Kuinka usein käytte viihteellä?

  • Viestiketjun aloittaja mandariini
  • Ensimmäinen viesti
Heips. Minua ei henkilökohtaisesti ole ikinä baarit sun muu juominen kiinnostaneet ennen lapsen saantia, eikä sen jälkeenkään. Olen tällä hetkellä 23-vuotias ja lapseni on reilun vuoden. Ihan teini en siis enää ollut lapsen saannin aikoihinkaan. Mutta kahden tuttavani kanssa on käynyt toisin. Toinen sai lapsensa 19-vuotiaana, ja hän lopetti entisen raikuli-elämänsä siihen paikkaan. Melkein kolme vuotta hän jaksoi olla raittiina, kunnes sai opiskelupaikan, missä viikonloppujuhlinnat kuuluvat kuvioon. Sen jälkeen lapsi on ollut hoidossa monta kertaa kuukaudessa, kun äiti on ollut viihteellä. Ehkä olisi hänenkin pitänyt hieman enemmän lastenhankintaa miettiä, kun tiesi että menojalkaa vielä vipattaa. Toinen, kenet tunnen, jatkoi biletystä joka viikonloppu ennen ja jälkeen lapsensaannin. Ajatelkaa millaisen kuvan lapsi tällaisesta äidistä saa! Lapselle kertyy kuva, että vanhemmat voivat tuosta vain jättää lapsensa jopa ventovieraiden hoitoon, joiden kanssa lapsella ei välttämättä ole minkäänlaista kiintymyssuhdetta. Tai isovanhemmille, jotka päivittelevät, kuinka äiti vain jaksaa mennä eikä halua lapsestaan huolehtia. Tällöinhän ovat ÄIDIN OMAT TARPEET etusijalla. Niin ei saisi olla, kun lapsen saa. Lapseen pitää sitoutua täydellisesti, vaikkei ainaista itkua tai kiukuttelua jaksisikaan. Silloin pitää hakea apua, mutta juominen ei ole avun hankintaa. En yleistä, enkä hauku tällä ketään, sillä tiedän, kuinka rankkaa lapsen saaminen todella voi olla. Jokaisen tekisi mieli joskus tehdä myös jotakin omaa puuhaa, mutta miksei se oma puuha voisi olla vaikka netissä roikkumista tai kahvilla käymistä tuttavien kanssa, miksi joillekin se on vain ainaista juhlintaa?
 

"Jokaisen tekisi mieli joskus tehdä myös jotakin omaa puuhaa, mutta miksei se oma puuha voisi olla vaikka netissä roikkumista tai kahvilla käymistä tuttavien kanssa, miksi joillekin se on vain ainaista juhlintaa?"

Koska, jotkut nyt vaan sattuvat nollaamaan itsensä sillä että lähtee ystävien kanssa baariin, enkä nyt tarkoita viikottaista dokaamista. Kelaa, kuinka moni lapseton nuori aikuinen viettää viikonloppunsa ilman alkoholia? Ja missä niitä kavereita sitten näkee muualla kuin siellä kapakassa? Ja yleensä lapset on helpompi vknloppuna saada hoitoon, kuin arkena. Ainakin meillä.
 
Ronsku
Yrittäkääpäs nyt teinit pysyä kotona kun kerran se lapsi piti tehdä niin aikaisin. Hankkikaa sellaisia vapaa-ajan viettotapoja kuin äideillä yleensä on (joita ei tarvitse tehdä öisin) kun kerran olette äideiksi halunneet.

joopa joo omaa elämää pitää olla ja rentoutua täytyy. Miksi pitää saada kaikki heti mulle nyt. Viettäkää ensin nuoruus loppuun ja sitten kun tuntuu ettei enää meneminen kiinnosta niin sitten vasta se lapsi ettei se lapsi parka jää teidän oman ajan jalkoihin.
 
pöhö
Ei oo mun ikäisen palsta, mut pakko ottaa kantaa..

Nii että kun kerran nuoria ollaan (itse 21-vuotias) niin lapsen kun tein, ni baariin ei mulla enää asiaa? Että pitäisi keksiä jotain muuta virikettä, ehkä alkaa kutomaan tai muuta vastaavaa? Ei oo mun juttu.

Oon ihan tyytyväinen kun saan joskus rentoutua sillä, että pääsen tanssimaan ja viettämään aikaa ystävieni kanssa viikonloppuisin. Ja kun suurin osa ystävistäni sattuu olemaan sinkkuja, eivät he viikonloppujansa vietä neljän seinän sisällä. Ei sitä kuitenkaan aina jaksa lähteä kahville pörisee tai muutakaan. Ja netissäkin saan ihan kiitettävästi roikkua.

Ja kyllä mä uskallan väittää, että vaikka lapseni nuorena tein (tai nuorena ja nuorena..) ja vaikka välillä menojalkaa vipattaakin, on toi neiti silti mulle ihan ykkönen ja tulee aina olemaan.
 
bp harmaana aina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2005 klo 19:04 ThiRStyCoW kirjoitti:
ite käyn silloin miltä siltä tuntuu... en ole pahemmin laskenu... joskus voi mennä 3 viikonloppua putkeen joskus 3 kuukauden tauko... en ole sen pahemmin ajatellut... viime kesänä kun oli terassit tuli käytyä istuskelemassa...
peesailen tätä.en kyllä taida kuulua enää tääle osastolle,ikää nyt 22 ja muksuja kolme mutta silti.. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 10:18 Ronsku kirjoitti:
Yrittäkääpäs nyt teinit pysyä kotona kun kerran se lapsi piti tehdä niin aikaisin. Hankkikaa sellaisia vapaa-ajan viettotapoja kuin äideillä yleensä on (joita ei tarvitse tehdä öisin) kun kerran olette äideiksi halunneet.

joopa joo omaa elämää pitää olla ja rentoutua täytyy. Miksi pitää saada kaikki heti mulle nyt. Viettäkää ensin nuoruus loppuun ja sitten kun tuntuu ettei enää meneminen kiinnosta niin sitten vasta se lapsi ettei se lapsi parka jää teidän oman ajan jalkoihin.
Kyllä hävettää sinun puolestasi,en voi käsittää tuollaista suvaitsemattomuutta.

Minulla on kaverina näitä "teiniäitejä",ja heidän kanssaan käydään uimassa,lenkillä ja ihan vain kahvilla.Puistossakin jopa lasten kanssa istutaan.

Baareihinkin joskus heidät saan raahattua,ja kiva niin.

Kyllä JOKAINEN tarvitsee joskus ihan omaa aikaa,luulisi sinunkin sen ymmärtävän,kun kypsempihän sinäkin olet kuin nämä "teinit" ;)

Lapset ovat minulle kaikkein tärkeinpiä,mutta kyllä minä silti tarvitsen aikaa myös itselleni.
Omaa elämäänsä ei tarvitse unhoittaa,vaikka lapsia onkin.

Elämä jatkuu,ei tarvitse jäädä neljän seinän sisälle istumaan,vaan saa ja pitää olla kavereita,joiden kanssa ollaan ja vietetään aikaa.Mutta ei tietenkään joka päivä,eikä edes joka ikinen viikko,vaan silloin tällöin baareissakin voi käydä.

Missään ei sanota,ettei äiti saisi enää lapsen tulon jälkeen käydä esim.viihteellä.

Joo,mutta en viitsi tästä alkaa tappeleen.
Pura pahaa oloasi seuraavalla kerralla johonkin muuhun,kuin muihin ihmisiin.

Jotku käyvät baareissa,ja jotku eivät.

Ei silti pidä alkaa yleistämään ihmisiä sen mukaan.
Jokainen kyllä tietää mikä on lapsilleen ja itselleen parasta.
Ja tietävät myös oman jaksamisensa.

Minä elän lapsilleni,mutta myös itselleni.
 
Ronsku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 13:45 Sari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 10:18 Ronsku kirjoitti:
Yrittäkääpäs nyt teinit pysyä kotona kun kerran se lapsi piti tehdä niin aikaisin. Hankkikaa sellaisia vapaa-ajan viettotapoja kuin äideillä yleensä on (joita ei tarvitse tehdä öisin) kun kerran olette äideiksi halunneet.

joopa joo omaa elämää pitää olla ja rentoutua täytyy. Miksi pitää saada kaikki heti mulle nyt. Viettäkää ensin nuoruus loppuun ja sitten kun tuntuu ettei enää meneminen kiinnosta niin sitten vasta se lapsi ettei se lapsi parka jää teidän oman ajan jalkoihin.
Kyllä hävettää sinun puolestasi,en voi käsittää tuollaista suvaitsemattomuutta.

Minulla on kaverina näitä "teiniäitejä",ja heidän kanssaan käydään uimassa,lenkillä ja ihan vain kahvilla.Puistossakin jopa lasten kanssa istutaan.

Baareihinkin joskus heidät saan raahattua,ja kiva niin.

Kyllä JOKAINEN tarvitsee joskus ihan omaa aikaa,luulisi sinunkin sen ymmärtävän,kun kypsempihän sinäkin olet kuin nämä "teinit" ;)

Lapset ovat minulle kaikkein tärkeinpiä,mutta kyllä minä silti tarvitsen aikaa myös itselleni.
Omaa elämäänsä ei tarvitse unhoittaa,vaikka lapsia onkin.

Elämä jatkuu,ei tarvitse jäädä neljän seinän sisälle istumaan,vaan saa ja pitää olla kavereita,joiden kanssa ollaan ja vietetään aikaa.Mutta ei tietenkään joka päivä,eikä edes joka ikinen viikko,vaan silloin tällöin baareissakin voi käydä.

Missään ei sanota,ettei äiti saisi enää lapsen tulon jälkeen käydä esim.viihteellä.

Joo,mutta en viitsi tästä alkaa tappeleen.
Pura pahaa oloasi seuraavalla kerralla johonkin muuhun,kuin muihin ihmisiin.

Jotku käyvät baareissa,ja jotku eivät.

Ei silti pidä alkaa yleistämään ihmisiä sen mukaan.
Jokainen kyllä tietää mikä on lapsilleen ja itselleen parasta.
Ja tietävät myös oman jaksamisensa.

Minä elän lapsilleni,mutta myös itselleni.
Heh Heh :LOL:

Ajattelin vain kokeilla minkä kohun saan aikaan tällä kommentilla :D
Olen kyllä sitä mieltä että monet nuoret äidit viettää liikaa aikaa baareissa...hmmm tai sanotaanto että siinä kunnossa ettei uskoisi että ne seuraavana päivänä selviää lasta hoitamaan.

Olen itse 22 ja kyllä minäkin silloin tällöin otan vapaa illan ja lähden tapaamaan kavereita eli samasta puusta veistetty kuin muutkin.

okei...olipas hauskaa :ashamed: mutta nämä nuoret täällä ja vähän vanhemmatkin ovat niin kärkkäitä haukkumaan kaikki vähänkään massasta poikkeavat ihmiset.

Ja kun kohteliaita ollaan niin hyvää kevättä kaikille baarikärpäsille :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2005 klo 00:49 mandariini kirjoitti:
Hauska kuulla että muutkin vanhemmat käyvät ulkona. Minusta tuntuu, että vanhemmat äidit käyvät nuoria äitejä useammin ulkona. Kumma kun meitä nuoria kumminkin aina mollataan. :/
En tiedä olenko "vanha". Mutta me ei käydä yhdessä kun ehkä kerran vuodessa, jos sillonkaan. Ilman miestä käyn ehkä kaksi kertaa vuodessa.
 
mamittaja
Tuolla irc-galleriassa kävin lukaisemassa nuorien äitien päiväkirjoja ja huomasin, että jotkut bilettävät jopa 3 krt viikossa!!Ja kyse oli kunnon juomingeista, ei mistään saunakaljottelusta. :x Huh, siinähän rupeaa maksakin jo vetämään viimeisiään.Tuli sellanen olo, että minähän varsinainen kotihiiri olen, kun kerran parissa kuukaudessa käyn bailaamassa :saint: Mut tuskin kovin moni joka vko bilettää, jos lapsia omistaa.Poikkeustapauksia kai nämä bilehirmut ovat.
 
himmeenä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2006 klo 00:55 mamittaja kirjoitti:
Tuolla irc-galleriassa kävin lukaisemassa nuorien äitien päiväkirjoja ja huomasin, että jotkut bilettävät jopa 3 krt viikossa!!Ja kyse oli kunnon juomingeista, ei mistään saunakaljottelusta. :x Huh, siinähän rupeaa maksakin jo vetämään viimeisiään.Tuli sellanen olo, että minähän varsinainen kotihiiri olen, kun kerran parissa kuukaudessa käyn bailaamassa :saint: Mut tuskin kovin moni joka vko bilettää, jos lapsia omistaa.Poikkeustapauksia kai nämä bilehirmut ovat.
Mutta näitä bilettäjiä löytyy joka ikäluokasta :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2006 klo 01:38 himmeenä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2006 klo 00:55 mamittaja kirjoitti:
Tuolla irc-galleriassa kävin lukaisemassa nuorien äitien päiväkirjoja ja huomasin, että jotkut bilettävät jopa 3 krt viikossa!!Ja kyse oli kunnon juomingeista, ei mistään saunakaljottelusta. :x Huh, siinähän rupeaa maksakin jo vetämään viimeisiään.Tuli sellanen olo, että minähän varsinainen kotihiiri olen, kun kerran parissa kuukaudessa käyn bailaamassa :saint: Mut tuskin kovin moni joka vko bilettää, jos lapsia omistaa.Poikkeustapauksia kai nämä bilehirmut ovat.
Mutta näitä bilettäjiä löytyy joka ikäluokasta :wave:
Löytyy joo..Mutta eise lapselle ainakaan hyvää tee.. Musta itsestäni on tullut niin,sanoisinko tiukkapipoinen, että kyllä kolme kertaa viikossa on liikaa, kerrankin jo! (Siis "bilettäminen") Itse käyn, noh, en oikeestaan käykkään. Totta kai jokaisen täytyy joskus rentoutua ja saada omaa-aikaa, mutta tarkoittaako se armotonta ryyppäämistä ja sekoilua?! Mulle se oma-aika on kun tyttö nukkuu, kotihommat tehty, niin hyvää syömistä ja telkkariohjelma tai kirja.
 
Äiti 40 vuotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2005 klo 18:21 mandariini kirjoitti:
Eli kuinka usein teillä lapsi/lapset hoidossa yötä että pääsette tuulettumaan?Me käymme noin kerran kahdessa kuukaudessa ulkona, joskus useamminkin.Se riittää meille.Ovat jotkut älypäät kyselleet että miksi ette useammin käy,ja toiset taas että miksi te nyt kokoajan mukuloitanne muilla hoidatatte.Huvittavaa :kieh:
Terveisiä vanhempien äitien palstalta. Meillä me vanhemmat viihdymme kotona. Käymme kylässä perheen kanssa, ja kutsumme ihmisiä meille kylään. Ja kotona on ihan mukavaa, mihinkään ei tarvitse "päästä tuulettumaan". Lapsemme eivät ole koskaan yöhoidossa vanhempien juhlimisen takia.

Aika innokkaita olette juhlimaan, jos viette lapsenne yöhoitoon noinkin usein :(. Minkä ikäisiä lapsenne ovat? Minusta pienen lapsen paikka on kotona. Varsinkaan vauvojen yöhoitoa en ymmärrä.

Äideillä on kova tarve päästä pois kotoa, lapsista viis. Lapset vaan mummolaan viikonlopuiksi hoitoon, ja äiti ja isä baareihin roikkumaan. Ehditte juhlia, kun lapsenne ovat isompia. Pienten lasten äidin paikka on kotona omien lasten kanssa =).
 
Tuo just tuli mulle kans mieleen, että ei todellakaan ole vain nuorten "ongelma" tuo usein bilettäminen. Yhtä lailla löytyy päälle kolmikymppisiä pariskuntia, jotka kovastikin bilettävät, vaikka olisi pieniä lapsia. Ja yllättävän usein tuntuu, että nämä vanhemmat harvemmin vievät lapsen hoitoon, jos esim. kotona juovat, vaan kuvittelevat voivansa pikku tuiskeessa hoitaa lapsiaan.

Tää nyt oli vaan mun kokemuksia asiasta. :)
 
meku86
Tyttö on yli 9,5kk ja me ollaan oltu erossa neidistä yön yli vaan meiän hääyö viime kesänä kun mummi oli tyttöä hoitamassa ja ennen joulua yhen kerrran kun me oltii risteilyllä ja neiti oli mummin kaa.Mieheni kanssa harrastetaa kilpatanssia,se aina kerran viikossa millon tyttö on tädillään hoidossa tunnin.Mä ja mieheni ei koskaan olla oltu viihteellä viihtyviä ihmisiä,miehelläni on myös pitkä työmatka ja pitkät työpäivät niin ei sitä oo tullu millonkaa oikei lähettyä kun mies on univelkanen.Mäkin viihdyn paremmin kotona kun jossain yömyöhällä bailaamassa.
 
meku86
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 16:19 meku86 kirjoitti:
Tyttö on yli 9,5kk ja me ollaan oltu erossa neidistä yön yli vaan meiän hääyö viime kesänä kun mummi oli tyttöä hoitamassa ja ennen joulua yhen kerrran kun me oltii risteilyllä ja neiti oli mummin kaa.Mieheni kanssa harrastetaa kilpatanssia,se aina kerran viikossa millon tyttö on tädillään hoidossa tunnin.Mä ja mieheni ei koskaan olla oltu viihteellä viihtyviä ihmisiä,miehelläni on myös pitkä työmatka ja pitkät työpäivät niin ei sitä oo tullu millonkaa oikei lähettyä kun mies on univelkanen.Mäkin viihdyn paremmin kotona kun jossain yömyöhällä bailaamassa.
Ja noilla kerroilla kun tyttäremme oli hoidossa yön yli mummi oli meillä kotona neitin kaa.
 
meku86
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 16:55 vierasssssss kirjoitti:
älkää narrakko!kyllä ku 18täytätte niin alkaa baarit kutsua!oli sit lapsi minkä ikänen tahansa! :LOL:
Mä täytän syksyllä 20v ja koskaa en oo baarissa käyny!Eikä muute baarit oo kutsunu koskaa meikäläistä.Mieluiten oon kotona mieheni ja tyttäreni kanssa tai sitten heidän kanssaan kyläilemässä jossain.
 
Älytöntä sanon minä.. Pätemisen tarve on taas joillakin hirmuinen. Täällä on kyllä tullut selväksi jo moneen kertaan että jotkut haluavat nostaa itsensä jalustalle, ja meidän nuorten äitien kustannuksellahan se onnistuu. Mutta miettikäähän te täydelliset äidit minkälaisen kuvan haluatte antaa nuoremmillenne äitinä olemisesta. Joku herkempi saattaa luulla että ainoa hyväksyttävä keino edetä äitiyden tiellä on unohtaa itsensä kokonaan ja luovuttaa henkensä ja ruumiinsa perheen vuoksi. Jos naiselle on tärkeää esim. nähdä rauhassa ystäviä, käydä yksin shoppilemassa tms., niin hulluksihan siinä tulee jos yrittää kotona leikkiä marttyyriä :eek: Sitten ihmetellään miksi pariskunnat eroavat kun lapset lentää kotipesästä pois, miksi suomalaiset naiset ovat niin räjähtäneen näköisiä jne.. Pahimmassa tapauksessa luemme iltalehdistä kuinka taas joku äiti on päättänyt lopettaa itsensä ja lastensa elämän kun ei ole muuta ratkaisua tiennyt.
Ja miksi on lasten hoitoon jättäminen/vieminen niin väärin? Jos paikka ja hoitaja ovat tuttuja, niin en usko lapsen saavan traumoja. Traumoja sen sijaan lapset saavat loppuunpalaneista äideistä jotka jatkuvasti tiuskivat lapsilleen. Traumoja lapset saavat vanhempien epäonnistuneesta parisuhteesta kun ei ole hoidettu kahdenkeskeistä aikaa tarpeeksi.
Saarnasinko nyt tarpeeksi? voin väitellä tästä aiheesta loputtomiin, koska pidän erittäin tärkeänä äitien omaa aikaa.
 
Sini-Mamma ja poika
Minä käyn noin kerran kuukaudessa mutta mies saattaa käydä vähän useimmin. Poika on ollut aina yö hoidossa eli jo 4 kertaa. Isä kun ei uskalla jäädä kotiin pojan kanssa. =) Minun mielestä ja "äitini" mielestä tän ikäsenä viä kuuluuki mennä vaikka poika tuli, sitten ku8n se kasvaa se menee aina vaan vaikeammaksi. eikä mua aina ees huvita lähtee. Kummitäti ottaa muuten vaan joka kuukausi yö kylään :heart:
 
Äiti 40 vuotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 10:37 Hay-D kirjoitti:
Älytöntä sanon minä.. Pätemisen tarve on taas joillakin hirmuinen. Täällä on kyllä tullut selväksi jo moneen kertaan että jotkut haluavat nostaa itsensä jalustalle, ja meidän nuorten äitien kustannuksellahan se onnistuu. Mutta miettikäähän te täydelliset äidit minkälaisen kuvan haluatte antaa nuoremmillenne äitinä olemisesta. Joku herkempi saattaa luulla että ainoa hyväksyttävä keino edetä äitiyden tiellä on unohtaa itsensä kokonaan ja luovuttaa henkensä ja ruumiinsa perheen vuoksi. Jos naiselle on tärkeää esim. nähdä rauhassa ystäviä, käydä yksin shoppilemassa tms., niin hulluksihan siinä tulee jos yrittää kotona leikkiä marttyyriä :eek: Sitten ihmetellään miksi pariskunnat eroavat kun lapset lentää kotipesästä pois, miksi suomalaiset naiset ovat niin räjähtäneen näköisiä jne.. Pahimmassa tapauksessa luemme iltalehdistä kuinka taas joku äiti on päättänyt lopettaa itsensä ja lastensa elämän kun ei ole muuta ratkaisua tiennyt.
Ja miksi on lasten hoitoon jättäminen/vieminen niin väärin? Jos paikka ja hoitaja ovat tuttuja, niin en usko lapsen saavan traumoja. Traumoja sen sijaan lapset saavat loppuunpalaneista äideistä jotka jatkuvasti tiuskivat lapsilleen. Traumoja lapset saavat vanhempien epäonnistuneesta parisuhteesta kun ei ole hoidettu kahdenkeskeistä aikaa tarpeeksi.
Saarnasinko nyt tarpeeksi? voin väitellä tästä aiheesta loputtomiin, koska pidän erittäin tärkeänä äitien omaa aikaa.
Mistäs Sinä voit tietää, mitä me muut äidit tarvitsemme =)? Meillä minä ja mieheni emme käy viihteellä. Emme viihdy baareissa, olen absolutisti enkä voi sietää tupakansavua. Baareissa on hankala käydä, jos ei halua haistella vanhan viinan hajua, tupakansavua ja kuunnella humalaisten örvellyksiä :( .

En ole loppuunpalanut äiti enkä tiuski lapsilleni. En ole myöskään räjähtäneen näköinen kotona tai kodin ulkopuolella. Minulla on useita luottamustoimia, ja kokouksiin menen huolitellun näköisenä. Mieheni hoitaa lapsiamme, kun minulla on iltamenoja (noin 1-3 kertaa/kk).

Miten voit arvostella äitien ulkonäköä sen perusteella, käykö äiti viihteellä vai ei? Ja mistä tiedät, miten ja missä ihmiset parisuhteitaan hoitavat? Ympäri Suomea järjestetään esim. avioliittoleirejä, joihin voi ottaa lapset mukaan =). Järjestäjinä on mm. seurakuntia ja pasisuhdejärjestöjä. Äidin ja isän baareissa käyminen ja lasten mummolaan kuskaaminen yöksi ei ole ainut tapa "hoitaa" parisuhdetta.

Parisuhteen onnistuminen ei ole äidin ja isän kahdenkeskisestä ajasta kiinni. Lapset ovat pieniä vain vähän aikaa. Perhe ja lapset on laitettava etusijalle ennen omia tarpeita. Vanhempien on laitettava omat tarpeensa taka-alalle perheen edun vuoksi. Äiti ja isä ehtivät harrastaa ja viettää kahdenkeskistä aikaa kun lapset ovat isompia.

Väkivaltaisesti käyttäytyvillä äideilla ja isillä on usein joko vaikea parisuhde, runsasta alkoholinkäyttöä, mielenterveysongelmia tai perheväkivaltatausta. Tervejärkinen äiti osaa hakea apua itselleen ja perheelleen, jos hän kokee arkensa ja elämänsä ylivoimaisen vaikeana. Viihteellä käyminen ei ole ratkaisu parisuhdevaikeuksiin, alkoholi- ja mielenterveysongelmiin ja perheväkivaltaan.

Meillä ei hoidateta lapsia isovanhemmilla. En ymmärrä alkuunkaan niitä äitejä ja isiä, jotka raahaavat lapsensa lähestulkoon joka viikonlopuksi mummoloihin hoitoon :(. Lasten hoitaminen ja arjen pyörittäminen kuuluu vanhemmille.

Oletko ajatellut, että äitinä Sinun kuuluu asettua äidin rooliin? Vai oletko ajatellut viettää sinkkuelämää vielä perheellisenäkin :(?
 
Taisit nyt hieman ymmärtää väärin pointtini (tarkoituksella vai vahingossa, sitä voimme vain arvailla). Pointtini oli, että jos ihminen on sitä laatua, että kaipaa omaa aikaa, niin annettakoon ihmiselle omaa aikaa. Ei ihmisen persoona kuitenkaan niin paljoa muutu lasten syntymän myötä, että jokainen voisi kokonaan unohtaa itsensä. Vai väitätkö että ne jotka eivät ole absolutisteja, eivät saisi lapsia hankkia ollenkaan? Ja olen kanssasi täysin erimieltä tuosta mitä tulee asettaa etusijalle elämässä. Mielestäni itseään pitäisi pitää aivan yhtä tärkeänä kuin perhettäänkin. Koko perhe voi hyvin, jos äidin mielenterveys on kohdallaan, synnytyksen jälkeisen masennuksen sairastaneena olen oppinut tämän kantapään kautta.
Ja mitä tuohon parisuhteen hoitamiseen tulee, ehkä te ette tarvitse erityistä aikaa olla kahden kesken jotta suhteenne toimisi, mutta on olemassa paljon ihmisiä jotka joutuvat tekemään töitä suhteensa eteen. Ja joskus siihen vaaditaan kahdenkeskeistä aikaa.
Pääpointtini koko jutussa on tämä: on älytöntä syyllistää ihmisiä siitä miten he pitävät huolta itsestään. Kaikki ihmiset ovat erilaisia, ei kaikki ole sitä tyyppiä että rentoutumiseen riittää sauna, leffa ja seksiä lauantai-iltaisin. Jotkut nauttivat seurustella erilaisten ihmisten kanssa, tykkäävät kuunnella musiikkia, tanssia ja rentoutua ehkäpä muutaman drinkin äärellä.
 
sellainen tuli vielä mieleen että mikähän ihme mummola-ongelma sinulla on? meillä ainakin poika on ollut vain paristi mummolassa yötä. Yleensä siskoni tai pojan kummi tulevat meille yöksi jos lähdemme yhdessä johonkin.

ja vielä sen verran, että parisuhteen hoitaminen tai itsensä hoitaminen ovat eriasioita kuin ongelmien hoitaminen. Jos on vakavammanlaatuisia ongelmia, niin ei ehkä baareihin kannata lähteä. Irtiotot arjesta on paikallaan, että ongelmia ei syntyisi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 15:11 Hay-D kirjoitti:
Taisit nyt hieman ymmärtää väärin pointtini (tarkoituksella vai vahingossa, sitä voimme vain arvailla). Pointtini oli, että jos ihminen on sitä laatua, että kaipaa omaa aikaa, niin annettakoon ihmiselle omaa aikaa. Ei ihmisen persoona kuitenkaan niin paljoa muutu lasten syntymän myötä, että jokainen voisi kokonaan unohtaa itsensä. Vai väitätkö että ne jotka eivät ole absolutisteja, eivät saisi lapsia hankkia ollenkaan? Ja olen kanssasi täysin erimieltä tuosta mitä tulee asettaa etusijalle elämässä. Mielestäni itseään pitäisi pitää aivan yhtä tärkeänä kuin perhettäänkin. Koko perhe voi hyvin, jos äidin mielenterveys on kohdallaan, synnytyksen jälkeisen masennuksen sairastaneena olen oppinut tämän kantapään kautta.
Ja mitä tuohon parisuhteen hoitamiseen tulee, ehkä te ette tarvitse erityistä aikaa olla kahden kesken jotta suhteenne toimisi, mutta on olemassa paljon ihmisiä jotka joutuvat tekemään töitä suhteensa eteen. Ja joskus siihen vaaditaan kahdenkeskeistä aikaa.
Pääpointtini koko jutussa on tämä: on älytöntä syyllistää ihmisiä siitä miten he pitävät huolta itsestään. Kaikki ihmiset ovat erilaisia, ei kaikki ole sitä tyyppiä että rentoutumiseen riittää sauna, leffa ja seksiä lauantai-iltaisin. Jotkut nauttivat seurustella erilaisten ihmisten kanssa, tykkäävät kuunnella musiikkia, tanssia ja rentoutua ehkäpä muutaman drinkin äärellä.
Aivan,mutta liika on kuitenkin liikaa.. on ymmärrettävää käydä sillon tällön ulkona ilman lapsia mutta tyyliin monta kertaa viikossa jossain on liikaa.. oma aika on tärkeää mutta kuten jo sanoin liika on liikaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 18:08 vieras kirjoitti:
Aivan,mutta liika on kuitenkin liikaa.. on ymmärrettävää käydä sillon tällön ulkona ilman lapsia mutta tyyliin monta kertaa viikossa jossain on liikaa.. oma aika on tärkeää mutta kuten jo sanoin liika on liikaa.
tietääkseni kukaan tässä viestiketjussa ei ole sanonut menevänsä monta kertaa viikossa baareihin ryyppäämään ja silti täällä on paljonkin viestejä joissa mollataan nuorten viihteellä käymistä ja syyllistetään siitä.
 
Jane82
Mä käyn ainakin tosi harvakseltaan. Tyttö on yli vuoden ja on ollut 2 kertaa yhden yön hoidossa. Osittain syynä voi kyllä olla sekin, että sain pojan kuitenkin suht nuorena ja kaikilla kavereilla oli vähän eri kuviot kun vaipan vaihtamiset. Pian sitten huomasinkin olevani pojan kanssa kahden ilman yhtäkään ystävää. Voi siis olla tottumuksesta kyse. Ennen ei ollu kenen kanssa lähteä ja nyt ei vaan tule enää lähdettyä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2006 klo 09:46 Jane82 kirjoitti:
Mä käyn ainakin tosi harvakseltaan. Tyttö on yli vuoden ja on ollut 2 kertaa yhden yön hoidossa. Osittain syynä voi kyllä olla sekin, että sain pojan kuitenkin suht nuorena ja kaikilla kavereilla oli vähän eri kuviot kun vaipan vaihtamiset. Pian sitten huomasinkin olevani pojan kanssa kahden ilman yhtäkään ystävää. Voi siis olla tottumuksesta kyse. Ennen ei ollu kenen kanssa lähteä ja nyt ei vaan tule enää lähdettyä.

Siis onko sulla tyttö vai poika? Kun puhut viestissä molemmista? :whistle:
Täällä on lapsukaisten myötä kaverit jääneet, heillä täysin eri kuviot kuin minulla ja eivät täten ole enää kiinnostuneet minun elämästäni, joka on vaunuilua ja vaipanvaihtoa. Odotusajat ovat kyllä olleet innolla mukana mutta kun lapset syntyneet niin ei ole enää kiinnostanutkaan kuin kerran käydä katsomassa mitä sieltä masusta tulikaan :/ Ja itse kysymykseen - baareissa ei tule käytyä oikeastaan lainkaan, tai tosi harvoin. Kun ei tosiaan ole enää noita kavereita ketkä haluaisivat lähteä, jos olen kysynyt niin ovat ilmoittaneet, että menossa jonkun toisen kanssa. Kuvitteleekohan ne että mä en osaa puhua mistään muusta kuin lapsista? Mä olen silti se sama ihminen vaikka lapsia olenkin saanut, ja voin kyllä yhden illan olla heistä puhumatta, vaikka elämän tärkein asia ovatkin. Onko kenelläkään muulla jäänyt kaverit lapsenteon myötä?
 

Yhteistyössä