kalsarit (Black Horse). Ostin varmuuden vuoksi yhtä kokoa isommat, mutta nepä eivät kutistuneet yhtään! Mittasin kalsareista vyötärön- ja reidenympäryksen sekä lahkeenpituuden uutena, ja ihan samana pysyivät rummutettuinakin. Tulipahan sekin todistettua :)

Sukat kyllä ostan myös aina isompana, tosin itse joudun ostamaan sitten miesten sukkia, koska naisten sukkien suurin koko on yleensä 37-39, ja oma jalkani on 39.

Yhteistyössä