Kuinka usein antaisitte 9kk vauvan hoitoon yöksi isovanhemmilleen?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
fdas
No en varmaan vielä ehkä kertaakaan.. tai jos pakottava tilanne niin yhdesti. Ja seki mielellään niin että olen saatavilla viimeistään aamuyöstä, eli olisin illan ja alkuyön poissa. En alkoholia nauttineena..

vieras
Meillä ei olla vielä noin vanhoja, mutta tuskin anna. Niin voisin kuvitella tekeväni, että olisin illalla myöhään juhlimassa tms. Mutta siis ennen aamua olisin kotona. Riippuisi varmaan myös imetyksestä, vierastamisesta, isovanhempien tuttuudesta ym.

Meillä esikoinen oli ekan kerran yökylässä isovanhemmilla 7kk ikäisenä ja seuraavan kerran vasta vuoden ikäisenä. Olisi varmaan ollut enemmän ellei matkaa mummilaan 120km. Ja mulla ainakin riippuu paljon siitä kuinka hyvin luotan isovanhempien lastenhoitotaitoihin (meidän lasten, ei riitä, että "olemme omat lapset kasvattaneet!"). Toiset isovanhemmat eivät osaa edes jutella vauvoille ja esikoinen oli siellä 6kk 2 tuntia ja ollut koko sen ajan yksin leikkimässä parisängyn päällä kun mummo puhui maratonpuhelua keittiössä. Kiva maku jäi..

Mari
En kertaakaan.
Ellei olisi pakko ja se pakko tarkoittaisi tilannetta, että joudun sairaalaan ja mies on toisella puolella maailmaa työkomennuksella eikä ehdi kotiin siksi yöksi. Tai jokin vastaava tilanne.

vieras
Esikoinen oli kerran 6kk iässä, mutta siis se jäi siihen yhteen kertaan. En antaisi ollenkaan, enkä ola ananutkaan sen jälkeen kumpaakaan muksuista. Minusta noin pienen ei pidä olla yökylässä noin paljon. Meillä luotettava ja tuttu hoitaja tulee meille kotiin, joten lapset saavat olla kotona.

vieras
No en kertaakaan, ei tuon ikäisen kuulu olla yökylässä ellei ole todella pakottava tarve. Olen noudattanut ohjetta, että yö/ikävuosi eli 1-vuotias voisi olla yhden yön reissussa, 2-vuotias 2.

upponalle
Meillä lapset 3v ja 6kk, eikä kertaakaan kumpikaan ollut yöhoidossa, eikä nuorimmainen mene vielä pitkääään aikaan. Ainoa syy, jolloin voisin antaa "noin pienenä" yöhoitoon olisi oma uupuminen.

olen antanut kerran meidän puolivuotiaan. Oli siis lähes pakollinen juttu. Ei tosiaan mikään baarikeikka. Hyvin oli mennyt, mutta tuskin tulee tavaksi. Pari kertaa on käyty syömässä niin, että olen nukuttanut pojan ja mummi tullut kattomaan. Tultu sit kotiin nukkumaan. Meillä kun ei syödä eikä herätä yöllä niin olen uskaltautunut.

meidän poika oli ensimmäistä kertaa hoidossa 2 viikon ikäisenä vanhempieni luona yhden yön ilman meitä. Ja nyt poika on 1v2kk ja menee viikonlopuksi hoitoon mummulaan.
Ei kyllä kenekään muun luona ole ollut hoidossa yötä mutta tiedän että viihtyy mummun ja ukin kanssa niin mikä ettei. Vaihtelua lapsellekkin vaikka on noin pieni.

upponalle
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Me oltiin miehen kanssa viikko etelässä kun kuopus yhdeksän kuukautta.
No huh huh! Juuri pahin eroahdistusikä. Ja se 1yö per ikävuosi ois muutenkin hyvä muistettava juttu. Vihaksi pistää tuollaiset itsekkyydet että lähdempä tästä lomamatkalle ja vauva jää VIIKOKSI hoitoon. Eri asia olisi jos olisi todella pakottava juttu, esim. molemmat vanhemmat ykskaks sairaalahoidossa tms.

muurari
Ei sitä vastausta täältä kannata hakea. Niin usein kun sinusta itsestäsi tuntuu hyvältä .
En käsitä tuollaista ylihysteerisyyttäkään, ettei lasta anneta mihinkään ennen koulu ikää.
Muutenkaan en ymmärrä miksi äidit kuvittelevat ettei lapsi halua olla kenenkään muun kanssa.

Yhteistyössä