kuinka usein tapaatte omia vanhempianne, ja kuinka paljon on välimatkaa? Pääseekö lapset yökylään?

  • Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti
halipupu harmaana
Mun äiti asuu samassa kaupungissa n. 10 kilsan päässä ja nähdään aika usein. Varsinkin nyt kesällä ollaan oltu mökillä muutamaan otteeseen yhdessä ja Ruotsin risteilyllä oltiin. Talvella nähdään lähes joka viikko. Jos ei kuukauteen nähdä, niin se on pitkä aika. Ja mummille pääsee yökylään ja mummi hakee myös lapsia päiväkodista ja koulusta ja tulee lapsenvahdiksi kun pyydetään, jos ei ole omia menoja.
 
Välimatkaa 300 metriä. Usein nähdään. Kotona ollessa oma äiti olikin melkein ainut aikuinen, jonka näin lähes päivittäin. Ottaa lapsia tarvittaessa yökylään. Kovin harvoin tarvetta nykyään. Hoitoapua silloin tällöin kaupassakäynnin ajan on yleisin tarve ollut nyt kesällä. Itse en jätä kaikkia kerralla, koska näitä liuta ja monta vilkasta. Eniten yötä on kolmevuotias, joka on oikein kaikin puolin mummun poika.
 
"vieras"
50 km säteellä asuvat kaikki 4 eronnutta isovanhempaa. Isoäiti ottaa toisinaan lapsia yksi kerrallaan yökylään. Isoisä ottaa ehkä kerran vuodessa kaikki lapset viikonlopuksi. Kaksi muuta isovanhempaa ovat alkoholisteja, emmekä heidän luokseen lapsia päästä ilman meitä vanhempia.

Tapaamme lähinnä merkkipäivinä. Joskus voi hyvinkin mennä 4 kuukautta. Sellaista odottamatonta vierailua ei (onneksi) ole puolin eikä toisin. Välit vanhempiin ovat kohteliaan etäiset. Ilman lapsia nähtäisiin paljon harvemmin. Todennäköisesti käynnit tulevat vielä harvenemaan lasten kasvaessa.
 
her
välimatka 100km ja välillä ei nähdä edes joka kuukausi ja joskus useita kertoja kuukaudessa puolin toisin kyläillään. Lapset on siellä 2-4krt vuodessa yökylässä.
 
"pok"
Äidileni 350km, nähdään väh. parin kk välein, ottaa lapsia yökylään pari kertaa vuodessa noin viikoksi kerrallaan. Isälleni sama matka, nähdään harvemmin eikä ota lapsia yökylään. Miehen äidille 150km, nähdään n. 4kk välein eikä ota lapsia yökylään. Lapset 2 ja 4v.
 
eer
500m pääs..xd
Joten tulloo nähtyy aika usseesti. Molemmat käy viel hommissa.
Eivätkö hoida mitenkään erityisesti paljoa emmekä edes pyydä paljoa. Toki lapset poikkee joka viikko kylässä niin minäkin
 
Isä on kuollut. Äiti asuu noin 200 metrin päässä, viereisessä korttelissa. Ollaan Kallion giltsei kaikki; minä, äiti ja mun tytär :heart: Yökylään tyttö pääsee usein ja muutenkin äitini tykkää häntä paljon hoitaa.
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe
No talla hetkella monta tuhatta kilometria. Suomessa asuessamme nehtiin pari kertaa viikossa, yokylaan paas ehka kerran kuussa suunnilleen. Viimeks kaytiin Suomessa ja oltiin aitin nurkissa melkein koko reissu, eli 2kk. Mutta tuota ei nyt varsinaisesti kysytty.
Taalla Intiassa valimatkaa toisiin isovanhempiin on 700km- nailla rautateilla se tarkoitta 15h matkaa. Eli silloin kun mennaan, mennaan kaikki (tai ainakin jompi kumpi vanhemmista). Viikko pari vieraillaan kerrallaan. Kun tanne muutettiin, oltiin 2kk heidan nurkissa.
 
Tavataan ehkä 3-4 kertaa vuodessa. Välimatkaa on n. 900 km. Ei yökyläilyä :)

... vaikka ei nuo lapset ole vielä olleet missään yökylässä ilman vanhempiaan, eivät myöskään appivanhemmilla, jotka asuvat päivästä riippuen joko samassa talossa tai reilun kilsan päässä.
 
Isä on kuollut ja kuopattu jo 12 v sitten, viimeksi näin hänet ollessani 8 v.Äiti asuu noin 300 km:n päässä ja suurin piirtein 4-6 krt vuodessa nähdään sekä esikoinen saa mennä koska tahansa mummolle yökylään ja on ollutkin usein.
 
meillä näin
Mun vanhemmat asuvat 23 km:n päässä. Nähdään ehkä 1krt/kk jos vien lapset sinne. Pienempi ei ole koskaan ollut yökylässä eikä taida tulla olemaankaan, vanhempi (ikää nyt 8v) on ollut yökylässä 3 kertaa...
Lapsilla ei muita isovanhempia elossa.
 
Mummuille matkaa 40 km. Toista eivät näe ollenkaan ja toista ehkä pari kertaa vuodessa, eivät yökyläile tai käy muutenkaan hoidossa mummulla. Vaari asuu 100 km päässä, näkevät muutaman kerran vuodessa. Vaari on joskus ollut lapsia vahtimassa, yökylään ei hänkään ota.
 
jepujee
Anoppi & appi asuu n. 8km päässä, viikoittain nähdään ja anoppi hoitaa poikaa (1,5v) ehkä n. kahdesti kuussa niin että käydään miehen kanssa leffassa tms. Omat vanhemmat asuu 350km päässä, nähdään aika usein varsinkin nyt kun olen kotiäitinä ja voin lähteä pojan kanssa vaikka viikoksi mummolaan. Kerran ollut siellä yökylässä ilman meitä, oltiin miehen kanssa mökillä nukkumassa.
 

Yhteistyössä