Joku sanoi, että Helsingin meno kuulostaa karulta. Itse porskuttelen rv 29 ja olin kyllä alkuun samaa mieltä, että neuvolakäyntejä on tosi vähän, mutta tällä hetkellä ymmärrän senkin miksi. Alkuraskaudessa harvoin tapahtuu mitään kummallista ja miksi sitten juoksutettaisiin neuvolassa koko ajan. Kun ei siellä yleensä kummempia tehdäkään, keskustellaan vaan, katsotaan syke ja paino jne. Mä olen kyllä hyvin saanut neuvolatädin puhelimitse kiinni, jos käyntien välissä on tullut jotain kysyttävää ja vastauksenkin asiallisesti. Mulle myös sanottiin, että lisäkäyntejä saa esim. sydänäänien kuunteluun, jos tahtoo, mutten kahden km:n kokeneenakaan ole kokenut tarvetta varsinkaan sen jälkeen kun liikkeet alkoivat tuntumaan. Eli mun mielestä on aivan loogista, ettei niitä neuvolakäyntejä jokaiselle laiteta parin viikon välein, koska harvoilla on oikeasti niille mitään käyttöä. Pitää olla itse aktiivinen, jos on kysyttävää! Ei ne sua yksin jätä ja hoitamatta, jos oikeasti on tarve. Noin viikolta 30 lähtien alkaa niitä käyntejä olemaan kahden viikon välein. Täältä näet kuinka usein käyntejä on, josset tätä neuvolastasi saanut:
Helsingin kaupunki_ .