Kuinka usein antaisitte 9kk vauvan hoitoon yöksi isovanhemmilleen?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Meillä 11 kk poika ja hän on ollut isovanhempien (oma äitini) hoidossa kaksi yötä - olisi saattanut olla usemminkin, mutta asuvat aika kaukana. Itse luotan 100% mutsin hoitoon ja mutsi suorastaan rakastaa hoitaa poikaa, joten mikäpäs siinä. Kivaahan se on välillä päästä miehen kanssa kaksin jonnekin.

saa kivittää
me ollaan varmaan tosi huono perhe, kun meillä taisi olla tossa iässä. tai itseasiassa puol vuotiaasta alkaen lapsi oli hoidossa 1-2 yötä kuukaudessa. ja me vanhemmat vaan kaksin kotona.. vietimme laatuaikaa kaksin.,

...
Meidän tyttö oli yökylässä 2 yötä 5 kk vanhana. Hyvin meni. Paitsi isällä ja äidillä:) Toisen kerran yökylässä 7 kk vanhana. Hyvin meni sekin. Olin molemmilla kerroilla itse ensin ennen hoitoon jättöä yöän isovanhemmilla mukana lapsen kanssa totuttelemassa, siten jääminen oli helpompaa. Nyt kun vauva on 8 kuinen, hänellä on eroahdistusta, enkä suostu antamaan ollenkaan hoitoon. Edes päivällä. Odotetaan, että tilanne rauhoittuu.

k
Alkuperäinen kirjoittaja upponalle:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Me oltiin miehen kanssa viikko etelässä kun kuopus yhdeksän kuukautta.
No huh huh! Juuri pahin eroahdistusikä. Ja se 1yö per ikävuosi ois muutenkin hyvä muistettava juttu. Vihaksi pistää tuollaiset itsekkyydet että lähdempä tästä lomamatkalle ja vauva jää VIIKOKSI hoitoon. Eri asia olisi jos olisi todella pakottava juttu, esim. molemmat vanhemmat ykskaks sairaalahoidossa tms.
Meillä oli häämatka. Ei ikinä aikaisemmin miehen kanssa missään oltu saatika ulkomailla.
Lapsemme ei vierasta isovanhempiaan koska olemme muutenkin paljon tekemisissä.
Eipä tuosta nyt suunnatonta vahinkoa lapselle ole tullut kun nimenomaan ovat jokapaiukassa kehuneet kun meidän lapsista näkee että heillä on hyvä perusturvallisuuden tunne.
Onko vaikea käsittää, että lapsen elämässä on muitakin aikuisia kuin vain vanhemmat.
En todellakaan pidä itseäni itsekkäänä ihmisenä, kaikkea muuta.
T. kuusivuotta kotiäitinä ja muutenkin lastensa kanssa hyvin paljon.

harmaa
aina tarvittaessa :)
yökyläilyt on aina sovittu tarvittaessa oli sitten 2kk tai 3v.
2,5v oli jopa viikon mummolassa hoidossa.
tosin vauvat ovat olleet kotona ja mummi ja pappa on tulleet meille hoitamaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja muurari:
Ei sitä vastausta täältä kannata hakea. Niin usein kun sinusta itsestäsi tuntuu hyvältä .
En käsitä tuollaista ylihysteerisyyttäkään, ettei lasta anneta mihinkään ennen koulu ikää.
Muutenkaan en ymmärrä miksi äidit kuvittelevat ettei lapsi halua olla kenenkään muun kanssa.
Joo siis ihan galluppina kyselen, kyllä minä tiedän mikä on sopiva määrä antaa hoitoon lastani =)

...
No huh huh! Juuri pahin eroahdistusikä. Ja se 1yö per ikävuosi ois muutenkin hyvä muistettava juttu. Vihaksi pistää tuollaiset itsekkyydet että lähdempä tästä lomamatkalle ja vauva jää VIIKOKSI hoitoon. Eri asia olisi jos olisi todella pakottava juttu, esim. molemmat vanhemmat ykskaks sairaalahoidossa tms.
Ihan vaan tiedoksesi, että kaikilla lapsilla eroahdistus ei tule samaan aikaan. Ja kaikilla lapsilla se ei edes ole kovin voimakas.

vieras
Meillä isä hoiti juuri lasta illan eli tulin 2 tienoilla kotiin, ja on rinnalla vielä 11 kk ikäinen. Sen jälkeen on ollut ongelma että huutaa ku hinaaja jos en ole illalla vieressä eli nukutan lapsen nyt sitten kaksi kertaa jos en mene nukkumaan heti. Koko yöksi en voisi kuvitellakaan hoitoon.

3v oli ensimmäisen kerran yökylässä kun itse halusi jäädä ja oli silloin noin 2,5v.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja saa kivittää:
me ollaan varmaan tosi huono perhe, kun meillä taisi olla tossa iässä. tai itseasiassa puol vuotiaasta alkaen lapsi oli hoidossa 1-2 yötä kuukaudessa. ja me vanhemmat vaan kaksin kotona.. vietimme laatuaikaa kaksin.,
En kivitä koska noin se menee meilläkin :)

vieras
Mä vaan ihmettelen, et kuinka huonolla mallilla parisuhde sitten voi olla, jos ei lapsikaan voi olla koko ajan läsnä?

En antanut kertaakaan yöksi tossa iässä. Nyt tulee 1v ja ekakerran jää mummille nukutettavaksi. En kuvittele ettei se haluais olla muiden kanssa, ei ole ollu tarve antaa yöhoitoon ja nyt annan kun tuntuu siltä.

Liuske
Meillä kyllä poika (kohta 9kk) on myöskin 1-2 kertaa kuussa isovanhemmilla yökylässä. Asuvat muutaman kilometrin päässä. En halua itse ainakaan odottaa sitä hetkeä, että olisin uupunut ja tuntisin suunnatonta tarvetta päästä johonkin menemään ilman vauvaa. Ennemmin pidän huolta siitä, että meillä koko perhe voi koko ajan hyvin ja poika on välillä isovanhemmilla ja me saamme kahdenkeskistä aikaa. Näin ei tarvitse sitä uupumusta odotella. Minusta on vaan hyvä, että on jo pienestä asti tottunut heidän hoitoonsa ja uskon sen olevan hyödyksi myöhemminkin.

Tiedän, että osa on sitä mieltä, että on kamalaa antaa lasta hoitoon näinkin pienenä. Mutta meidän perhe toimii näin. Ja me uskomme, että siinä ei ole lapselle mitään pahaa. Tuskin sellaista tekisimme mistä uskoisimme haittaa olevan. Ja nuoret isovanhemmat varmaan joka viikonloppu ottaisivat hoitoon jos vaan saisivat. Haluavat kovasti viettää myös aikaa ensimmäisen lapsenlapsensa kanssa. Ja poika on nukkunut jo puoli vuotta ainakin läpi yön heräämättä ja ihan yhtä hyvin nukkuu mummolassa kuin kotona.

..
juu en kyllä ymmärrä minäkään,todella itsekästä!!

...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä vaan ihmettelen, et kuinka huonolla mallilla parisuhde sitten voi olla, jos ei lapsikaan voi olla koko ajan läsnä?
Hih! Omas on kohta huonolla mallilla, jos et tajua viettää kahdenkeskeistä laatuaikaa puolisosi kanssa. Mieti sitten, onko lapsille hyväksi kun ero tulee.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Hih! Omas on kohta huonolla mallilla, jos et tajua viettää kahdenkeskeistä laatuaikaa puolisosi kanssa. Mieti sitten, onko lapsille hyväksi kun ero tulee.
Me voidaan viettää sitä laatuaikaa koko perheen kesken. Ja kiitos kysymästä, parisuhteemme voi oikein hyvin, meidän ei tarvitse sitä paikkailla pari kertaa kuussa ilman lapsia :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Liuske:
Meillä kyllä poika (kohta 9kk) on myöskin 1-2 kertaa kuussa isovanhemmilla yökylässä. Asuvat muutaman kilometrin päässä. En halua itse ainakaan odottaa sitä hetkeä, että olisin uupunut ja tuntisin suunnatonta tarvetta päästä johonkin menemään ilman vauvaa. Ennemmin pidän huolta siitä, että meillä koko perhe voi koko ajan hyvin ja poika on välillä isovanhemmilla ja me saamme kahdenkeskistä aikaa. Näin ei tarvitse sitä uupumusta odotella. Minusta on vaan hyvä, että on jo pienestä asti tottunut heidän hoitoonsa ja uskon sen olevan hyödyksi myöhemminkin.

Tiedän, että osa on sitä mieltä, että on kamalaa antaa lasta hoitoon näinkin pienenä. Mutta meidän perhe toimii näin. Ja me uskomme, että siinä ei ole lapselle mitään pahaa. Tuskin sellaista tekisimme mistä uskoisimme haittaa olevan. Ja nuoret isovanhemmat varmaan joka viikonloppu ottaisivat hoitoon jos vaan saisivat. Haluavat kovasti viettää myös aikaa ensimmäisen lapsenlapsensa kanssa. Ja poika on nukkunut jo puoli vuotta ainakin läpi yön heräämättä ja ihan yhtä hyvin nukkuu mummolassa kuin kotona.
Näin meilläkin

Liuske
ja vielä lisäyksenä, että en halua pojastani samanlaista lasta kuin itse olin pitkään.... kukaan muu kuin äiti ei käynyt nukuttajaksi ja illat meni sen asian kanssa temppuillessa. Minua ei viety mihinkään hoitoon varmaan ennen n.3v...? Ei kyllä ollut esimerkiksi isovanhempiakaan lähellä silloin. Vasta myöhemmällä iällä olin mummillani hoidossa ja siellä kyllä sitten viihdyinkin.

...
Me voidaan viettää sitä laatuaikaa koko perheen kesken. Ja kiitos kysymästä, parisuhteemme voi oikein hyvin, meidän ei tarvitse sitä paikkailla pari kertaa kuussa ilman lapsia :whistle:
Niinhän SÄ luulet.

k
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
juu en kyllä ymmärrä minäkään,todella itsekästä!!
Mäpäs en sun ymmärrystäsi kaipaakkaan. Tonne ylemmäs jo vastasin, että meillä oli häämatka.
Itsekäs en ole, joskus olisi hyvä enemmän ollakkin.
Lasteni eteen olen todellakin uhrautunut lähes marttyyrimaisesti monta vuotta.
Onneksi et tunne minua. Tuo viikon loma tuli todella tarpeeseen. Olin uupunut ja aika paljon yksin lasten kanssa.
Emme miehen kanssa vuosiin missään kahdestaan, ulkomailla ei ikinä.

vieras
Niinhän SÄ luulet.
Sohaisinko muurahaispesään :whistle: ? Oletko kateellinen vai mikä nyt on?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei tarvetta:
Ja toisilla lapsi menee nukkumaan jo iltaseiskalta niin kyllä siinä on ilta kahdenkeskistä aikaa.
Juuri näin, mutta ilmeisesti toisten parisuhteelle se ei ole riittävästi. Lapset sen parisuhteen varmaan sitten onkin pilannut...

Yhteistyössä