Kuinka usein lapsi hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä lapsi on ollut max. kahtena viikonloppuna(ei siis kokonaista viikonloppua) kuukaudessa isovanhemmillansa ja nyt tarhasta on ilmaistu huoli asiasta..
En oikein tiedä miten suhtautua.
Voiko tuollaiseen puuttua tai siitä olla lapsen kehitykselle jotain haittaa?
Kummalliselta tuntuu..

No riippuu lapsen iästä.

Nyt kun meillä kaikki yli 5 vuotiaita niin ovat todella usein mummilla. Mummi hakee lapsia ostoksille, uimahalliin ja omii heidät yökylään joskus ihan viikollakin.

Mummin ehdoilla aina menty. Ensimmäiseen n. 3v lapset olivat todella harvoin mummilla, koska mummi oli paljon töissä. Nyt omii suorastaan lapset itselleen, kun jäi varhaiseläkkeelle, ja aikaa on:)

bud
[QUOTE="vieras";27622177]Meillä lapsi on ollut max. kahtena viikonloppuna(ei siis kokonaista viikonloppua) kuukaudessa isovanhemmillansa ja nyt tarhasta on ilmaistu huoli asiasta..
Kummalliselta tuntuu..[/QUOTE]

No mitä te teette sillä aikaa, kun lapsi on yökylässä? Ja miten hoitajat edes tietää siitä?

[QUOTE="vieras";27622177]Meillä lapsi on ollut max. kahtena viikonloppuna(ei siis kokonaista viikonloppua) kuukaudessa isovanhemmillansa ja nyt tarhasta on ilmaistu huoli asiasta..
Mitä ihmettä? Miten tämä huoli ilmaistiin? :O Onpa omituista...

Meillä on parin tunnin pätkiä joskus kerran ja joskus kaksi kertaa kuukaudessa. Yökylässä tosi harvoin. Kun kirjoitin, lapsi oli vähän enemmän hoidossa, mutta ei silloinkaan pitkiä aikoja putkeen.
Mies käykin pojan kanssa yhdessä varmaan nelisen kertaa viikossa (minä välillä mukana) vanhemmillaan ellei enemmänkin. Heti jos tulee kahden päivän paussi, tulee soittoa että missäs pojat oikein ovat kun ei ole näkyny. :D

Nyt kun poika on ollut vielä kotihoidossa niin on ollut ehkä kerran viikossa hoidossa jossain, yökylässä pari kertaa yhteensä. Nyt on 1 v 2 kk ikäinen. Poika menee vuodenvaihteessa päiväkotiin, jolloin on varmasti vähemmän ilta- ja vkloppuhoidossa - haluan itse olla mun oman taaperon kanssa kun päivisin pitää olla töissä <3

Mutta uskoisin, että meilläkin jatkuu kyllä aika äkkiä tuo pari kertaa kuussa iltahoitoa -systeemi.

En ollut osannut ajatella, että siinä olisi jotain outoa! :O

halipupu harmaana
Olipas hyvä otsikointi. Meillä lapsi hoidossa (pk:ssa) joka arkipäivä lomia lukuunottamatta, mutta mumilla yökylässä aika harvoin, kerran pari vuodessa nykyään kun mummi on niin paljon menossa. Lomia tosin vietetään mummin kanssa yhdessä kesällä ja talvella. isoisän luona lapset ei oo vielä kertaakaan olu yökylässä.

Kaikille sopivaa määrää ei varmaan ole olemassakaan, koska riippuuhan se myös isovbanhemmista miten heille sopii, missä kunnossa ovat ja miten jaksavat jne... Enintään joka toinen viikonloppu on mun mielestä sopiva maksimimäärä ja minimi on se ettei ole koskaan yökylässä isovanhemmilla.

Mistä ihmeestä ne saa nuo asiat tietoonsa? Eikä kyllä kuulu niille pätkääkään jos ei tosiaan ole vaikuttanut lapsen käytökseen, turvallisuuteen tai muuhun sellaiseen josta ollaan huolissaan.

vanhin yökyläilee biolla kaks kertaa kuussa ja satumnnaisesti tättällään lisäksi.
nuorimmainen yökyläilee kolmisen kertaa kuussa ainakin isovanhemmillaan ja muutenkin viettää siellä päivähoidossa aikaa. käy lisäksi tarhassa silloin tällöin,vanhempi jo koululainen. nuorimmaisen kohdalla isovanhemmat haluavat lapsen luokseen ja menee mielellään joten miksi rajoittaa? ite alle kouluikäisenä olin isovanhemman/-tätien,bion luona monta viikkoa putkeen,eikä mulle ainakaan mitään traumoja siitä järjestelystä jääny,äitini luona enemmän traumoja sain.

bud
[QUOTE="vieras";27622235]Olemme yleensä ihan vain kotona.
Joskus saatetaan juoda viiniä, ei aina.
Lapsi innoissaan kertonut tarhassa jo hyvissä ajoin ennen hoitoon menoa ja he ovat sitten kysyneet meiltä vanhemmilta.[/QUOTE]

Eihän tuo helkutti sentään hoitajille kuulu! Tähänkö se nyt on mennyt, että kaikkia kunnon vanhempiakin syynätään?! Voi voi voi... ei sais lapsi omilla isovanhemmillaan olla.

Yhteistyössä