kuinka usein tapaatte omia vanhempianne, ja kuinka paljon on välimatkaa? Pääseekö lapset yökylään?

  • Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti
Mun vanhemmat asuu parin kilsan päässä. Nähdään yleensä kerran pari viikossa, joskus useammin ja joskus harvemmin. Lapset pääsee yökylään aika usein, isovanhemmat pyytää lainaan joko jompaakumpaa tai molempia isompaa lasta tai sitten kysyn itse ottaisivatko he ipanat jos mulla on jotain menoa.
 
mma momotso
Omat vanhemmat asuvat 150 km päässä ja nähdään heitä n. parin kuukauden välein. Anoppilaan on matkaa liki 400 km ja vuodessa tavataan 3-4 x. Lapset (2 & 4v) eivät ole koskaan olleet yökylässä.

Helpottaa vähän kuulla, ettei se kaikilla isovanhempien palvelut pelaa ihan apteekin hyllyltä. Tuntuu, et kavereilla isovanhemmat pyörää vähän väliä lastenvahteina. Mulla on ollut vähän hampaankolossa omien vanhempieni toiminta, kun eivät koskaan tarjoa apua ja ne muutamat pakolliset kerrat ovat olleet tosi nihkeitä..Esim. Koko kesä meni äidiltäni pilalle, kun joutui tulemaan esikoista hoitamaan kuopuksen synnytyksen ajaksi.. En hevillä apuja pyytele, mut haluaisin lapsille hyvät välit isovanhempiin. Ja mainittakoon, et vanhempani elävät aktiivisesti ja ovat terveitä eli enemmän mielestäni asennekysymys. Mut jokainen elää omaa elämäänsä!!
 
"Anne"
Aika harvoin. Ovat niin evvk meitä kohtaan ettei enää itsekään jaksa yrittää. Käydään ehkä kerran kuussa tai kerran kolmessa viikossa.
Lasta en anna yökylään vaikka haluaisivat, eivät varmasti osaa hoitaa (lue: viitsi vahtia) ja lapsikaan ei heitä kovin turvallisina varmasti pitäisi.
 
"Anne"
[QUOTE="Anne";26661653]Aika harvoin. Ovat niin evvk meitä kohtaan ettei enää itsekään jaksa yrittää. Käydään ehkä kerran kuussa tai kerran kolmessa viikossa.
Lasta en anna yökylään vaikka haluaisivat, eivät varmasti osaa hoitaa (lue: viitsi vahtia) ja lapsikaan ei heitä kovin turvallisina varmasti pitäisi.[/QUOTE]

Välimatka noin 70km, minusta ei ole pitkä matka, olenhan sitä vuosia sahannut heillä käydessään. Heistä matka on niin tolkuttoman pitkä, että hyvä jos synttäreillä voivat tulla käymään, vaikka ovat molemmat arkisin töissä tuossa muutaman korttelin päässä.
 
"Annika"
Äitini asuu 10km päässä nykyään. Juopolle en lapsiani kuitenkaam antaisi kylään, muutenkin tosi harvoin nähdään. Isäni asuu 170km päässä, käy kylässä ehkä kerran kuussa, usein silloim käydään illalla jossain ja isäni laittaa lapset nukkumaan, me hipsitään kotiin sitten yön pimeydessä ja koitetaan aamulla olla edustuskunnossa.

Miehn vanhemmat asuu 550km päässä, Nähdään ehkä 5 krt vuodessa, tuolloin hoitavat kyllä lapsia, mutta yökyläilyyn ei ole ollut mahdollisuutta
 
..
Oma äiti asuu n. 150km päässä, nähdään yleensä vaan suvun lasten synttäreillä, joskus saattaa tulla käymään muutenkin. Ottais varmasti pojan yökylään, mut on vähän turhan pitkä välimatka.
Isä asuu n. 25km päässä, isää nään eniten mun sukulaisista ja sitäkin ehkä kerrankaks kuussa. En tiiä ottaisko yöks, veljenpoika on siellä ollu useesti mut ite en oo kysyny että ottaisko meiän pojan.

Miehen vanhemmat asuu n.3km päässä ja ne on käyny meillä tässä 2vuoden sisällä ehkä 5 kertaa? Niillä on auto yms jolla pääsis 5minuutissa tänne mutta olettavat että me tullaan bussilla/kävellen/pyörillä lapsen kanssa aina niille. Ja sitten kun tulevat käymään niin ovat max 30min täällä, pojan synttäreinä olivat ehkä 10min kun piti päästä kattomaan jääkiekkoa tms telkkarista..
Ovat 2 kertaa ottaneet pojan yökylään, ei kovin usein kehdata kysyäkään kun muut sisarukset tyrkkää lapsiaan kokoajan sinne hoitoon.
 
Mun vanhemmat asuu n. 3km päässä, miehen äidille matkaa n. 5km.

Lapset näkee mun vanhempia viikottain, ehkä useammankin kerran viikossa.
Mä näen vanhempia ohimennen viikottain, paremmalla ajalla max. 1krt / kk.

Lapset yökyläilee melko usein, vuositasolla useampi kymmentä yötä.
Mutta osa on vanhempien mökillä oloa ja siellä n. viikko kerrallaan.

Miehen äitiä lapset näkee pari kolme kuussa.

Siellä lapset ei yökyläile, tarvittaessa mummi on meillä yötä.
Sen asuntoon ei mahdu kahta lasta ja kuopuksella on myös allergiaa kissaan. Esikoinen on siellä muutaman kerran ollut yksin.
 
"vieras"
Isäni luo ajaa autolla reilussa kymmenessä minuutissa, nähdään kerran pari kuussa (tällä viikolla tosin nähdään kolme kertaa). Äitini on kuollut, mutta jos eläisi, lapset olisivat varmasti silloin tällöin yökylässä. Mieheni vanhempien luo alle puolen tunnin matka. Joskus nähdään pari kertaa kuussa, toisinaan parin kuukauden välein. Eivät ota lapsia omasta aloitteestaan, mutta pyydettäessä (jos meillä menoa) järjestyy yleensä. Ehkä kerran vuodessa on pyydetty.
 
marnuska
Mun vanhemmat asuu 150km päässä,ovat eläkkeellä molemmat ja ovat kyllä aivan mahtavan ihania isovanhempia.
Nytkin hakivat lapset mukaansa heille ja mä meen ite perjantaina perässä niille.
Lapset olivat myös viime viikolla 3 päivää mökkeilemässä niiden kanssa,mökki on lähellä meitä,mutta sen 130km niitten kotoa siis. Tälleen kesällä sit ovat siellä enemmän ja ottavat lapsiakin sinne useammin.
Ollaan erottu lasten isän kanssa ja sen vanhemmat on kyl kuolleetkin jo aika päiviä sitten, joten sieltä puolelta ei siis ole isovanhempia sit.

Mut kyl kerran kk vähintään käyvät meillä ja ovat sit päivän tai kaks. Ja lapset niiden luona n. joka toinen tai kolmas kk sit muutaman yön kylässä. Ja joskus tietty ollaan siellä kaikki.
Ja tosiaan näin kesällä hoitelevat enemmänkin.

Oon ollu yh toisen lapsen syntymästä asti ja silloin vanhempani vuokrasivat meidän kaupungista yksiön puoleksi vuodeksi, että pystyivät jeesimään mua.
Ovat ihan kultaakin kalliimpia mulle ja lapsille.
+ et isäni auttaa mua aina kaikenlaisissa ok-talon hommissa, joita en osaa tehdä.

En vois kuvitellakkaan et ei nähtäs koskaan ja et lapset ei tuntis isovanhempiaan, ovat niille niin tärkeitä kyl.
 
"Liisa"
Välimatkaa on 160 km. Tavataan keskimäärin kerran kuukaudessa. Talvella harvemmin ja kesällä useammin. Lapset ovat mummin luona yökylässä viikon kesälomalla. Muuten käyn mummilassa yhdessä lasten kanssa yökyläreissuja.

Samalla systeemillä lapset käyvät miehen vanhempien luona, jonne on matkaa 130 km.

Nyt isovanhemmat ovat käyneet useammin meillä kylässä, koska tämän sakin (myös lemmikkejä) roudaaminen on rasittavaa.
 
lucifer
reilu 60km välimatkaa, joka viikonloppu ollaan ainaki yksi yö siellä tai sitten käydään vain päiväseltään. ja lapset saisavat asua siellä jos muori saisi päättää, mutta kun ei saa
 
"vieras"
Fammu asuu 10 km päässä. Käydään parin viikon välein. Lapsi on juuri nyt yökylässä siellä. (toinen kerta / 7 vuoteen, fammu on jo vanha)

Mun vanhemmat asuu molemmat noin 40 km päässä. Äidin luona käyn parin viikon välein. Lapsi yökyläilee joitakin kertoja vuodessa, mummu varmaan ottaisi useamminkin- ja lapsi haluaisi.

Isän luona käyn harvakseltaan. Enemmän mä katon netistä onko vielä elossa jos on kirjautunut Suomi24 - palveluun...
 
Asuvat reilun 40 kilsan päässä, nähdään joskus viikoittain, joskus saatta mennä muutamakin viikko, ettei nähdä. Lapsia ottavat kyllä yökylään, mutta meillä esikoinen (7v) on aina ollut kova ikävöimään ja olikin tänä kesänä ekan kerran kolme yötä yksin mummulassa. Kuopusta (3v) en ole vielä antanut yökylään, "vika" enemmän mussa kun mummussa ja papassa :D
 
Äitiä tapaan melkeenpä joka päivä. Asutaan samassa rivitalossa, kuus asuntoa välissä :D Lapsi on joskus siellä yökylässä.
isäni asuu 130km päässä, lapsi on pari kertaa ollut siellä yökylässä niin etten minä oo ollut. Tavataan n. kerran kuussa tai harvemmin.
 
"kello"
Mun äiti ja miehen vanhemmat asuvat meistä noin kilometrin säteellä. Isä on kuollut jo kaksikymmentä vuotta sitten. Kolme jäljellä olevaa isovanhempaa ovat jo eläkkeellä ja tapaamme useamman kerran viikossa. Yökylässä ovat halutessaan ja silloin kun meillä on jatakin menoa. Jompaankumpaan mummulaan pääsee yleensä aina. Käytännössä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Hakevat tarvittaessa lapsia päiväkodista ja koulusta + mummu huolehtii esikoisen kouluun aamuisin. Ollaan tiiviisti tekemisissä ja olen onnellinen, että näin on.
 
"himmi"
kuinka usein tapaatte omia vanhempianne,

noin 3-5kertaa vuodessa ja anoppia 2kertaa vuodessa

ja kuinka paljon on välimatkaa?
noin 100km ja anoppilaan 250km

Pääseekö lapset yökylään?

ei,ei edes hoitoon. Näkee lapsia kun käymme mutta ei hoida, siis ei anoppi kuin äitinikään
 

Yhteistyössä