kuivat limakalvot ja outo valkovuoto?

• Viestiketjun aloittaja ade
  • Ensimmäinen viesti
ade
Mulla on tullut muutaman kuukauden ajan kellertävää tai keltasta valkovuotoa päivittäin. Mitään hajua siinä ei ole eikä kokkareita. Tuota vuotoa tuli jo imetyksen aikana ja jatkuu nyt edelleen (lopetin lähes vuoden imetyksen pari viikkoa sitten). Papa-koe otettiin 4 kk sitten ja se oli puhdas. Mistähän tuo keltainen vuoto oikein johtuu? Voikohan kyseessä olla tulehdus vai voiko johtua vain esim. kuivista limakalvoista? Mulla oli jo raskauden aikana ja sitten myös imetyksen aikana tosi kuivat ja arat limakalvot. Kertokaa, onko jollain samanlaista, häiritsee todella!

Mulla on sama ongelma, synnytyksestä nyt 2kk. Papassa kaikki ok eikä hiivaakaan ollut. Kysyin neuvolasta mitä vois tehdä. Epäilivät, että vois olla joku tulehdus/hiiva tuloillaan ja ne kehoitti siellä kokeilemaan maitohappobakteeria suun kautta, eli rela- ja gefilus-kapseleita. Auttaa kuulemma siihen, ettei tule hiivaa, se kun voi tulla helpostikin jos limakalvot ovat kuivat ja hauraat. Vielä ei ole muutosta ollut, tosin olenkin vasta pari päivää syönyt maitohappobakteeria :D

Kannattaa mennä apteekin intiimihyllylle ja ostaa niitä maitohappobakteereita, jotka auttaa palauttamaan emättimen oman bakteerikannan. Oon käyttänyt niitä silloin tällöin kun on tuntunut että voisi olla hiivaa tulossa.

Yhteistyössä