Kuinka vanhalle kerrotte ettei Joulupukkia ole olemassa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä nyt 8v tietää ettei pukkia oikeasti ole mut ei sen enempää. Sitä en tiedä mistä nyt olettaa lahjojen tulevan ku pukkia ei ole mut ei ole vielä enempää kysellyt. Enkä kerro jos ei itse asiast kysy.

täällä on koulusta annettu ohjeistus, että ekaluokkalaiselle kannattais kertoa, että sitä pukkia ei ole. meillä on lapset olleet siinä 9-10 vuotiaita kun olen asian paljastanut. eli meillä siinä vaiheessa on jo muutenkin olleet epäileviä asian suhteen

Meillä on asiasta juteltu, 7v, 8v ja vanhimman kanssa, mutta kyllä joulutoiveita kysellessä tuli esiin, että pukki tuo lahjat jne.. luultavasti haluavat vielä uskoa, vaikka tietävät ,että itse ostamme lahjat jne..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä kans antaa lapsen se itse hoksata, miksi kertoa yhtä-äkkiä juuri ennen joulua että hei joulupukkia ei ole.

Joo en nyt olekaan kertomassa just ennen joulua että ei ole :|
Mietin vaan asiaa.. vanhin on 6½v ja tainnut joku väittää eskarissa ettei joulupukkia ole.. olen nyt sanonut vielä että on..
mutta taidampa kertoa sitten ennen koulun alkua.Osaa kyllä jo pitää salaisuuden varmaan pikkusisaruksiltaan.

Kun vähän jo möläytin itekkin vahingossa kun se toivo kahta tietsikkaa et "enhän mä niin montaa osta" :headwall: .. se vaan tokas eiks se joulupukki ostakaan niitä..
niin sanoin vaan että niin niin siis joulupukki..

Meillä eskarilainen myös yhdisti yksi+kaksi, kun oli puhetta lahjatoiveista ja siitä ostammeko me isän kanssa niitä lahjoja todellisuudessa. Tytär mietti hetken ja tuli sanomaan, että oli epäillyt jo vähän aikaa pukin olemassaoloa. Sai kuulemma varmuuden siitä, että pukkia ole olemassa. Ja kun suoraan kysyi, vastasin myös suoraan että niinhän se taitaa olla. Ei ole kuitenkaan kertonut eteenpäin ja kielsin jyrkästi kertomasta kenellekään. Meidän ei ole tarkoitus pilata toisten jouluiloa. Tuo nelivuotias uskoo vielä, mutta saas nähdä alkaako hänkin pikku hiljaa yhdistämään paloja toisiinsa.

koulun kautta on jokainen tuttuni lapsi asiaa alkanut pohtia.... sitten kun asia alkaa pohdituttaa en ennen... eli vielä taitaa olla muutama vuosi jäljellä... pojat 4v ja 7kk

10v. ei oo enään kahteen vuoteen uskonut. Itse hoksasi sen, yritin huijata, mutta ei mennyt enää läpi. :xmas:
7.v haluaa uskoa, mutta epäilee jo sen olemassaoloa....ihmettelee ääneen ja silti kirjotti joulupukille lahjatoiveet. :xmas:

Esikoiselle neljävuotiaana, kun ahdistui niin voimakkaasti asiasta. Kuopus ei samanikäisenä ole pätkääkään kiinnostunut joulupukin alkuperästä, sehän on kiva tyyppi joka tuo LAHJOJA. :D

Tokko mäkään erityisesti alan kertomaan, ettei pukkia ole. Mutta jos lapsi sitä suoraan kysyy, niin en valehtele. En tiedä sitten, miten kauan toi meiän 4v pukkiin uskoo, nytkin on jo sitä mieltä, että pukkeja on monta.. Ja koska itsekin ollaan paljon tehty lahjoja lähisukulaisille, niin tyttö tietää myös, että ihmiset voi itsekin lahjoja toisille laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
täällä on koulusta annettu ohjeistus, että ekaluokkalaiselle kannattais kertoa, että sitä pukkia ei ole. meillä on lapset olleet siinä 9-10 vuotiaita kun olen asian paljastanut. eli meillä siinä vaiheessa on jo muutenkin olleet epäileviä asian suhteen

Ja peet sentään.... mikä koulu voi tuollaisia älyttömiä ohjeistuksia antaa????

Annan myös lapsen itse hokata asian. Enkä myöskään suoraan vastaa, että onko joulupukkia vai ei ole vaan yhdyn hänen pohdintoihinsa eli loppuviimeksi tosiaan se on lapsen omasta ymmärryksestä kiinni. En halua siis viedä häneltä lapsen uskoa yhtään sen aikaisemmin =)

Yhteistyössä