Kuinka usein lapsesi on yökyläilemässä?tähän ei sitten niitä -ei ikinä ole ollut juttuja-kun ne ovat jo tuossa toisessa

  • Viestiketjun aloittaja heipparaa
  • Ensimmäinen viesti
Vaihtelee.

Joskus ovat isovanhemmilla 3 kertaa saman kuukauden aikana. Joskus, kuten esim. nyt, menee kuukausia että eivät ole missään yökylässä; lokakuussa taisivat viimeeksi isovanhemmillaan olla.

7 v tyttö on kavereillaan aika ajoin yökylässä, hiihtolomalla viimeeksi. 5 v poika ei vielä varsinaisesti kavereillaan yökyläile, kesällä se varmaan alkaa.
 
just para aikaa ovat mummolassa .viimeks iolivat joulukuussa ja sitä ennen lokakuussa. tarpeen mukaan. silloin ovat jos mulla ja miehellä sattuu olemaan yhtäaikaa iltavuoro. teen keikkaa kokkina ja vuorot saattaa venyä :)

huomenna menen hakheen, aikovat kuulemma käyvä kylästelemässä isomummolassa :)
 
"vieras"
Tyttö 12v ja toinen 9v, keskimäärin 2xkk
joskus voi olla kuukausi etteivät oo missään ja sit ku on joku loma niin monta yötä
Lisäksi kesällä ovat 1-3 vkoa pois, mut ei sentään tota 3 vkoa putkeen vaan 3-6 päivän leiriejä, viikko mummilassa
 
Tytär 1v3kk. Ainakin kerran kuussa. Mummo ottaa tosi mielellään, niillä on ihan omat jutut siellä. Meillä ei parisuhde oikein meinaa kantaa tämän uuden elämän vaiheen yli. On todella kovasti tarpeen saada olla kahdestaan toisinaan. Ihanaa, kun on sellainen mummola, että yökyläily on mahdollista.
 
jarnuska harmaana
Satunnaisesti. Eilen esim oli mummilassa hoidossa noin klo 15 asti kun meillä oli miehen kanssa menoa. Ideana oli hakea illalla takaisin kotiin, mutta kun soitin tilanne katsausta ilmoitettiin että herra tahtoo jäädä yöksi. Mikäs siinä kun kerran viihtyy ja isovanhemmat mielellään hoitavat.
Välillä menee useampi kuukausi niin ettei ole missään, välillä taas on useinkin. Ja ikää on siis 3v ja 9kk.
Ensimmäinen yökyläily oli 4kk iässä kun olin sairaalassa ja paikkana silloinkin mummila. Siellä useimmin onkin hoidossa, muutama kerran ollut myös miehen vanhemmilla ja ystäväni luona jolla on saman ikäinen poika.
 
Tavoite olisi että pienimmät yökyläilisivät (tai yöpyisivät kotona hoitajan kanssa) kerran viikossa.
Käytännössä on mennyt siihen että kerran kahdessa viikossa.

Lapsenlapsia pyrin pitämään kutakin vähintään yhden yön viikossa.
 
"Neith"
nooh, jos ajatellaan ihan puhtaasti ilman syytä tapahtuvia yökyläilyitä, niin harvoin, ehkä 1 kerran kuukaudessa.
mutta jos ajatellaan niitä kertoja jolloin poika on yöhoidossa niin pahimmillaan se voi olla n. 20 yötä (mutta noita ei kyllä ole ollu, se on vain pahin mitä voisi olla)
eli lapsi on isällään 5-7vrk kuukaudessa, jos mulla ja miehellä on yöviikonloput samaan aikan niin on mummolassa sen 3vk putkeen (ja näitä pahimmillaan voi olla 2 kpl kuukaudessa) ja tarhassa sitten 0-5 yötä kuukaudessa
ikää pojalla on kohta 4v

ja ennenkuin kukaan tekee johtopäätöstä että lapsi ei ole koaskaan kotona niin on meillä kuukausia jolloin ei ole tarvetta kuin ehkä yhdelle tarhayölle ja sitten poika on isällään sen mitä on
 
Isommat lapset (tokaluokkalainen ja eskari) ovat kerran tai pari kuussa yökylässä yleensä isovanhempien luona. Lapset sopivat usein ihan oma-aloitteisesti nämä yökyläilyt ja kun isovanhemmat tuntuvat mieluusti lapset kylään ottavan niin en yleensä kyläilyjä kielläkään. Kuopus (joka täyttää kesällä kaksi) kuuluu vielä tuohon kyläilemättömien kategoriaan. ;)
 
Pikavastaus
Silloin kun on tarve, pääsevät yökylään. Isompi (6v) on mummon ja papan luona/mökillä yötä melkeistä kerran viikossa ja pienempi (1,5v) on suunnilleen 3kk välein.
 
"vieras"
Ei mitenkään säännöllisesti. Välillä on ollut useamman kerran kuukaudessa ja välillä menee useita kuukausia ettei ole yökylässä. Välillä mummolassa on lasten serkkukin yökylässä ja mikäs sen hauskempaa kuin olla joukolla mummolla yötä.

Koululainen käy usein päiväseltäänkin kyläilemässä, toisinaan mummi vie harrastuksiin jne.
Paljon ollaan yhteydessä mikä on lasten kannalta loistava tilanne.
 
"Kiraki"
Aina kun lomaillaan kotikaupungeissamme niin lapset on yötä jossain muualla kuin me/minä, no siis aina ja aina..mut melko paljon..esim lapset yöpyvät mun äitin luona ja mää siskon luona ja joskus minäkin, reissun aikana ehkä 1-2 yötä äidillä.
Yöhoitopaikkaa meillä ei kotikaupungissa oo (ei sukulaisia ja toinen vasta 3v...isompi meniski ja otetaankin jo vaikka minne yökyläileen :) )
Jos kukkarosta liikenee niin ollaan tehty 1-2 yön reissuja kahdestaan kun mun äiti on meillä kyläilemässä.

Täytyy kyllä myöntää (heittäkää vaikka kiviä) mutta olen melko kateellinen naapureille joiden lapsi on vähintään 1pvä/vko yötä mummollaan..

Mutta, silloin ku tympäsee..ettei ikinä saa kotona olla ja levätä niin muistutan itseäni... mistä mää nyt oikein valitan.. ;)
 

Yhteistyössä