kuivauskaappi vai -rumpu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Olisiko kenellä jakaa kokemuksia kumpi olisi parempi. Itse olen kuivauskaapin puolella mutta kaupoissa tuntuu olevan vain näitä "torni"malleja.
Tällä hetkellä meillä on vain pesukone ja pyykkinaru.
Eikö ne vaatteet mene ruttuun jos niitä kuivailee rummussa? Kun viikkaa nätisti kaappiin niin kuivuvatkin suoraan?
En aio silittää yhtään ylimääräistä, vain paitapuserot jos niitäkään!!

Meillä rumpu ja rummun kannalla olen. :D
En harrasta silittelyä, että verhot on ainoo mikä menee ryttyyn.......
Että ne pitää silittää.

Ja paitapuserot mitä meillä on, kuivatan ihan vaan 30min ja sitte kun se on melkeen kuiva, laitan hengariin ja "räpsäytän" suoraksi. Ei tarvii silittää.........

no eroahan noissa on se, että kaapissa voi kuivattaa myös likaisia vaatteita. en silti jaksais puhtaita sinne ruveta asettelemaan, kauhee homma... meillä rumpu ollu käytössä uudessa talossa, eli mulla 5 kk kokemus, ja kyllä sitä suosittelen. vaikka se oli kyllä yllätys miten se kutistaa lakanoita :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 17:37 marimint kirjoitti:
no eroahan noissa on se, että kaapissa voi kuivattaa myös likaisia vaatteita. en silti jaksais puhtaita sinne ruveta asettelemaan, kauhee homma... meillä rumpu ollu käytössä uudessa talossa, eli mulla 5 kk kokemus, ja kyllä sitä suosittelen. vaikka se oli kyllä yllätys miten se kutistaa lakanoita :/

Just ton kutistamisen vuoksi en rumpua ottais, kaappi ei kutista niin.

Meillä on vierekkäin molemmat enkä anna pois..... Rumpu oli pakko hommata allergioiden vuoksi ja kuivauskaappi kuivaa lakanat ja talvella talvivaatteet sekä kengät. Talossa on sähköpatterit joten kuivaus täytyi jotenkin järjestää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 16:57 vieras kirjoitti:
Mites Katiaana eikös se teillä ollut se vesivahinko, kuinka kävi?

Säikähdysellä selvitiin.. muutama laminaatti pois ja sokkeli lista vaihtoon... ja kuivatus......

Omavastuu 130e ja ja viat oli hädin tuskin 130e joten se meni näin.
Mutta hyvä kuitenki!

Meillä ei ole kumpaakaan, mutta jos olisi pakko ottaa, niin ehdottomasti kaappi, koska on monikäyttöisempi, eli sinne voit laittaa vaikka metsältä tultua likaisetkin vaatteet kuivumaan, kengistä puhumattakaan. En rumpua ottais vaikka ilmaiseksi saisin, meillä ehditään pyykin kuivumista odottaa se puoli päivää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 08:46 ei ikinä kirjoitti:
Meillä ei ole kumpaakaan, mutta jos olisi pakko ottaa, niin ehdottomasti kaappi, koska on monikäyttöisempi, eli sinne voit laittaa vaikka metsältä tultua likaisetkin vaatteet kuivumaan, kengistä puhumattakaan. En rumpua ottais vaikka ilmaiseksi saisin, meillä ehditään pyykin kuivumista odottaa se puoli päivää.

Näin minäkin sanoin aikoinaan että ei ikinä. Mutta silloisessa talossa ei ollut tilaa kuivattaa, joten ostettiin sitten torni.

Nyt en antas pois mistään hinnasta, niin helppo se on.

Ehdottomasti kaappi. Paljon monikäyttöisempi kuin pelkkä rumpu. Eli voi kuivattaa talvella märät ulkoilupuvut, kengät yms. Lisäksi koneellinen pyykkiä kuivuu 90 minuutissa.

Eikä kuluta vaatteita niinkuin rumpu tekee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 09:15 Minun mielipide kirjoitti:
Ehdottomasti kaappi. Paljon monikäyttöisempi kuin pelkkä rumpu. Eli voi kuivattaa talvella märät ulkoilupuvut, kengät yms. Lisäksi koneellinen pyykkiä kuivuu 90 minuutissa.

Eikä kuluta vaatteita niinkuin rumpu tekee.

Meidän rumpu kuivattaa 80min koneellisen pyykkiä.
Ja olen kuivattanut siellä talvella märät toppa puvut, ilman että niitä pesen.

Meillä rumpu sillä minusta tuo kaappi olisi hankala puhtaan pyykin kuivattamiseen ja kun ulkoa tullaan märillä vaatteilla niin saan ne kätevästi kuivaustelineelle kuivumaan, ei siihen sitä kaappia tarvita.

Meillä rumpu ja oon tykänny. En kuivaa vaatteita enkä lakanoita kuiviksi asti, vaan jätän aika kosteiksi ja ripustan ne vielä kuivumaan. Kuivuvat sitte nopeasti ja ovat niin sileitä ettei tartte silitellä. Irtopöly lähtee rummussa pois. Ja kun ei kuivaa kuivaksi asti, niin eivät kutistu.

Kuivauskaapin haluaisin likaisten vaatteiden kuivaukseen. Miten te kuivaatte niissä sekä likaisia että puhtaita. Pyyhittekö kaapin aina kun ootte kuivannu siellä kuravaatteita?

Rumpu tulee, ehdottomasti! Niin helppoa vaan suoraan pesukoneesta pistää kuivausrumpuun pyykit kuivumaan ja sieltä ottaa ja laskostaa komeroihin. Eipä tarvi pahemmin silitellä vaatteita. Rumpu EI kuluta pyykkiä, van kerää irtopölyn sihteihin -Sen huomaa sitten huonepölyn pienemmässä määrässä.

Vähäistä kokemusta on kuivauskaapista. En tykännyt pyykinkuivausta ajatellen. Ensinnäkin se työ, että pitää ripustaa pyykit tangoille. Toisekseen ei kerää irtopölyä talteen. Kolmanneksi kaikki pyykit eivät aina mahdu tangoille. Neljänneksi ei ole ollenkaan kätevä systeemi, että samassa komerossa kuivataan niin likaiset kuraiset loskaiset hiekkaiset ulkovaatteet kuin putipuhdas pyykkikin. Meillä ulkovaatteet kuivuvat narulla, joskus laattalattialla lattialämmityksen kuivattavina. Puhtaalle pyykille rumpu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 19:37 vieras kirjoitti:
Rumpu tulee, ehdottomasti! Niin helppoa vaan suoraan pesukoneesta pistää kuivausrumpuun pyykit kuivumaan ja sieltä ottaa ja laskostaa komeroihin. Eipä tarvi pahemmin silitellä vaatteita. Rumpu EI kuluta pyykkiä, van kerää irtopölyn sihteihin -Sen huomaa sitten huonepölyn pienemmässä määrässä.

Vähäistä kokemusta on kuivauskaapista. En tykännyt pyykinkuivausta ajatellen. Ensinnäkin se työ, että pitää ripustaa pyykit tangoille. Toisekseen ei kerää irtopölyä talteen. Kolmanneksi kaikki pyykit eivät aina mahdu tangoille. Neljänneksi ei ole ollenkaan kätevä systeemi, että samassa komerossa kuivataan niin likaiset kuraiset loskaiset hiekkaiset ulkovaatteet kuin putipuhdas pyykkikin. Meillä ulkovaatteet kuivuvat narulla, joskus laattalattialla lattialämmityksen kuivattavina. Puhtaalle pyykille rumpu.

Olen samaa mieltä. =)

Yhteistyössä