Kuinka yleistä on keskenmeno, jos np-ultrassa kaikki hyvin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Majones
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Majones

Vieras
En löytänyt mitään tilastoja kuinka yleisiä ovat keskeytyneet keskenmenot (eli ei ole mitään merkkejä keskenmenosta) jos np-ultrassa on kaikki ollut hyvin? Kokoajan mietin on kohdussani mitään elämää kun raskausoireita ei ole ja viikkoja vasta 13+4 eli vatsan koko normaali ja liikkeitäkään ei vissiin tunne vielä moneen viikkoon.

Millä ihmeellä sitä saisi mielensä edes vähän luottavaisemmaksi? Tiedän ettei keskenmenolle itse mitään voi mutta silti jännitän kokoajan :)

Kyllähän niitä tapahtuu myöhemmilläkin viikoilla.Mä odotin kuudetta ja kun menin rakenneultraan sain siellä kuulla että pikkuisen sydän ei enää syki.Se oli isku vasten kasvoja.Aikaa tästä n 3 vuotta.Asian on oppinut hyväksymään, mutta ikinä en unohda.
Toivottavasti sinun pikkuisella kaikki hyvin ja toivon mukaan saisit itsellesi mielenrauhan raskauden suhteen.

Kävin ultrassa rv 9 ja sikiö vastasi viikkoja ja syke löi, Aydin Tekay oli ultraava lekuri (alansa huippuja) ja hän sanoi että sen jälkeen keskenmenoriski on noin 1,5%. Eli np-ultran jälkeen vielä pienempi :)

Kiitos vieras! Olen lukenut Tekeyn juttuja ja uskon, että häneltä saa luotettavaa tietoa. Jotenkin netissä surffailemalla löytää vain ne ikävimmät keskenmenotarinat ja päässään luo kuvan, että on suurinpiirtein yleisempää, että sikiö kuolee kuin se että terve vauva syntyisi. Vaikka tilastollisesti tietää ettei näin ole.

Täällä yksi samoilla viikoilla oleva ja ihan samat mietteet pyörii mielessä. Toisaalta tekisi mieli jo huokaista tässä vaiheessa mutta toisaalta kun niitä keskenmenoja kuitenkin sattuu vielä myöhemminkin... Ei auta muu kun toivoa parasta ja luottaa siihen että oikeasti riski on tosi pieni jo

[QUOTE="vieras";27109923]Kävin ultrassa rv 9 ja sikiö vastasi viikkoja ja syke löi, Aydin Tekay oli ultraava lekuri (alansa huippuja) ja hän sanoi että sen jälkeen keskenmenoriski on noin 1,5%. Eli np-ultran jälkeen vielä pienempi :)[/QUOTE]

Samaa mulle sanottu rv 7 ultrissa. Silloin kun syke löydetään ja nähdään selvästi niin keskenmenoriski on tosi pieni.

Yhteistyössä