Kuinkahan tämä menee ulosoton kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aapp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aapp

Vieras
Olen tehnyt töitä reilun vuoden ja työt loppuu heinäkuun lopussa, koko ajan on palkasta ulosmitattu rahaa. Töiden loputtua jään muutamaa päivää vaille kuukaudeksi työttömäksi. Liitosta saa toki rahaa, mutta se summa tulee olemaan sen verran pieni, että siitä ulosotto ei voi ulosmitata. Kun taitaa omavastuun jälkeen jäädä 13 päivää maksettavaksi niin ei siitä paljoa kerry liiton rahaa nettona.

Tuleva työsopimus kestää 5 kuukautta. Mietin, että jos en ilmoitakaan töiden alkamista ulosottoon vaan saisin töistä isomman palkan kun ei ole ulosottoa. Syynä tähän on se, että talous natisee liitoksissaan ja pitäisi saada sitä tasapainotettua ettei mene lisää velkaa ulosottoon. Maksan kyllä velkani ulosottoon pois ja sen saankin tehtyä n. kolmessa vuodessa kun taas lyhennän velkaa. Osa ulosotossa olevista laskuista onkin jo mennyt nollille palkan ulosmittauksen ansiosta.

En kaipaa mitään moraalisaarnaa tähän vaan mietin vain, että onnistuukohan tuo ettei ulosotto heti huomaa mun taas aloittaneen työt? Senhän ne huomaa kun ei enää tule suorituksia nykyiseltä työnantajalta.

Kun siis oikeasti haluan saada muita velkoja pois ettei ulosoton velka enää kasvaisi.

Mietin myös sitä, että kuinka takuusäätiön takaus oikein on että jos se lainamäärä mitä suostuisivat takaamaan ei riitäkää kaikkien velkojen maksuun niin antavatko sitten takausta ollenkaan? Kun jos lasken yhteen ulosoton ja opintolainan niin mun maksukyvyllä ei saa takuusäätiöltä tarpeeksi isoon lainaan takausta, ei ainakaan laskurin mukaan. Kaikkein tärkeintähän olisi saada ulosoton ja perintätoimistojen laskut pois.

Ulosottoon menee verottajalta tieto, kun olet "oikeissa töissä "(eli maks. at verot ja muut lakisääteiset maksut) Eivät ehkä heti huomaa, mutta seuraavassa kuussa kyllä. Viittä kuukautta et varmaankaan pysty ulosottoa välttelemään.

Ulosotto huomaa kyllä jossain vaiheessa että olet töissä.

Takuusäätiö katsoo sitä että olet oma-aloitteisesti maksanut ainakin puoli vuotta tietyllä budjetilla velkoja (takuu-säätiön laskurin mukaan), sitten sitä päätöstä pitää odottaa toisset puoli vuotta ja koko ajan pitää maksaa velkoja yhtä paljon.

Eli, ei. Jos on työtön, ei sitä oikein voi saada.

[QUOTE="jen";30045267]Ulosotto huomaa kyllä jossain vaiheessa että olet töissä.

Takuusäätiö katsoo sitä että olet oma-aloitteisesti maksanut ainakin puoli vuotta tietyllä budjetilla velkoja (takuu-säätiön laskurin mukaan), sitten sitä päätöstä pitää odottaa toisset puoli vuotta ja koko ajan pitää maksaa velkoja yhtä paljon.

Eli, ei. Jos on työtön, ei sitä oikein voi saada.[/QUOTE]

Kyllä mä tiedän tuon, että velkaa pitää koko ajan lyhentää että saa takuusäätiön takauksen. Mutta en mä sitä kysynytkään vaan sitä, että voiko sitä takausta saada jos sillä saadulla lainan määrällä ei saa kaikkia velkoja maksettua. Ulosottoon ja perintätoimistoihin saisin kaiken kyllä maksettua sillä lainalla, mutta en pankkiin.

Mun alalla työttömyysjaksot ei tule olemaan pitkiä.

[QUOTE="a p";30045295]Kyllä mä tiedän tuon, että velkaa pitää koko ajan lyhentää että saa takuusäätiön takauksen. Mutta en mä sitä kysynytkään vaan sitä, että voiko sitä takausta saada jos sillä saadulla lainan määrällä ei saa kaikkia velkoja maksettua. Ulosottoon ja perintätoimistoihin saisin kaiken kyllä maksettua sillä lainalla, mutta en pankkiin.

Mun alalla työttömyysjaksot ei tule olemaan pitkiä.[/QUOTE]

Ei. Ei saa.

[QUOTE="jen";30045374]Ei. Ei saa.[/QUOTE]

Niin eli takuusäätiön ajatus on, että ihan kaikki velat saadaan sillä lainalla maksettua? Sitä mä vähän epäilinkin eli tuo ei ole mulle vielä mahdollinen. Pitää vain saada ulosottoon maksettua velkaa ja katsoa sitten joskus vuoden kahden päästä mikä on tilanne. Vaikka toisaalta kahden vuoden päästä on ulosoton velka lyhentynyt jo niin paljon, että eiköhän siinä noin vuoden maksa sitten pois samalla tyylillä eikä enää hae mitää takuusäätiön takausta.

[QUOTE="a p";30045389]Niin eli takuusäätiön ajatus on, että ihan kaikki velat saadaan sillä lainalla maksettua? Sitä mä vähän epäilinkin eli tuo ei ole mulle vielä mahdollinen. Pitää vain saada ulosottoon maksettua velkaa ja katsoa sitten joskus vuoden kahden päästä mikä on tilanne. Vaikka toisaalta kahden vuoden päästä on ulosoton velka lyhentynyt jo niin paljon, että eiköhän siinä noin vuoden maksa sitten pois samalla tyylillä eikä enää hae mitää takuusäätiön takausta.[/QUOTE]

Jep. Ne haluaa että sillä saa "elämän kuntoon", eikä lisävelan kanssa jää velkaa, koska ne ottaa KAIKEN mitä vain pystyy kun sitä takuusäätiötä maksaa pois. Sulle ei jää rahaa maksaa sun toisia velkoja pois. Vain pakollisiin menoihin.

Yhteistyössä