Kuittaileva ystävä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulla on eräs ystävä joka haluaa kovasti nähdä ja pitää yhteyttä, mutta sitten lähestulkoon joka kerran kun näemme(kahdestaan) hänen pitää piikitellä ja kuittailla mitä ihmeellisimmistä asioista.
Esim. kerran olimme baarissa ja joku hyvännäköinen mies tuli iskemään minua, jolloin tietysti kieltäydyin kohteliaasti,varattu kun olen.
Ystävälle sanoin kuitenkin että kyllähän se itsetuntoa hivelee että vielä ollaan kiinnostuneita,jolloin ystävä totesi kuivasti että "sulle se ei vissiin mikään riitä".
En ymmärrä että jos jokin minussa ärsyttää häntä,miksei hän voi sanoa suoraan.
Miksi piikitellä muka huumorin lomassa aivan ihmeellisiä, monen vuoden takaisiakin juttuja?

Mulla on kanssa yks "kaveri", joka kuittailee. Jos itselle sattuu jotain hyvää niin sanoo siihen jotain ikävää. Miksei voi sanoa vaikka että "kiva juttu". Olen saanut kuulla vaikka mitä, esim. ulkonäköäni on usein kommentoinut ja paljon muutakin. Haukkuu kaikki muutkin tuttunsa varsinkin jos heillä menee hyvin. Juoruaa kaikkien asiat kaikille. Puhuu paljon omista asioistaan ja kun sanon itse jotain niin vaihtaa aihetta omaansa. Väittää usein että olen hänelle kateellinen. Saattaa jättää minut yksin esim. kapungille jos pitääkin mennä tai sopia että muitakin tulee mukaan kysymättä minulta. Ei koskaan kysy miten minulle sopisi, esim. missä kaupoissa minä haluaisin käydä vaan olettaa että menemme hänen mukaansa.

Jos sanon että häiritsee niin menee ihan hämilleen ja sitten tulee kauhea riita siitä mitä kaikkea minä teen väärin. Huoh.

Niin ja en tiedä miksi pitää piikitellä. Ehkä he eivät osaa sanoa suoraan vaan pitää piikitellä.

[QUOTE="Elisa Day";29201906]Tuollainen ihmistyyppi on kyllä ärsyttävä. Minä laitoin välit poikki yhden tuollaisen "ystävän" kanssa.[/QUOTE]

Jep.
Tämä ihminen myös kärsii itse mt-ongelmista ja käy sen vuoksi terapiassa.
Hänellä on tapana kertoa lähipiirinsäkin asiat terapeutille ja kertoa sitten mitä mieltä terapeutti on jostain ihmisestä ja alkaa kohdella häntä sen mukaan.
On kova luokittelemaan ja diagnosoimaan ihmisiä, luulen että pakoilee jotain vastuutaan/omia ongelmiaan sillä.
Jos joku ihminen ärsyttää häntä,hän luokittelee ihmisen jotain häiriötä/sairautta sairastavaksi ja kohtelee häntä ns.sairaana,sen sijaan että vain menisi tilanteiden mukaan ja sanoisi mitä ITSE ajattelee.

voi olla että ystävä on sellainen minkä kuvan ap antaa,tai sitte hän ei tarkoita sitä millään pahalla eikä edes tajua että joku yliherkkä ihminen loukkaantuu asiasta ku asiasta.

emme voi tietää kun tässä onv aan yksi versio.

yksi vaihtoehto on tietysti se että tuolla ihmisellä itsellään on todella pahaolla, silloin ap ei kyllä ole tosiystävä ku palstalle tulee seläntakana haukkuu ystävää.. silloin olisi parempi että ap nätisti puhuu asiasta kasvotusten tuon ihmisen kanssa.

ehkä voi olla että tuota ystävää on petetty ja siksi hän ottaa sun kommentin niin että säkin voisit pettää jos tilausuus tulis...

jompi kumpi ylireagoi tai sitten molemmat

mitäpä jos keskustelisitte asiasta niinkuin aikuiset?

[QUOTE="melisa";29202181]voi olla että ystävä on sellainen minkä kuvan ap antaa,tai sitte hän ei tarkoita sitä millään pahalla eikä edes tajua että joku yliherkkä ihminen loukkaantuu asiasta ku asiasta.

emme voi tietää kun tässä onv aan yksi versio.

yksi vaihtoehto on tietysti se että tuolla ihmisellä itsellään on todella pahaolla, silloin ap ei kyllä ole tosiystävä ku palstalle tulee seläntakana haukkuu ystävää.. silloin olisi parempi että ap nätisti puhuu asiasta kasvotusten tuon ihmisen kanssa.

ehkä voi olla että tuota ystävää on petetty ja siksi hän ottaa sun kommentin niin että säkin voisit pettää jos tilausuus tulis...

jompi kumpi ylireagoi tai sitten molemmat

mitäpä jos keskustelisitte asiasta niinkuin aikuiset?[/QUOTE]

Mitä ihmeen väliä sillä on,purkaako harmitustaan nimettömänä netissä jostain ihmisestä?
Tiedän ettei ihmistä ole petetty ja tuo nyt oli vain yksi esimerkki tästä kuittailusta.
Mielestäni kenenkään ei pitäisi sietää ihmeellistä kuittailua/piikittelyä, oli sitten herkkä tai ei.
Minä en ole koskaan piikitellyt häntä tai haukkunut hänen ulkonäköään.
Olen yrittänyt noidenkin piikittelyjen antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta jossain kulkee munkin raja.
Fiksuinta varmasti olisi puhua ihmisen kanssa asiasta kasvotusten, mutta en tiedä sitten onnistuisiko se..

Tunnen ihmistyypin. Vuosia annoin hänen vittuilunsa ja katkeruutensa häiritä elämääni, enää emme ole yhteydessä. Eikä ole ollut ikävä! Ei kannata sellaisia ihmisiä pitää lähipiirissään jotka vain aiheuttavat pahaa mieltä eivätkä osaa olla iloisia puolestasi. Oikea ystävä on iloinen kanssasi :)

[QUOTE="...";29202495]Mulla oli kanssa eräs "ystävä", joka ihan suoraan haukkui mun ulkonäköäni, laitoin välit poikki.[/QUOTE]

Minulla sen lisäksi myös lapseni ulkonäön ja tiedusteli sairaalassa kun lapsi oli heti synnytyksen jälkeen tehohoidossa, että joko se on kauneusleikkauksessa kun tulikin niin ruma lapsi että häntä oikein hävettää katsoa sitä. Ei olla oltu sen jälkeen tekemisissä ja tuosta aikaa lähes 9-vuotta. Toivottavasti se ämmä on vieläkin lapseton. Varmaan jos törmäisin siihen jossain hänen lapsensa kanssa niin sanoisin hänelle vastaavaa hänen mukulastaan ihan vaan silmä silmästä tyyliin.

Jos ei tule jonkun kanssa toimeen eikä jutut käy yksiin tai huumorit kohtaa niin miksi olla yhdessä?

Eri juttu jos ollaan sukua tai samalla työpaikalla... siis sen verran pitää tulla toimeen kuin pakko on, mutta en mä ymmärrä mitään joutavia epämielyytäviä suhteita. Se on aina soromnoo ja tattis jos ei suju...

Yhteistyössä