Kuinka usein isovanhemmat hoitavat lapsianne?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Ööh, mikäli mie nyt ihan oiken tätä palstaa olen lukenut, niin pahimpia muiden vanhempien arvostelijoita taitavat olla ne ihmiset, jotka ei ikinä vie lastaan hoitoon, ei mummuille eikä tarhaan tai jonnekin muualle.. :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ja siitä kultalusikasta vieraalle: mistä tiedät miten paljon nämä perheet ovat tehneet sen eteen että heillä on se tukiverkko? jos ei isovanhemmista niin muista, kyllä se työtä vaatii, jos apua haluaa on sitä itse haettava. minä esim tiedän että työllistymismahdollisuuden on paljon paremmat muualla, kuitenkin valitsen mieluummin sen pienellä rahalla elämisen kädestä suuhun kuin totaalisen yksin olemisen. minun lapseni nauttivat täysillä vanhempieni kanssa olemisesta, asuttiinkin heillä puoli vuotta kun menetettiin kotimme.
Et elä sen pienemmällä rahalla kuin sellainen joka käy töissä ja maksaa itse hoitomaksut, eikä isovanhemmista ole apua.

Kyllä on kultalusikka suussa syntynyt, jos on rahaa makoilla kotona ja ei tarvitse työn perässä muuuttaa.
 
Huoh
Jollain arvon vieraalla on vissiin pikkasen jotain tuolla hampaan kolossa, koska jaksaa riehua ja kuluttaa energiaansa asiaan kuinka usein _MUIDEN_ lapset on hoidossa, arvostella ja haukkua :eek:

*ei oo kaikki hyvin*
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Voi vattu sinä sen KULTALUSIKKAS kanssa!
Vaikka meillä on mummot ja papat lähellä ja hoitavat mielellään ja usein muksua, niin en minä muita arvostele sen takia ettei heillä tätä tukea ole! Eikä sun tarvi yleistää että kaikki muutkaan niin tekee.

Ihan turha syytellä toiset tuomitsevaksi ja vanhemmuudesta mitään ymmärtämättömäksi jos mulla on mahdollisuus viedä muksut mummolaan tarvittaessa.
Enkä mä ole mikään kultalusikka suussa syntynyt. Eikä se tee vanhemmuudesta, ja lasten kasvatuksesta helppoa vaikka ne isovanhemmat tukena ovatkin. Kyllä kaikilla on vanhemmuuden kanssa haasteita.

Enkä todella aio potea minkäänlaista syyllisyydentunnetta siitä että meillä on asiat hyvin. Mutta en hauku niitäkään, joilla ei ole.
Mutta toivon myös että meitäkään ei haukuta tai syyllistetä siitä että meillä se tuki on!
Kyllä täällä joka päivä on paljon aloituksia tyyliin "mitä olet mieltä äidistä..." ja sitten kehutaan miten itse ei jättäisi yksin ja miten hyvä itse on, ja miten itse tekee aina paremmin ja arvostellaan muita äitejä, jotka koetaan huonommaksi.

Itse vain arvelen, että arvostelijat ovat juuri näitä, jotka itse pääsevät helpolla, kun mummot ovat apuna.

Ja kyllä sellainen on kultalusikka suussa syntynyt, joka saa apua. Ei sellainen tiedä mitä on olla ilman apua.
Ja kyllä se tekee helppoa lastenkasvatuksesta, kun ei ole päivästä toiseen rättiväsynyt, kun ei vapaata hetkeä ole. Tottakai on helppoa.
Kuule, ei se KASVATUS ole yhtään sen helpompaa vaikka olis kuin väsynyt.
Elo voi olla muuten mukavampaa kun ei ole väsymystä ja lasten kanssa jaksaa silloin touhuta paremmin, pinna saattaa olla pitempi, jne..
Mutta se kasvatustyö on jokaiselle haaste, oli väsynyt tai ei.

 
PahaSilmä
Usein. Ne on lapsille tosi tärkeät aikuiset. Mä en omiani oikein tuntenut, kun näin niitä kerran vuodessa. Nyt jälkikäteen harmittaa, että ne on jo kuollut, eikä ne koskaan muistanut, että olenko mä mun sisko vai mä itte.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Voi vattu sinä sen KULTALUSIKKAS kanssa!
Vaikka meillä on mummot ja papat lähellä ja hoitavat mielellään ja usein muksua, niin en minä muita arvostele sen takia ettei heillä tätä tukea ole! Eikä sun tarvi yleistää että kaikki muutkaan niin tekee.

Ihan turha syytellä toiset tuomitsevaksi ja vanhemmuudesta mitään ymmärtämättömäksi jos mulla on mahdollisuus viedä muksut mummolaan tarvittaessa.
Enkä mä ole mikään kultalusikka suussa syntynyt. Eikä se tee vanhemmuudesta, ja lasten kasvatuksesta helppoa vaikka ne isovanhemmat tukena ovatkin. Kyllä kaikilla on vanhemmuuden kanssa haasteita.

Enkä todella aio potea minkäänlaista syyllisyydentunnetta siitä että meillä on asiat hyvin. Mutta en hauku niitäkään, joilla ei ole.
Mutta toivon myös että meitäkään ei haukuta tai syyllistetä siitä että meillä se tuki on!
Kyllä täällä joka päivä on paljon aloituksia tyyliin "mitä olet mieltä äidistä..." ja sitten kehutaan miten itse ei jättäisi yksin ja miten hyvä itse on, ja miten itse tekee aina paremmin ja arvostellaan muita äitejä, jotka koetaan huonommaksi.

Itse vain arvelen, että arvostelijat ovat juuri näitä, jotka itse pääsevät helpolla, kun mummot ovat apuna.

Ja kyllä sellainen on kultalusikka suussa syntynyt, joka saa apua. Ei sellainen tiedä mitä on olla ilman apua.
Ja kyllä se tekee helppoa lastenkasvatuksesta, kun ei ole päivästä toiseen rättiväsynyt, kun ei vapaata hetkeä ole. Tottakai on helppoa.
Kuule, ei se KASVATUS ole yhtään sen helpompaa vaikka olis kuin väsynyt.
Elo voi olla muuten mukavampaa kun ei ole väsymystä ja lasten kanssa jaksaa silloin touhuta paremmin, pinna saattaa olla pitempi, jne..
Mutta se kasvatustyö on jokaiselle haaste, oli väsynyt tai ei.
Kyllä äitiys on helppoa, jos siihen saa monen ihmisen avun.
 
Onnellinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä on kultalusikka suussa syntynyt, jos on rahaa makoilla kotona ja ei tarvitse työn perässä muuuttaa.
Keksi jo joku uus sana, ihan koko ketju on sanaa "kultalusikka" miksi jauhat koko ajan samaa? On se jo luettu, ok olen kultalusikka suussa syntynyt, ihan kaikki sukulaiset ja ystävät asuu todella lähellä ja onneksi niin, enpähän ole noin katkeroitunut kuin sinä!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiksu:
Ööh, mikäli mie nyt ihan oiken tätä palstaa olen lukenut, niin pahimpia muiden vanhempien arvostelijoita taitavat olla ne ihmiset, jotka ei ikinä vie lastaan hoitoon, ei mummuille eikä tarhaan tai jonnekin muualle.. :whistle:
:attn:
Niinkun tässäkin taas nähtiin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä on kultalusikka suussa syntynyt, jos on rahaa makoilla kotona ja ei tarvitse työn perässä muuuttaa.
Keksi jo joku uus sana, ihan koko ketju on sanaa "kultalusikka" miksi jauhat koko ajan samaa? On se jo luettu, ok olen kultalusikka suussa syntynyt, ihan kaikki sukulaiset ja ystävät asuu todella lähellä ja onneksi niin, enpähän ole noin katkeroitunut kuin sinä!!!!
Kun toiset väittää vastaan, niin pakko jauhaa. Kun jokainen tietää, jolla ei mummoja ole apuna, että olisi todella helppoa ja antoisaa, jos olisi tarvittaessa apua. Nykyään on todella enemmän väsymyksen puolella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ja siitä kultalusikasta vieraalle: mistä tiedät miten paljon nämä perheet ovat tehneet sen eteen että heillä on se tukiverkko? jos ei isovanhemmista niin muista, kyllä se työtä vaatii, jos apua haluaa on sitä itse haettava. minä esim tiedän että työllistymismahdollisuuden on paljon paremmat muualla, kuitenkin valitsen mieluummin sen pienellä rahalla elämisen kädestä suuhun kuin totaalisen yksin olemisen. minun lapseni nauttivat täysillä vanhempieni kanssa olemisesta, asuttiinkin heillä puoli vuotta kun menetettiin kotimme.
Et elä sen pienemmällä rahalla kuin sellainen joka käy töissä ja maksaa itse hoitomaksut, eikä isovanhemmista ole apua.

Kyllä on kultalusikka suussa syntynyt, jos on rahaa makoilla kotona ja ei tarvitse työn perässä muuuttaa.
niimpä niin, johan sitä ihan makoillaan ja rikastutaan samalla.. :headwall: no oneks minä ja läheiseni tiedetään totuus. turha vääntää jollekin joka kulkee laput silmillä.
 
Meillä on vain yhdet isovanhemmat Suomessa, mun äiti ja isä. He hoitaa lapsia tarpeen vaatiessa. Yökylässä lapset on harvoin: kuopus 2 v on ollut mummolassa yökylässä kaksi kertaa (kun oltiin miehen kanssa juhlimassa), esikoinen 4 v hieman enemmän muttei yli 10 kertaa hänkään. Iltapäivisin tai alkuillasta lapset on mammalla ja ukilla ehkä kerran kuukaudessa, joko yhdessä tai erikseen, tarpeen mukaan.
Ns. turhaan en vie lapsia hoitoon isovanhemmille, vaan ainoastaan silloin jos on tarvis. Pyydettäessä taatusti ottaisivat useamminkin. Lisäksi olen sitä mieltä, että mun vanhemmilla on täysi oikeus käydä töissä, harrastaa, veneillä, risteillä, mökkeillä, tavata ystäviään ja olla järjestötoiminnassa mukana miettimättä sitä, että tuleekohan lapset taas tänä iltana ja viikonloppuna heille hoitoon. Aina tarvittaessa lapset on kuitenkin heille päässeet =)
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä äitiys on helppoa, jos siihen saa monen ihmisen avun.

On muuten tosi inhottavaa, että jos itsellä on joku asia hyvin, niin sitten joku tulee ja yrittää viedä sen onnen syyllistämällä ja olemalla kateelliinen.

Jos nyt munkaan äiti ja isä ei hoitais mun lasta ikinä, niin auttasko se sitä lasta, jonka mummo ja pappa asuu 500 km päässä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä on kultalusikka suussa syntynyt, jos on rahaa makoilla kotona ja ei tarvitse työn perässä muuuttaa.
Keksi jo joku uus sana, ihan koko ketju on sanaa "kultalusikka" miksi jauhat koko ajan samaa? On se jo luettu, ok olen kultalusikka suussa syntynyt, ihan kaikki sukulaiset ja ystävät asuu todella lähellä ja onneksi niin, enpähän ole noin katkeroitunut kuin sinä!!!!
Kun toiset väittää vastaan, niin pakko jauhaa. Kun jokainen tietää, jolla ei mummoja ole apuna, että olisi todella helppoa ja antoisaa, jos olisi tarvittaessa apua. Nykyään on todella enemmän väsymyksen puolella.
helppoa ja antoisaa.. salli mun nauraa, siitähän ne vanhemuuden ja muun elämän ongelmat ratkeea kun asuu mummot lähellä.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä on kultalusikka suussa syntynyt, jos on rahaa makoilla kotona ja ei tarvitse työn perässä muuuttaa.
Keksi jo joku uus sana, ihan koko ketju on sanaa "kultalusikka" miksi jauhat koko ajan samaa? On se jo luettu, ok olen kultalusikka suussa syntynyt, ihan kaikki sukulaiset ja ystävät asuu todella lähellä ja onneksi niin, enpähän ole noin katkeroitunut kuin sinä!!!!
Kun toiset väittää vastaan, niin pakko jauhaa. Kun jokainen tietää, jolla ei mummoja ole apuna, että olisi todella helppoa ja antoisaa, jos olisi tarvittaessa apua. Nykyään on todella enemmän väsymyksen puolella.
On se jo ymmärretty, ole väsynyt,katkera,vittuuntunut,kateellinen jne! Se nyt vaan ei meidän vika ole!
 
minä vain..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä on kultalusikka suussa syntynyt, jos on rahaa makoilla kotona ja ei tarvitse työn perässä muuuttaa.
Keksi jo joku uus sana, ihan koko ketju on sanaa "kultalusikka" miksi jauhat koko ajan samaa? On se jo luettu, ok olen kultalusikka suussa syntynyt, ihan kaikki sukulaiset ja ystävät asuu todella lähellä ja onneksi niin, enpähän ole noin katkeroitunut kuin sinä!!!!
Kun toiset väittää vastaan, niin pakko jauhaa. Kun jokainen tietää, jolla ei mummoja ole apuna, että olisi todella helppoa ja antoisaa, jos olisi tarvittaessa apua. Nykyään on todella enemmän väsymyksen puolella.
olet aivan oikeassa. kyllä joskus pieni kateuden siemen pilkistää,kun kaverit kertovat miten heidän mummonsa ovat kilpaa ottamassa lapsenlapsia yökylään.. mutta ei siitä heille pidä katkeroitua. itselläni ei isovanhemmat tahdo auttaa,mutta se on minun elämääni ja en tahdo siitä katkeroitua.. koita ottaa positiivinen asenne!
 
-.-.-.
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä äitiys on helppoa, jos siihen saa monen ihmisen avun.

On muuten tosi inhottavaa, että jos itsellä on joku asia hyvin, niin sitten joku tulee ja yrittää viedä sen onnen syyllistämällä ja olemalla kateelliinen.

Jos nyt munkaan äiti ja isä ei hoitais mun lasta ikinä, niin auttasko se sitä lasta, jonka mummo ja pappa asuu 500 km päässä?
joo,niin on!!! ei mullakaa isovanhemmat hoida lapsiani,mutta mitä sitten? onko se niiden vika joiden isovanhemmat taas hoitavat.. tässä se taas nähdään ,ettei kellään saisi olla mitään hyvää elämässään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Usein vain nämä joiden lapset ovat viikottain mummolassa, eivät ymmärrä että vanhemmuus on aivan eri tavalla uuuvuttavaa, kun ei ole tukiverkkoja eikä hoitoapua. Haukkuvat jos joku vie isomman hoitoon ym.
Pakko olla samaa mieltä...
Mun esikoisen virikehoitopaikkaa arvosteli eniten sellaiset äidit, joilla lapsi oli viikossa monen monta kertaa jommassakummassa mummolassa, usein päiväkausia. Ja heillä oli myös mies, joka kotiutuu joka ikinen arkipäivä kello 16.15 ja on viikonloput vapaalla. "Minä hoidan lapseni itse", sanoivat. Paitsi että lapsi oli mummolla maanantaista keskiviikkoon, torstaina oli kotona, ja perjantaina mammalla, lauantain ja sunnuntain isän hoidettavana :). Joskus lapsi oli mummolla viikon putkeen. Mun esikoinen oli kahtena päivänä viikossa 6 tuntia tarhassa, muuten mun kanssa koko ajan, ja siltikään mä en kuulemma hoitanut häntä itse, vaikka olin lapsen kanssa paljon enemmän kuin nämä arvostelijat :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä on kultalusikka suussa syntynyt, jos on rahaa makoilla kotona ja ei tarvitse työn perässä muuuttaa.
Keksi jo joku uus sana, ihan koko ketju on sanaa "kultalusikka" miksi jauhat koko ajan samaa? On se jo luettu, ok olen kultalusikka suussa syntynyt, ihan kaikki sukulaiset ja ystävät asuu todella lähellä ja onneksi niin, enpähän ole noin katkeroitunut kuin sinä!!!!
Kun toiset väittää vastaan, niin pakko jauhaa. Kun jokainen tietää, jolla ei mummoja ole apuna, että olisi todella helppoa ja antoisaa, jos olisi tarvittaessa apua. Nykyään on todella enemmän väsymyksen puolella.
helppoa ja antoisaa.. salli mun nauraa, siitähän ne vanhemuuden ja muun elämän ongelmat ratkeea kun asuu mummot lähellä.
Kyllä on helppoa lastenhoito, jos mummot auttavat. En muusta elämästä ole puhunut. Ei voi tietää, mitä on olla ilman mitään apua. Sairaanakin itse hoidettava.
 
Aatelkaas, tänään minun äiti tulee meille yöksi!! Ihan muuten vaan, saadaan tehdä käsitöitä illalla yhdessä ja turista kaiken maailman juttuja. Olla yhdessä, äiti ja tytär. :heart: Mietin vaan mikä siinä on pahaa jos vanhemmat auttaa, ei se äitiys ja isyys lopu siihen kun lapsi täyttää 18. Iät ja ajat vanhemmat on huolehtinut lapsistaan. Olivat he minkä ikäisiä tahansa. Mä en keksi mitään muuta syytä tuolle vieraan purnaukselle kuin kateus.
 

Yhteistyössä