kuinka usein syöt päivässä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viidesti yritän syödä, mutta päiväruokailu menee yleensä kaiken pienen napsimiseksi kun en töissä pääse kunnolla syömään, ainakaan ennen syyskuuta...
Aamulla vedän yleensä smoothien, joko kotona tai töihin mennessä tai sekä että.
Sit syön mahollisuuksien mukaan lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan.
 
Mä just mietin et kuinkakohan usein normaalipainoset ihmiset syö. En vaan ehtiny tehdä alotusta.

Mun syömiset rippuu paljon työvuoroista, teen kolmevuorotyötä, mut normaalina vapaapäivänä syön aamiaista kun herään sit jossainvaiheessa lämmintäruokaa ja sen lisäks välipaloja ja tarpeen ja pisteiden riittävyyden mukaan iltapalaa. Oon siis Painonvartijoissa. Se mihin aikaan sen lämpimän ruuan syön riippuu siitä mitä muuta tekemistä on.
 
Arkisin aamupala: kahvia, pari leipää ja siinä kevytjuttuja päällä sekä kurkkua tai tomaattia
" lounas: kaurapuuroa, vähän kevytlevitettä ja rasvatonta maitoa
" välipala: kahvia ja pari leipää, päälliset samat kuin aamulla tai sitten joku pulla
" päivällinen:sen päivän lämmin ruoka
" iltapala: teetä, ja taas noi leivät tai sitten jotain muuta esim makaronivelliä

Viikonloppuisin noi muut samat paitsi lounas vaihtelee mitä jääkaapissa sattuu olemaan.

Eli syön ton 5 kertaa päivässä, 3-4 tunnin välein.
 
*aamupala: puuro/weetabix, marjakeittoa, leipä, kahvi
*lounas:esim tänään tuorepasta/kinkkukastike/salaatti, rasvaton maito
*välipala: hedelmä, leipä jossa leikkele/kurkkua/rasvaa, kahvi
*päivällinen:broilerinkoipi, uusia perunoita, salaatti
*iltapala: puuroa, marjakeitto, hedelmiä, ruisleipä
Tuon lisäksi juon paljon vettä/laimennettua mehua
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Mä just mietin et kuinkakohan usein normaalipainoset ihmiset syö. En vaan ehtiny tehdä alotusta.

Mun syömiset rippuu paljon työvuoroista, teen kolmevuorotyötä, mut normaalina vapaapäivänä syön aamiaista kun herään sit jossainvaiheessa lämmintäruokaa ja sen lisäks välipaloja ja tarpeen ja pisteiden riittävyyden mukaan iltapalaa. Oon siis Painonvartijoissa. Se mihin aikaan sen lämpimän ruuan syön riippuu siitä mitä muuta tekemistä on. [/quot'mu

mulla olisi tarkoitus koittaa nyt noilla pisteillä..voisitko heittää jotain yleisimpiä.

ja kuinka paljon 172 ja 74 kg saa syödä päivässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Mä just mietin et kuinkakohan usein normaalipainoset ihmiset syö. En vaan ehtiny tehdä alotusta.

Mun syömiset rippuu paljon työvuoroista, teen kolmevuorotyötä, mut normaalina vapaapäivänä syön aamiaista kun herään sit jossainvaiheessa lämmintäruokaa ja sen lisäks välipaloja ja tarpeen ja pisteiden riittävyyden mukaan iltapalaa. Oon siis Painonvartijoissa. Se mihin aikaan sen lämpimän ruuan syön riippuu siitä mitä muuta tekemistä on. [/quot'mu

mulla olisi tarkoitus koittaa nyt noilla pisteillä..voisitko heittää jotain yleisimpiä.

ja kuinka paljon 172 ja 74 kg saa syödä päivässä.

Sun kannatta käydä ryhmässä ainakin yhden kerran niin että saat tarkat pisteluvut, nykyään otetaan huomioon ikä työn kuormittavuus ja paino ja jotain muitakin kun lasketaan henk.koht pisteet mitä saa päivässä syödä. Mut jos vähänkään järkevästi syö niin ei todellakaan tarvii olla nälissään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Mä just mietin et kuinkakohan usein normaalipainoset ihmiset syö. En vaan ehtiny tehdä alotusta.

Mun syömiset rippuu paljon työvuoroista, teen kolmevuorotyötä, mut normaalina vapaapäivänä syön aamiaista kun herään sit jossainvaiheessa lämmintäruokaa ja sen lisäks välipaloja ja tarpeen ja pisteiden riittävyyden mukaan iltapalaa. Oon siis Painonvartijoissa. Se mihin aikaan sen lämpimän ruuan syön riippuu siitä mitä muuta tekemistä on. [/quot'mu

mulla olisi tarkoitus koittaa nyt noilla pisteillä..voisitko heittää jotain yleisimpiä.

ja kuinka paljon 172 ja 74 kg saa syödä päivässä.

Sun kannatta käydä ryhmässä ainakin yhden kerran niin että saat tarkat pisteluvut, nykyään otetaan huomioon ikä työn kuormittavuus ja paino ja jotain muitakin kun lasketaan henk.koht pisteet mitä saa päivässä syödä. Mut jos vähänkään järkevästi syö niin ei todellakaan tarvii olla nälissään.


kiitos tästä!
ehkä mä sitten sinen ainakin sen kerran raahaudun.
täytyy myöntää että ottaa aika kovasti itsetunnon päälle.(tieädn että on tyhmää, mutta tälläsenä entisenä luikkuna on vaieka myöntää että nyt on kertynty liikaa)
 
Riippuu päivästä ja nälästä. Joskus on päiviä kun 11 aikoihin syön yhen leipäpalan ja seuraavan kerran illalla 20-21 toisen leipäpalan. Sit on päiviä kun syön 11 ruuan, 13-14 leipäpalan ja illalla 19-20 toisen leipäpalan, ja sit niitä päiviä kun syön jopa 4 lämmintä ruokaa päivässä, 11, 13, 17 ja 20, ja jotain naposteluu viel välillä :o

Eli en ollenkaan silleen miten pitäs :D
 
Olen normaalipainoinen/hoikka ja syön paljon.

Normaalina arkipäivänä: aamulla leipää & puuroa, lounaaksi kunnon satsi pääruokaa, salaattia, leipää, iltapäivällä leipää/jugurttia/viiliä/mysliä/tms., päivälliseksi taas kunnon ruoka kaikkine lisukkeineen ja illalla yleensä vielä jotain herkkua tai iltapalaa.

Kesällä olen syönyt joka päivä jäätelöä, sitten säännöllisesti syön sipsiä tms. Kun syön tasaisesi herkkuja, en ala syömään niitä koskaan "kilokaupalla".
 
Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Alkuperäinen kirjoittaja miisku:
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Mä just mietin et kuinkakohan usein normaalipainoset ihmiset syö. En vaan ehtiny tehdä alotusta.

Mun syömiset rippuu paljon työvuoroista, teen kolmevuorotyötä, mut normaalina vapaapäivänä syön aamiaista kun herään sit jossainvaiheessa lämmintäruokaa ja sen lisäks välipaloja ja tarpeen ja pisteiden riittävyyden mukaan iltapalaa. Oon siis Painonvartijoissa. Se mihin aikaan sen lämpimän ruuan syön riippuu siitä mitä muuta tekemistä on. [/quot'mu

mulla olisi tarkoitus koittaa nyt noilla pisteillä..voisitko heittää jotain yleisimpiä.

ja kuinka paljon 172 ja 74 kg saa syödä päivässä.

Sun kannatta käydä ryhmässä ainakin yhden kerran niin että saat tarkat pisteluvut, nykyään otetaan huomioon ikä työn kuormittavuus ja paino ja jotain muitakin kun lasketaan henk.koht pisteet mitä saa päivässä syödä. Mut jos vähänkään järkevästi syö niin ei todellakaan tarvii olla nälissään.


kiitos tästä!
ehkä mä sitten sinen ainakin sen kerran raahaudun.
täytyy myöntää että ottaa aika kovasti itsetunnon päälle.(tieädn että on tyhmää, mutta tälläsenä entisenä luikkuna on vaieka myöntää että nyt on kertynty liikaa)


PV:n hyvänolon painotaulukon mukaan sä oot ihan siinä ylärajalla, eli, 172cm 59 - 74 kg. Tosin tohon vaikuttaa luustonrakenne paljon mulla on niin pienet luut et mun pitäis ehdottomasti olla ton oman 160 cm alarajan tuntumassa, eli semmonen 55 kg. Joskus kun oon päässy johonkin 75 kiloon, tällä hetkellä oon 95 kg :ashamed:, niin on ryhmänohjaaja ennen punnitusta sanonu et älä enää paljoo laihduta. Sit kun mä kerron mitä mä sillä hetkellä painan niin menee ihan hiljaseks, kun yläraja olis 64 kiloo.

Yritä muistaa että siellä on sit kans semmosii joiden mielestä sä oot jo ihan normaalipainonen, kun muilla voi olla 40 -50 kiloo tiputettavaa. Ei siellä kukaan sua kattele, siellä käy ihan kaikenkokosia ihmisiä.
 
Pidän ruokailuajat säännöllisinä (tai ne pysyvät lastenkin ansiosta säännöllisinä). Olen normaalipainoinen (tai lievästi alipainoinen?). Tässä esimerkki päivän ruuista:
- Aamiainen: kahvia ja kaksi paahtoleipää, juustoa päällä
- Lounas: kanafilee, hernemaissipaprika-riisiä, kastiketta ja vihreää salaattia. Yksi lautasellinen. "Jälkiruuaksi" Activia-jogurtti.
- Välipala: kahvia ja kaksi voileipää. Päällä esim juustoa.
- Päivällinen: perunamuusia, jauhelihakastiketta, punajuurta. Yksi lautasellinen.
- Iltapala: puuroa tai vaikka muroja.

Napostelen aika vähän. Silloin tällöin teen itse pop corneja illalla. Helteellä voin syödä jätksin, kylässä pullaa jne, muttei todellakaan joka päivä. Karkkia en syö ollenkaan, enkä juo esim. limsoja. Saan mielestäni syödä hyvin, nauttiakin ihanasta, laadukkaasta ruusta. Nälässä ei tarvitse olla ja olo on hyvä.
 

Yhteistyössä