Kuivattaako hiustenkuivaaja siun hiukset?

Mie en tykkää hiustenkuivaajaa tuosta syystä käyttää. Luonnollisesti jos annan kuivua ni ovat siloiset ja pehmeät, mut jos kuivaan hiustenkuivaajalla, ni hiukset kuivahtaa ja ovat karheammat ja saan laittaa sen jälkeen hiuksiin jätettävää hoitoainetta.

54ervgrf
En ikinä käytä hiustenkuivaajaa. Jossain tosi erikoisessa tilanteessa oon pari krt käyttänyt. Lähden kotoa sitte vain märillä hiuksilla. :D Hiustenkuivaaja on kyllä myrkkyä hiuksille.

"Mamma italiana"
ei kuivata. pesun jàlkeen ja ennen kuivausta kàytàn kampaajalta ostamaani kevyttà selvitys-hoitosuihketta joka ei tee hiuksista kiillottomia eikà myòskààn liian raskaita kuten jokut hoitoaineet

"joskus"
Ei kuivata/karhenna enää kun ostin tarpeeks hyvän föönin.Puhaltaa kuumaa ja kylmää..tehokkaasti.
Saatan kuitewnkin laittaa hiuksiin jotain suihketta ennen "toimenpidettä"

"moi"
Kyllä kuivaa. Laitan lämmöltä suojaavaa suihketta toki ennen sitä ja hiukset pysyy terveinä kuivauksesta huolimatta. Ei oikeen lyhyitä hiuksia saa näyttelykuntoon ilman fööniä ja monen montaa ainetta :D (siis kun on niin lirut, ohuet ja liukkaat hiukset)

käytän aina
Jos en käyttäis fööniä, hiukset näyttäis surkeilta. kampaus ei vaan onnistuis. Mun mielestä hiukset tarvii föönausta, jotta niihin saa volyymia ja muodon.

moi taas tässä
[QUOTE="moi";22058248]Kyllä kuivaa. Laitan lämmöltä suojaavaa suihketta toki ennen sitä ja hiukset pysyy terveinä kuivauksesta huolimatta. Ei oikeen lyhyitä hiuksia saa näyttelykuntoon ilman fööniä ja monen montaa ainetta :D (siis kun on niin lirut, ohuet ja liukkaat hiukset)[/QUOTE]

Mä melkein ymmärrän :D Eli siis EI kuivata koska käytän suoja-ainetta. Mutta siis se kuivaaja kuivaa hiukseni joka päivä ;)

sffa
[QUOTE="Mamma italiana";22058184]moni kampaus ollakseen ryhdikàs vaatii hiustenkuivaahan kàyttòà. pelkkà hyvà leikkaus ei riità. hiuksia voi hoitaa myòs hyvillùà tuotteilla ja sàànnòllisellà leikkauksella[/QUOTE]

Eikö sulla ole näppäimistössä myöskään ¨-merkkiä, sillä kun sais ä:n

sffa
[QUOTE="Mamma italiana";22058340]ei ole ààkkòset saa myòs muilla keinoin, mutta en jaksa.... mulla monta eri sovellusta auki yhtaikaa enkà viitsi vaihdella mitààn en myòskààn kàyttàà short cutteja, lisàksi tàà on mun tyyli ;)[/QUOTE]

Ok. No, ainakin kirjoitukses saa huomiota kun erottuu massasta noilla áákkósillá :)

Kuivattaa eli en käytä. Myös ihan kampaajien käyttämät kuivaimet saivat aikaiseksi vain kuivan kaksihaaraisen pörrön... Aikanaan mulla oli kiharat ja niissä ainoa tapa saada kauniit kikkurat oli kuivattaa ilman hiustenkuivainta, takkupilvet tulee kuivaimella.

Ei kuivata. On hyvä fööni + käytän hiuksiin jätettävää hoitoainetta, joka tekee hiuksista ihanan pehmeät ja sileät. Tosin arkisin annan hiusten kuivata ajan kanssa. Fööniä käytän, jos pitää joku kampaus/ryhti hiuksiin saada.

vierailija
Föönaus ei kuivata/karhenna hiusta kun sen tekee oikein. Moni föönaa ihan liian kuumalla ilmalla ja liian läheltä (kuten kampaajalla tehdään), ja se kyllä voi vaurioittaa hiusta.

Luulin vuosia että tein hiuksilleni palveluksen kun annoin niiden kuivua aina luonnostaan, mutta nykyään kuivatan ne pyyhkeen sisällä 15-20 min, annan 15-20 min ilmakuivua ja föönaan lopuksi kuivaksi. Ihan paljon parempi tyyli ja hiukset tykkää. Olen ymmärtänyt että pitkä altistuminen vedelle voi aiheuttaa hiusten katkeilua, minkä ainakin itse huomasin omissa hiuksissa kun annoin niiden kuivua itsekseen.

Föönaaminenkin voi tietysti tehdä hallaa, mutta senkin voi tehdä hellävaraisesti. Omat vinkit, jotka olen havainnut hyväksi: Hiukset pitää kuivata miedolla lämmöllä ja tarpeeksi kaukaa, yhtä kohtaa ei myöskään kannata käsitellä liian kauaa, vaan föönattavaa aluetta pitää vaihtaa. Moni imitoi kampaajan tapaa kuivata hiukset: nopea ja tehokas hiusten pörrötys froteepyyhkeellä ja mahdollisimman nopea kuivatus kuumillalla mahdollisella lämmöllä, fööni kiinni tukassa. Kampaajalla sen ymmärtää koska silloin ei ole aikaa kuivatella hiuksia hartaudella, mutta kotioloissa pidemmän päälle se ei tee hyvää. :)

Tässä eräs artikkeli aiheesta:

Yhteistyössä