Kuinka usein isovanhemmat hoitavat lapsianne?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Harvoin.
Ei ole tarvetta.
Kuopus on ollut pari tuntia mumminsa luona hoidossa päivällä 1v2kk aikana eli siis koko elinikänsä aikana.
Isommat lapset mummi haluaa ottaa 1-2 kertaa vuodessa yöksi.
Ollaan silloin miehen ja kuopuksen kanssa kotona.
 
Tällä viikolla varsinaisesti mummu hoitaa tänään pari tuntia kun meen töihin.
Muuten nähdään mun vanhempia lähes joka päivä. Eilen poika meni mummun kanssa saunaan illalla.
Mä oon niin onnellinen, että pojalla on kaikki 4 isovanhempaa jokapäiväsessä ja viikkoisessa elämässä mukana. Hyvä kun ei tuu riitaa, kuka saa hoitaa ja ottaa pojan luokseen :D :heart: :heart: :heart: :heart:
 
meillä
anoppi tulee meille joka aamu klo 6 ja vie lapset tarhaan klo 8 (its esiis lähden klo 6 töihin )
hakee lapset tarhasta ja vie harrastuksiin/ kotiin jossa on niiden kanssa kunnes tulen töistä usein iltaruoka on valmista atikka valmistumassa.
Hoitoon lapset otetaan "koska vaan" väli matkaa on 2km anoppilaan! (anoppi siis kotirouva ei ole koskaan ollut töissä )
mun vanhemmat hoitavat myös usein ja reissaavat lastemme kanssa esikko 6v oli mun vanhempien kanssa just etelässä viikon, kuopusta 3v lupasivat viedä kylpylä lomalle kun en anna vielä 3v:tä viikoksi heidän matkaansa 2yötä on sopiva aika olla erossa!
muutenkin elävät meidän arjessa tiiviisti mukana!
 
Yöhoidossa poika on ollut mun vanhemmilla vuoden aikana 4 kertaa ja sen lisäks mun vanhemmat on sillontällön kattoneet poikaa esim lääkärireissujen tms. aikana. Miehen vanhemmat on hoitaneet tasan kerran pari tuntisen, kun käytiin miehen kanssa ennen häitä kampajalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja henkariikka:
meillä minun vanhemmat hoitaa kun on tarve, isäni ollut 1/2vuotta kotona sairaslomalla ja hoitanut poikaa muutaman päivän ettei ole päiväkotiin tarvinut mennä tai jos minulla ollut asioilla käyntiä. pikkujouluissa olemme käyneet ja baarissa n.3-4kk:n välein, menemme sitten hoitopaikkaan itsekkin yöksi. ei se ole sitä että on kultalusikka suussa syntynyt. minusta ainakin on ihan normaalia että mummit ja ukit osallistuu hoitoon jos tarve. tosin johtunee siitä että meidän puolen suvussa on aina ollut välit tällaiset, minua on isovanhempani hoitaneet jne. Toisilla ei taas mummit ja ukit/papat osallistu mitenkään, mikä ihmetyttää suuresti.. Varsinkin jos avunannolle ei ole mitään suoranaista estettä... No välejä sukulaisiin on niin monenlaisia, en minäkään toisen puolen mummolassa ole pahemmin ollut vaan toisessa ja olenpas huomannut aikuisiällä että nämä mummi ja ukki jotka ovat minua hoitaneet, ovat minulle erittäin rakkaita kun taas toiset ei. Näin sitä luodaan lapseen luottamus, joka kestää koko elämän.

tulipa sekava teksti... nooooh... :D
mulla kans läheiset välit sukulaisiin ja niihin mummoloihin. pienenä mentiin kesäisin ain useammaks viikoks mummoloihin. ensin oltiin viikko tai kaks toisessa mistä sitten mummo ja pappa vei toiseen samanmoiseks ajaks. et vitsi miten meidän porukoilla on ollut kultalusikoita suut täynnä
:D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja henkariikka:
meillä minun vanhemmat hoitaa kun on tarve, isäni ollut 1/2vuotta kotona sairaslomalla ja hoitanut poikaa muutaman päivän ettei ole päiväkotiin tarvinut mennä tai jos minulla ollut asioilla käyntiä. pikkujouluissa olemme käyneet ja baarissa n.3-4kk:n välein, menemme sitten hoitopaikkaan itsekkin yöksi. ei se ole sitä että on kultalusikka suussa syntynyt. minusta ainakin on ihan normaalia että mummit ja ukit osallistuu hoitoon jos tarve. tosin johtunee siitä että meidän puolen suvussa on aina ollut välit tällaiset, minua on isovanhempani hoitaneet jne. Toisilla ei taas mummit ja ukit/papat osallistu mitenkään, mikä ihmetyttää suuresti.. Varsinkin jos avunannolle ei ole mitään suoranaista estettä... No välejä sukulaisiin on niin monenlaisia, en minäkään toisen puolen mummolassa ole pahemmin ollut vaan toisessa ja olenpas huomannut aikuisiällä että nämä mummi ja ukki jotka ovat minua hoitaneet, ovat minulle erittäin rakkaita kun taas toiset ei. Näin sitä luodaan lapseen luottamus, joka kestää koko elämän.

tulipa sekava teksti... nooooh... :D
mulla kans läheiset välit sukulaisiin ja niihin mummoloihin. pienenä mentiin kesäisin ain useammaks viikoks mummoloihin. ensin oltiin viikko tai kaks toisessa mistä sitten mummo ja pappa vei toiseen samanmoiseks ajaks. et vitsi miten meidän porukoilla on ollut kultalusikoita suut täynnä
:D

Miksi se loukkaa, että joku sanoo sinun olleen onnekas?
 
Ainoa paikka johon lapset saadaan hoitoon, on anoppi. Lapset on siellä keskimäärin 1-2 kertaa kuussa, esim. kun mies on töissä ja mulla on lääkäriaika. Kerran ovat olleet yötä siellä. Menisivät mielellään kylläkin vaikka joka viikko sinne :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja henkariikka:
meillä minun vanhemmat hoitaa kun on tarve, isäni ollut 1/2vuotta kotona sairaslomalla ja hoitanut poikaa muutaman päivän ettei ole päiväkotiin tarvinut mennä tai jos minulla ollut asioilla käyntiä. pikkujouluissa olemme käyneet ja baarissa n.3-4kk:n välein, menemme sitten hoitopaikkaan itsekkin yöksi. ei se ole sitä että on kultalusikka suussa syntynyt. minusta ainakin on ihan normaalia että mummit ja ukit osallistuu hoitoon jos tarve. tosin johtunee siitä että meidän puolen suvussa on aina ollut välit tällaiset, minua on isovanhempani hoitaneet jne. Toisilla ei taas mummit ja ukit/papat osallistu mitenkään, mikä ihmetyttää suuresti.. Varsinkin jos avunannolle ei ole mitään suoranaista estettä... No välejä sukulaisiin on niin monenlaisia, en minäkään toisen puolen mummolassa ole pahemmin ollut vaan toisessa ja olenpas huomannut aikuisiällä että nämä mummi ja ukki jotka ovat minua hoitaneet, ovat minulle erittäin rakkaita kun taas toiset ei. Näin sitä luodaan lapseen luottamus, joka kestää koko elämän.

tulipa sekava teksti... nooooh... :D
mulla kans läheiset välit sukulaisiin ja niihin mummoloihin. pienenä mentiin kesäisin ain useammaks viikoks mummoloihin. ensin oltiin viikko tai kaks toisessa mistä sitten mummo ja pappa vei toiseen samanmoiseks ajaks. et vitsi miten meidän porukoilla on ollut kultalusikoita suut täynnä
:D

Miksi se loukkaa, että joku sanoo sinun olleen onnekas?
ei mua se loukkaa.. mulla on vaan aavistuksen eri käsitys kultalusikka suussa syntymisestä. se on paljon muuta kuin isovanhempien hoitoapu.
 
uuiioo
Ei ole, esikoinen on ollu yht. kolme yötä viime vuonna, yhden yön kerrallaan. Kuopus ollu kerran.

Sit ovat olleet pari tuntia joskus kun ollaan jossain käyty. Oikeestaan jos meidän lapset on hoidossa, niin melkeinpä niitä mun kaveri hoitaa eikä tod. isovanhemmat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja henkariikka:
meillä minun vanhemmat hoitaa kun on tarve, isäni ollut 1/2vuotta kotona sairaslomalla ja hoitanut poikaa muutaman päivän ettei ole päiväkotiin tarvinut mennä tai jos minulla ollut asioilla käyntiä. pikkujouluissa olemme käyneet ja baarissa n.3-4kk:n välein, menemme sitten hoitopaikkaan itsekkin yöksi. ei se ole sitä että on kultalusikka suussa syntynyt. minusta ainakin on ihan normaalia että mummit ja ukit osallistuu hoitoon jos tarve. tosin johtunee siitä että meidän puolen suvussa on aina ollut välit tällaiset, minua on isovanhempani hoitaneet jne. Toisilla ei taas mummit ja ukit/papat osallistu mitenkään, mikä ihmetyttää suuresti.. Varsinkin jos avunannolle ei ole mitään suoranaista estettä... No välejä sukulaisiin on niin monenlaisia, en minäkään toisen puolen mummolassa ole pahemmin ollut vaan toisessa ja olenpas huomannut aikuisiällä että nämä mummi ja ukki jotka ovat minua hoitaneet, ovat minulle erittäin rakkaita kun taas toiset ei. Näin sitä luodaan lapseen luottamus, joka kestää koko elämän.

tulipa sekava teksti... nooooh... :D
mulla kans läheiset välit sukulaisiin ja niihin mummoloihin. pienenä mentiin kesäisin ain useammaks viikoks mummoloihin. ensin oltiin viikko tai kaks toisessa mistä sitten mummo ja pappa vei toiseen samanmoiseks ajaks. et vitsi miten meidän porukoilla on ollut kultalusikoita suut täynnä
:D

Miksi se loukkaa, että joku sanoo sinun olleen onnekas?
ei mua se loukkaa.. mulla on vaan aavistuksen eri käsitys kultalusikka suussa syntymisestä. se on paljon muuta kuin isovanhempien hoitoapu.
Me olemme saaneet vanhemmiltamme runsaasti rahaa mutta emme apua. Taloudellisesti meillä on kultalusikka suussa. Silti, kun mies on ollut välillä viikosta toiseen ulkomailla, ja minä yksi lapsikatraan kanssa, olen kyllä kaivannut jotain ihan muuta kuin rahaa. No, nyt ovat kaikki jäämässä jo pois työelämästä, ja viime aikoina on jo apua saatukin. Ehkä tämä tästä.
 
Minäkin voisin tehdä palkkatyötä yötä päivää kun joku hoitaisi lapset ihan ilmatteeks. Esim. mummo. Olemme tehneet lapset itse kasvatettavaksi ja hoidettavaksi. Mummot on jo yhdet lapset kasvattaneet...tietty joskus kun on lääkäris käyntiä tai muita oikeesti TÄRKEITÄ menoja niin silloin voi mummon pyytää hätiin. Ja meil on kuiteski kohta 6 lasta...käyvät kyl kylässä muuten vain ja leikkivät lasten kans...No, meitä on moneks...
 
ärsyttää
mun vanhemmat ei ota poikia hoitoon ku tosi harvoin ja sillonkin vaan ihan pieneks hetkeks ,silti ne valittaa kun haluaisin lisää lapsia mitä ihmettä se niille kuuluu jos ne ei niitä ees hoida !eipä silti oo tarvettakaan saada lapsii hoitoon siks mä niitten kans kotona olen, tietysti asia on eri jos on jotain lääkäri käyntejä sun muita mihin en haluu ottaa mukaan mut onneks on niin paljo hyvii ystävii jotka on ainakin tähän asti auttaneet ja miehen vanhemmat ovat jo kuolleet.
 
vieras
Miusta on hyvin ymmärrettävää, et tästä aiheesta nousee kohu. Harvase päivä palstalla saa lukea, miten väsyneitä kotiäidit on kun on useampi (tai vaikka yksikin) uhmaikäinen/muuten itkuinen ja vaikea lapsi. Ja sitten joku alotti tän ketjun tyyliin neljänä päivänä viidestä viimesemmistä lasta on hoidettu isovanhemmilla!! Niin kyllähän se prkl on kultakauha suussa, jos viidesosan tarvii itse hoitaa lapsiaan ja vielä jos ei käy töissä. Niin että melkein provolle kuulosti ja ihan turha odottaa sympatioita. Niin ja minulla ei ole 30+ vuotiaana vielä yhtään lasta enkä tiedä tuleekokaan - tukiverkot on 500 km päässä kun "yllätys, yllätys" piti muuttaa työn perässä.
 
rapu
Eivät hoida juurikaan.
Äitini on ollut meillä välillä kun mies työmatkalla ja mun on pitänyt käydä jossain niin on tullut silloin katsomaan poikaa.
Siis ihan lyhyitä aikoja vaan.

Anopille en antaiskaan poikaa hoitoon muuta kun niin että olen itse paikalla ja katson mitä se sen kanssa touhuaa.
On antamassa herkkuja ja pakottaa potalle jne. Semmosta joka on vastoin mun periaatteitani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma-76:
Minäkin voisin tehdä palkkatyötä yötä päivää kun joku hoitaisi lapset ihan ilmatteeks. Esim. mummo. Olemme tehneet lapset itse kasvatettavaksi ja hoidettavaksi. Mummot on jo yhdet lapset kasvattaneet...tietty joskus kun on lääkäris käyntiä tai muita oikeesti TÄRKEITÄ menoja niin silloin voi mummon pyytää hätiin. Ja meil on kuiteski kohta 6 lasta...käyvät kyl kylässä muuten vain ja leikkivät lasten kans...No, meitä on moneks...
Mistä sä tiedät hoitaako mummot ja papat näitä tenavia aina ilmatteeksi
 
Harvoin. Miehen äiti asuu 400km päässä. Mun vanhemmat käy silloin tällöin apuna ja ottavat 1-2 kertaa vuodessa lapsia yökylään, mutta auttavat kyllä muutoin.
Hyvin me on pärjätty silti ja käydään kylässä mun vanhempien luona aika useinkin. :)

Ei isovanhemmilla mun mielestä ole mitään velvollisuutta hoitaa lapsenlapsiaan. Jos itse haluavat niin mikäs siinä, mutta en loukkaannu jos ja kun heillä on muutakin elämää. =)
 

Yhteistyössä