Kuivausrummun käyttö nelinkertaistaa pyykinpesun sähkönkulutuksen

  • Viestiketjun aloittaja Narulla kuivuu hyvin
  • Ensimmäinen viesti
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:
Siis miten paljon teillä pestään pyykkiä?! :eek: Meillä pestään kerran viikossa koneellinen, 2 aikuista ja 2 lasta. Nämä vaatteet kuivuu sisällä, kodinhoitohuoneessa pyykkitelineessä. Kerran kuussa tulee pestäväksi myös koneellinen lakanoita/pyyhkeitä. Ne kuivata kuivausrummussa näin talvella koska en saa niitä mihinkään sisällä roikkumaan. Kesällä kuivuvat ulkona. Ja tämä muka nelinkertaistaa meidän pyykinpesun sähkönkulutuksen?! :eek:
Per kerta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:
Siis miten paljon teillä pestään pyykkiä?! :eek: Meillä pestään kerran viikossa koneellinen, 2 aikuista ja 2 lasta. Nämä vaatteet kuivuu sisällä, kodinhoitohuoneessa pyykkitelineessä. Kerran kuussa tulee pestäväksi myös koneellinen lakanoita/pyyhkeitä. Ne kuivata kuivausrummussa näin talvella koska en saa niitä mihinkään sisällä roikkumaan. Kesällä kuivuvat ulkona. Ja tämä muka nelinkertaistaa meidän pyykinpesun sähkönkulutuksen?! :eek:
Uusia koneita just katseltiin, niissä oli se energiarvo, vai mikä se nyt onkaan, sillä energialla, millä kuivataan yksi koneellinen pyykkiä, pestään keskimäärin neljä koneellista pyykkiä. Siihen tässä varmaan viitataan.Siis ihan uusillakin koneilla.
 
höpöhöpö
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:
Siis miten paljon teillä pestään pyykkiä?! :eek: Meillä pestään kerran viikossa koneellinen, 2 aikuista ja 2 lasta. Nämä vaatteet kuivuu sisällä, kodinhoitohuoneessa pyykkitelineessä. Kerran kuussa tulee pestäväksi myös koneellinen lakanoita/pyyhkeitä. Ne kuivata kuivausrummussa näin talvella koska en saa niitä mihinkään sisällä roikkumaan. Kesällä kuivuvat ulkona. Ja tämä muka nelinkertaistaa meidän pyykinpesun sähkönkulutuksen?! :eek:
Uusia koneita just katseltiin, niissä oli se energiarvo, vai mikä se nyt onkaan, sillä energialla, millä kuivataan yksi koneellinen pyykkiä, pestään keskimäärin neljä koneellista pyykkiä. Siihen tässä varmaan viitataan.Siis ihan uusillakin koneilla.
Ahaa, no nyt mä ymmärrän :)
 
laihsa
En jaksa kahlata koko ketjua läpi, mutta lisään kommenttini lisäksi soppaan. Meillä ei ole kuivausrumpua (eikä tulekaan todennäköisesti koskaan). Ihan vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että meistä vanhemmista kumpikaan ei näe sille minkäälaista tarvetta. Pärjätään aivan mainiosti ilmankin.

Ja meitä on siis 2 aikuista ja neljä pientä lasta. Kohta meitä on 7 henkeä. Pyykin kuivatustilat on aiemmin olleet pienet, muttä hyvin on pärjätty. Ja kohta sitä on paljon enemmän.
 
Minä
Joka haluaa elää ilman kuivausrumpua, pesukonetta ja astianpesukonetta niin mikäs siinä.

Minusta toinen ihminen on niin tärkeä, että mieluummin maksan hiukan lisää ja saan aikaa lapsille ja puolisolle kun käytän koneita.

Energiankulutukseen asiaa on ihan turha sotkea, jättää sen yhden etelänlentomatkan väliin niin saa pyörittää rumpua niin paljon kun ikinä lystää ja maailma voi paremmin.

Pyykinkuivaus sisällä narulla on muuten rakenteille haitallista ja jotta se kylmä pyykki lämpenee ja haihduttaa sen kosteuden - tarvitaan siihen jostain energiaa, eli sekin maksaa.

Jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee ja elämäntilanne mahdollistaa.

 
Kuivausrummun käyttämä energia on pois lämmitykseen tarvittavasta energiasta, joten tällä selittyy ainakin sähkölämmitteisissä taloissa vain vähäinen vaikutus sähkölaskuun.

Koko ketjua en todellakaan lukenut, eli voipa tästä ollakin jo kommenttia.
 
Meillä on vähentynyt sähkönkulutus pesutapahtumiin liittyen kun oma pesukoneemme meni rikki ja siirryimme pesemään pyykit taloyhtiön pesutuvassa. Sinne ei todellakaan joka päivä jaksa lähteä joten pyykkiä tulee pestyä enää kerran viikossa, 1 tai 2 koneellista. Isot koneet vetävät myös paljon, kerralla menee yhteen neljän hengen talouden koko tumma tai vaalea pyykki. Kuivaan pyykit taloyhtiön kuivausrummussa. Silti sähkönkulutus on pienempi koska pyykkiä pestään harvemmin nykyään.
 
tade
Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Meillä ollut kuivausrumpu jo 4 vuotta ja sähkölaskussa se on näkynyt hyvin vähän...
Vaikkakin käytössä lähes päivittäin (6 lapsen kanssa pyykkejä ei kuivateta kovin pienellä alueella, ja sekin tila on tarpeen muussa käytössä)
Vaatteet ei ainakaan meillä ole kärsineet rumpukuivauksesta!
Meillä näkyi :/ Kuivausrumpua käytän enään kerran tai kaksi viikon aikana kun pamahti 1000? tasauslasku luukusta sen jälkeen kun hankimme kuivausrummun jota päivittäin käytin.
Ja nyt joku tulee tietty fiksuna selittämään että kuivurimme on joko vanha tai jotain muuta mutta ihan uutena ostettiin liikkeestä ja kaikista energiaystäällisin eli vähiten sillähetkellä piti kuluttaa sähköä mitä muut vastaavat koneet,kone vuoden vanha.
Jos olisin sen arvannut että kuivuri näin paljon syö sähköä niin en tiedä olisin kyllä saattanut jättää hankkimattakin,
tosin siinä kyllä tulee ihanaksi kaikki lasten pehmolelut
(kuin uusia kuivurista tullessaan )
ja tosiaan on se helppo pestä petivaatteet ja pyyhkeet kun saan ne heti kuiviksi :)
Meillä kävi samalla lailla. Himpun verran tonni joudutaan maksamaan enemmään kuin vuosi sitten. Lisäksi talvella oli patteritkin päällä jota ei vuosi sitten ollut. Talvi oli kylmä eikä ilmalämpöpumppu ja takka yksinään enää riittänyt.

Nyt alkoi kuivausrumpulakko. Kuivaan sisällä suosiolla vaikka ei ne roikkuvat pyykit kivoja ole katellakaan.
 
meillä on kuivausrumpu enkä pois antaisi. En todellakaan. Mä inhosin sitä pyykkien ripustelua narulle, en pidä niistä kovista pyyhkeistä ja vaatteista ja minusta on rasittavaa kulkea ahtaassa kodissa jonka vähät vapaat tilat on ängetty täyteen pyykkitelineitä. Ei kiitos.

Meitä on kaksi aikuista ja 1-2 lasta, kohta tulossa kolmas lapsi. Pesen pyykkiä varmaan jonkun 4-6 koneellista. Yleensä pesen vapaapäivänä useamman koneellisen peräjälkeen.

Vaatteet ovat ihanan pehmeitä, ei tarvitse käyttää huuhteluainetta (en kyllä huomannut tästä olevan hyötyä ennen rumpukuivaustakaan), pöly ja kissankarvat jäävät koneen nukkasihtiin. Imuroinnin tarve on huomattavasti vähäisempää kuin ennen kun vaatepöly ei pyöri nurkissa.

Minusta on mukavaa, aivan, mukavaa kun voin pesukoneen kerettyä nakkaan ne kuivuriin ja viikkaan sitten kun kerkeän. Laitan yleensä kaappikuiva-asetukselle ja jos en kerkeä heti viikkaamaan kun kone piippaa, avaan vaan luukun niin se jälkikosteus haihtuu pois. Eikä vaatteet ole mitenkään häiritsevän ryppyisiä. Mitään en silitä. Lakanat tahtoo välillä olla kurtussa jos ei heti viikkaa mutta ainakin mun hipiä vielä kestää ne lakanan rypyt...

Asutaan omakotitalossa ja pihalla ei ole mitään pyykinkuivausmahdollisuutta/telinettä. Maksaisi sekin rahaa jos alkaa kunnollisia telineitä tuonne pihalle pystyttämään. Eikä kyllä olisi kiva jos pyykit ovat sisälle tuotaessa siitepölyssä/hiekassa kun tuulee ja tuuli pöllyttää tuota kunttaa ja nostaa hiekkaa ylös...
 
Lissu
Enpä nyt jaksa koko ketjua lukea. Mutta kaikilla ei ole mahdollisuutta ulkona kuivattaa ja asunnon neliöt on hyvin rajalliset joten rummulla mennään, meidän sähkönkulutus on silti edelleen keskimääräistä alempi. :)
 
e
Siis mä en ymmärrä näitä pyykkimääriä, joita te ihmiset pesette. Itse olen yksinasuva sinkku, ja pesen pyykkiä keskimäärin kerran viikossa. Tällöinkään kone ei tule täyteen vaan jää vajaaksi, mutta pakkohan niitä vaatteita on välillä saada käyttöön pyykkikorista.
Kun asuin vielä kotona, meiltä kolmen hengen taloudesta (yh-äiti + kaksi teini-ikäistä lasta) syntyi pyykkiä n. 3 koneellista viikossa.

Miten teillä oikein syntyy niin paljon pyykkiä?? Lapset suttaa, joo, mutta kaksivuotiaan vaatteet on aika pienikokoisia, ja niitä mahtuu koneeseen PALJON!
 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Siis mä en ymmärrä näitä pyykkimääriä, joita te ihmiset pesette. Itse olen yksinasuva sinkku, ja pesen pyykkiä keskimäärin kerran viikossa. Tällöinkään kone ei tule täyteen vaan jää vajaaksi, mutta pakkohan niitä vaatteita on välillä saada käyttöön pyykkikorista.
Kun asuin vielä kotona, meiltä kolmen hengen taloudesta (yh-äiti + kaksi teini-ikäistä lasta) syntyi pyykkiä n. 3 koneellista viikossa.

Miten teillä oikein syntyy niin paljon pyykkiä?? Lapset suttaa, joo, mutta kaksivuotiaan vaatteet on aika pienikokoisia, ja niitä mahtuu koneeseen PALJON!
no jos esim. asuu paljon työtä tekevän, lihanjalostaja/poromiehen kanssa niin kyllä sitä pyykkiä tulee. Lisäksi omat kamppeet ja lasten pyykit. Meillä tulee tuolla taaperolla koneellinen pyykkiä 1-2 kertaa viikossa, riippuu miten sottaa ruualla ja miten kerkeää vessaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Siis mä en ymmärrä näitä pyykkimääriä, joita te ihmiset pesette. Itse olen yksinasuva sinkku, ja pesen pyykkiä keskimäärin kerran viikossa. Tällöinkään kone ei tule täyteen vaan jää vajaaksi, mutta pakkohan niitä vaatteita on välillä saada käyttöön pyykkikorista.
Kun asuin vielä kotona, meiltä kolmen hengen taloudesta (yh-äiti + kaksi teini-ikäistä lasta) syntyi pyykkiä n. 3 koneellista viikossa.

Miten teillä oikein syntyy niin paljon pyykkiä?? Lapset suttaa, joo, mutta kaksivuotiaan vaatteet on aika pienikokoisia, ja niitä mahtuu koneeseen PALJON!
Vauvaikäinen tai taaperokin usein sotkee omien vaatteidensa lisäksi samalla äitin ja isänkin vaatteet... nuhanenät pyyhkii nenänsä ohimennessä housunlahkeeseen, vauvat puklaa jne.
 
No niin...
Meitä on vielä vain kaksi, minä ja mies, ja vauva syntyy kesällä. Kun muutimme miehen kanssa yhteen viisi vuotta sitten, olimme yhtämieltä siitä, että meillä on muutakin tekemistä kuin ripustella pyykkiä illat pitkät, joten hankimme kuivausrummun. Meillä ei ole kalliita stereoita, telkkareita yms. hienoa tekniikkaa, eikä kiinnosta hankkiakaan, mut kuivaajasta en luovu, ei tulisi mieleenkään. Teen oman osani energiansäästötalkoissa nipistämällä sähkönkulutusta sitten muualta. Mut näähän on ihan makuasioita.
 
fluemieneism
Following you end up picking a few of the over-the-counter stocks and options, question the authorized investment decision consultant if they are for sale for a consultation. You can also talk to your current stockbroker, nevertheless you should definitely take action previous to investing your hard earned dollars. Should they explain to get, available an account provider along with one of several foremost on the net brokerage organizations. Use their own services and commence investing in futures which could move up around 1, 000% determined by applicable components as well as the current market circumstances. http://www.youtube.com/watch?v=5bdws6y4VBI Be significant, manage a Yuletide totally free sector. Acceptable, this is ridiculous. But probably in case Holiday characterizes almost all shops all-around a person, you could potentially run any The holiday season free of charge sector, any secure area those of you that would like respite from the summer season.
 

Yhteistyössä