Kuinka usein vaihdatte vauvan vaippaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piuku

Vieras
Vauva on nyt 2 vko ja mietin että kuinkakohan usein olisi hyvä vaihtaa vaippaa suurinpiirtein..Kun vähän näkyy punoittavan vaipan alueelta iho.. Olen vaihtanut parin päivän välein nyt jos ei siis kakkaa..

Mitä vaippoja käytät? Kestoja vai kertiksiä?
Meillä tytöt on kakannu niin usein pienenä et jatkuvasti on vaihdettu vaippaa sen takia...
Minkään tietyn tuntimäärän mukaan ei menty vaan koiteltiin oliko märkänä.

Ootko antanu ilmakylpyillä varsinkin nyt kun on niin lämmin?

Meidän vauvalta aika usein. Hereillä ollessa parhaillaan vartin välein. Pierasee joka vaippaan sinappikakat. Paljon menee vaippoja mut määrää en ole koskaan laskenut.

Alkuperäinen kirjoittaja piuku:
Vauva on nyt 2 vko ja mietin että kuinkakohan usein olisi hyvä vaihtaa vaippaa suurinpiirtein..Kun vähän näkyy punoittavan vaipan alueelta iho.. Olen vaihtanut parin päivän välein nyt jos ei siis kakkaa..

no vähän useemmin ku parin päivän välein :laugh: riippuu vaipoista ja miten iho kestää.. meillä aina ollu pampersit käytössä ja ehkä n 6 vaippaa/päivä menny. joskus enenmmä ku monta kertaa tullu kakkaa...

siis parinpvn välein?:O

Alkuperäinen kirjoittaja Yök:
Tää on mun mielestä aika mauton ja surkea provo. Lapsen hyvinvoinnin törkeä laiminlyöminen ei koskaan ole hauskaa.

mee nukkuu, kun on huumorintaju lähteny.. ei tullu mieleen et 2 viikon vanhan vauvan äiti on niin sekasin että kirjottaa mitä sattuu???

HEI kamala virhe kirjotuksessa!! parin tunnin eikä parin päivän!!!!

No aattelin kanssa :D Provoa jo huutelin.

Muistaakseni aika tiuhaan vaihettiin. Ja ilmakylpyjä otettiin aina kun mahdollista.
Ja me ei käytetty kosteuspyyhkeitä kakan pyyhkimiseen, ihan vedellä vaan pestiin.
Bepanthenia käytettiin tohon punoitukseen.

osta apteekista acon talc-salvaa, on ihan huippu tavaraa, kosteuttaa, hoitaa ja antaa samalla talkkimaisen kuivan tunteen iholle, ei tuu ihottumaa yms ja ei oo niin vahvaa ku esim sinkkivoide.. meillä mies käyttää samaa tavaraa omiin nivusiin ku lähtee urheilee :D

Ihan vauvana kakki melkein joka syötön jälkeen niin meni paljon. Tuo parin tunnin väli on varmasti ok jos ei ole kuin pissaa. Yöllä voi olla harvemminkin. Onnea vauvasta ja hyvää jatkoa teille!

Moi! Meillä oli kanssa kestikset, ja huomasin että täytyy tosi usein vaihtaa. Alussa iho on niin herkkä, että ei oikein kestä märissä kestiksissä oloa. Tai sitten lisää imuja kestiksiin. Mä en alussa tajunnut, että niitä imuja olisi vaan pitänyt lisätä reippaammin. Ihmettelin, miksi vauva oli märkä ja itkuinen joka pisun jälkeen. Jossain vaiheessa pyllykin pääsi aika punaiseksi. Se oli vielä vähän sitä opettelemista, vauvanhoidossa ja kestisten käytössä...

Alkuperäinen kirjoittaja hei hallloooo:
Alkuperäinen kirjoittaja Yök:
Tää on mun mielestä aika mauton ja surkea provo. Lapsen hyvinvoinnin törkeä laiminlyöminen ei koskaan ole hauskaa.

mee nukkuu, kun on huumorintaju lähteny.. ei tullu mieleen et 2 viikon vanhan vauvan äiti on niin sekasin että kirjottaa mitä sattuu???

Joo joo, älä säkään viitsi lässyttää... Ei ois tää aloitus ollut tosiaan provona ensimmäinen lajissaan... Kiva juttu että olikin kirjoitusvirhe, kaikilla kun ei vaan aina niin ole...

Yhteistyössä