Mitenköhän työttömyyskassa toimisi ulosoton suhteen tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijaaaaa

Vieras
Kuvitellaan, että velallinen on osa-aikaisessa työssä josta saa palkkaa summan x. Hän ei ilmoita sitä ulosottoon eikä palkasta ulosmitata mitään. Lisäksi velallinen saa soviteltua päivärahaa työttömyyskassasta jossa on tiedossa ulosotto ja siellä otetaankin ulosottoon aina kun maksetaan päivärahaa.

Mutta voiko kassa laskea ulosottoon menevän summan vain siitä mitä he maksavat vai voivatko laskea yhteen nettopalkan ja nettopäivärahan ja siten laskea paljonko pitää ulosottoon tilittää? Koska palkkalaskelmassahan näkyisi jos siitä olisi jotakin ulosmitattu.

Itse kun ajattelen järjellä niin eihän työttömyyskassassa voida huomioida muuta kuin se mitä he maksavat ja siitä laskea tietty osuus ulosottoon. Ei kai ne voi toisen (tässä tapauksessa osa-aikaisen työn työnantaja) puolesta laskuttaa ulosottoon?

Joo olen ulosotossa ja maksan velkojani koko ajan päivärahasta. Tuli nyt vain mieleen tällainen kun olen hakenut erästä osa-aikaista työtä muutamaksi viikoksi. En edes tiedä saanko tuota työtä.

Kyllä ulosottoon maksetaan myös osa-aikasista töistä. Saat varmaankin jotain soviteltua päivärahaa, jos lisänä on myös palkkaa.

Verottajalta viimeistään menee tieto ulosottomiehelle eli parempi ilmottaa reilusti vaan. Omia velkojashan sä maksat.

Kyllä ulosottoon maksetaan myös osa-aikasista töistä. Saat varmaankin jotain soviteltua päivärahaa, jos lisänä on myös palkkaa.

Verottajalta viimeistään menee tieto ulosottomiehelle eli parempi ilmottaa reilusti vaan. Omia velkojashan sä maksat.

Niin miten sä vastasit mun kysymykseen? Et mitenkään. Kyllä mä sen tiedän, että osa-aikaisistakin töistä maksetaan ulosottoon jos tulot menee yli suojarajan. Mutta jos ei ilmoita ulosottoon tuosta työpätkästä niin huomioiko kassa sen työtulon kun laskevat paljonko pitää tilittää ulosottoon. Sitähän mä kysyin enkä mitään muuta.

Kun sain vuoden sijaisuuden niin en ilmoittanut heti ulosottoon asiasta. Kun saivat tietää asiasta niin sitten alkoi ulosotto eikä siitä mitään sanktiota seurannut. Kyllä tiedän maksavani omia velkoja, kenen muunkaan maksaisin. Maksan kyllä kaikki velkani, mutta on pakko saada välillä helpotusta isomman rahasumman muodossa.

älkää idiootit maksako suomen ulosotto mafialle mitään ennenkuin työntekeminen tehdään kannattavaksi nostamalla suojaosuutta ja ottamalla muita kuluja huomioon. velkoja nuolee näppejään ja te kulutatte yhteiskunnan rahoja ilman näitä lakimuutoksia. muutoin niitä ei tule. lopulta viisaampaa velkojalle saada säännöllisesti pienempi summa kuin ei mitään ja antaa ulosmitattavalle mahdollisuus tulla työllänsä toimeen. nouskaa vastustamaan mielisairasta ulosmittausmafiaa tao ikinä ei tule muutosta