Kuinka tyhmää olisi ottaa tässä tilanteessa koira?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiinuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuli:
Mie en ottasii tuohon tilanteeseen, koska
- kaksi pientä lasta (yleensä se koira jää kuitenkin viimeiseksi huollossa ja hoidossa)
- mies paljon poissa (sulla vain pääasiallinen vastuu lapsista, koirasta, huushollista)
- kerrostalo + koira + lapset -yhtälö ei kyllä kiinnosta ainakaan mua
- lähdet opiskelemaan eli työtä luultavasti riittää myös vapaa-ajalla, voi käydä rankaksi

Koiraa pitää kuitenkin käyttää 3-5 kertaa/pv ulkona miten on tottunut, pisin lenkki ainakin meillä 1-1½ h. Koulutusta, aktivointia. Koiraa ei voi ottaa vaan lapsien seuraksi. Se ei mene siinä sivussa.

Täysi peesi tälle!
riippuu myös ihmisestä!mulla on pieniä kaks ja aikaa riittää koirille!

Minä sinuna jättäisin ottamatta.Lapset on niin pieniä vielä että niissä on ihan riittämiin hommaa,varsinkin kun mies on niin paljon poissa.
Ajatuksena se tuntuu nyt siltä että kyllähän se siinä menee mutta kun todellakin olet kipeä niin lähdet sitten vaikka 40 asteen kuumeessa tai oksetaudissa sitä pihalle juoksuttamaan jaksat tai et.
Koirasta on kamala työ ja se sitoo vuosikausiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Monday74:
Mulla on ollut koiria kohta 20 vuotta ( siis omia ), kerrostalossa. Olen ollut mm. yh-äiti 3 koiran kanssa, kun poika oli vajaa 2v. ja kyllä on aina mennyt hienosti... Toisekseen meillä koirat käy ulkona 2-3 krt päivässä... kuullostaa hullulta tuo 4-5 krt...

No, tuskinpa se koiralle pahaksi on, jos usein käydään ulkoilemassa? Musta tuo 2 krt/päivässä kuulostaa ei hullulta, mutta käsittämättömältä. Koirat otetaan makaamaan kerrostaloasuntoon, joten uloskaan ei pääse oleskelemaan, nuuskimaan ja liikkumaan. Ei kai tässä tarvitse siitä kilpailla, kenen koirat käy mahdollisimman vähän ulkona?

Jos mä kasvattasin koiria ja olisin myymässä koiraa johonkin perheeseen, en varmaan kovastikaan tykkäsi jos ilmoitettaisi että koirat oleilevat asunnossamme pahimmillaan 22 h/vrk (laskien 2 tunnin lenkkiä vuorokaudessa)

Meillä käy kerran päivässä, kusevat muuten vessaan tehdylle hiekkalaatikolle, jee, mä voitin!

Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miten sä teet sen koiran pitkän lenkin lapsien kanssa? Miltä se tuntuu joka päivä?

Lapset rattaisiin ja menoksi =)

Moniko mamma käy lapsien kanssa päivittäin lenkillä tunti-puolitoista tai voisi käydä? Tai moniko edes voi ajatella tuollaista? Plus sen päälle pienemmät lenkit?

Miten sä teet sen koiran pitkän lenkin lapsien kanssa? Miltä se tuntuu joka päivä?

Moniko mamma käy lapsien kanssa päivittäin lenkillä tunti-puolitoista tai voisi käydä? Tai moniko edes voi ajatella tuollaista? Plus sen päälle pienemmät lenkit?

No tämä mamma! pienemmät on 3v ja 10kk,ja koirien kans kävellään se 1,5h

No tämä mamma! pienemmät on 3v ja 10kk,ja koirien kans kävellään se 1,5h

No se on harvinaista. Yleensä yksin ulkoilevatkin kiitävät korttelin ympäri koiransa kanssa, saati lapset rattaissa.

miksei kävis.meillä 2 koiraa ja ulkoiluttaminen on ollut se pienin murhe. käyttehän te lastenkin kanssa pihalla eikö se mene samalla reissulla muksut mukaan ja lähimetsään/luontopolulle reippailemaan

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuri:

Joo, teen nytkin päivittäin pitkiä kävelylenkkejä.

Lapset rattaissa? Vai pitäisikö se koira käyttää lasten kanssa pitkällä lenkillä?

no 3v kävelee sen mitä jaksaa ja tahtoo =)
joskus käyn yksin,kävellään me rattailla puistoonkin se tekee jo 7km :)
muoks 2 isoa koiraa joista toinen vaatii aktiviteettia paljon

Lapset rattaissa? Vai pitäisikö se koira käyttää lasten kanssa pitkällä lenkillä?

Joo, on lapset rattaissa kun päivittäin käydään, ja noin tunnin lenkkejä yleensä tulee käveltyä.

no 3v kävelee sen mitä jaksaa ja tahtoo =)
joskus käyn yksin,kävellään me rattailla puistoonkin se tekee jo 7km :)
muoks 2 isoa koiraa joista toinen vaatii aktiviteettia paljon

Mites tää Tiinuri tekee?

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Eli ulkoilu olisi hyvässä reilassa, entäs se muu? Ehkä jotain koulutusta vähän, aktivointia ja muu. Opiskelun alkaessa?

Niinpä. Kuten jo sanoin, se koulutus, aktivointi ym. on se mikä eniten mietityttää, ei niinkään ulkoilu.

Saapi nähdä, voi olla että saavat etsiä koiralle toisen kodin.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Alkuperäinen kirjoittaja Monday74:
Mulla on ollut koiria kohta 20 vuotta ( siis omia ), kerrostalossa. Olen ollut mm. yh-äiti 3 koiran kanssa, kun poika oli vajaa 2v. ja kyllä on aina mennyt hienosti... Toisekseen meillä koirat käy ulkona 2-3 krt päivässä... kuullostaa hullulta tuo 4-5 krt...

No, tuskinpa se koiralle pahaksi on, jos usein käydään ulkoilemassa? Musta tuo 2 krt/päivässä kuulostaa ei hullulta, mutta käsittämättömältä. Koirat otetaan makaamaan kerrostaloasuntoon, joten uloskaan ei pääse oleskelemaan, nuuskimaan ja liikkumaan. Ei kai tässä tarvitse siitä kilpailla, kenen koirat käy mahdollisimman vähän ulkona?

Jos mä kasvattasin koiria ja olisin myymässä koiraa johonkin perheeseen, en varmaan kovastikaan tykkäsi jos ilmoitettaisi että koirat oleilevat asunnossamme pahimmillaan 22 h/vrk (laskien 2 tunnin lenkkiä vuorokaudessa)

Meillä käy kerran päivässä, kusevat muuten vessaan tehdylle hiekkalaatikolle, jee, mä voitin!

Niin eihän ne makoilekkaan 22 h asunnossa ja kyllä niillä virikkeitä löytyy... Ja voin sanoa, että toinen noista meidän lenkeistä on n. 10 km pitkä, kestoltaan n.1,5-2 h lisäksi koirat käyvät melkein päivittäin koirapuistossa... Ja vaikka ne makoilisivatkin niin se on ihan yksi hailee onko kyseessä rivitalo ( en halua koiria narunpäähän makoilemaan ) vai kerrostalo...

En ottais koiraa jos sille ei ole tarpeeksi aikaa. Täytyy ajatella koirankin parasta eikä olla itsekäs. Koira ei välttämättä tarvi yli tunnin lenkkejä vähempikin riittää. Kuulin eräältä koirankasvattajalta, että noin puolessa tunnissa koira tyhjentää itsensä, voi tietysti olla poikkeuksiakin. Toisaalta jos on aikaa niin varsinkin iso koira tarvitsee vähän kuntolenkkejäkin. Sitten on eläinlääkärikäynnit, Harjaamiset pesut, kynsienleikkuut ym.
Vähän niin kuin lapsi. Itsellä kaksi koiraa ja hävettää miten vähälle ovat jääneet nyt kun on rakennettu taloa, vaikka on tilaa olla pihalla. Koirat tarvitsevat myös seuraa. Harkitse vakavasti.

Mitä te, joilla on koira, teette hauvojenne kanssa päivisin muuta kuin ulkoilette?

meillä nuoren koiran kanssa treenataan esim.kaikkea kotona. Seuraamisen alkeet,katsekontaktit yms. treenaillaan kotona,eikä lapset meitä häiritse lainkaan.
Mä olen itse yh ja asun kerrostalossa koiran kanssa. ( rotuna vilkas ja aktiviteetteja tarvitseva paimenkoira ) Meillä sujuu tosi hyvin kaikki.Lapseni on mukana koiran hoidossa ja saa laittaa vaikka esimerkiksi koiran nameja piiloon,jota koira saa sitten etsiä.
Lapseni tykkää seurata mun ja koiran treenejä.Nauraa katketakseen kun mokailemme jalkojen välistä pujottelussa tai vastaavaa...

Joskus menemme yhdessä metsään ja lapseni saa heitellä palloa koiralle. Retkeilemme muutenkin paljon,varsinkin kesällä ja koira on oiva lisä meidän seikkailuretkillemme.
Pitkät lenkit heitetään niin,että lapsi rattaisiin ja menoks.tunti-kaks päivittäin lenkkeillään,se hyvä puoli tuossa lapsi rattaisiin-lenkissä on,että tuntus tosi typerältä heittää vain vartin lenkki,kun kerran raahautu ulos asti.Joten tunti on minimi lenkille,pissatukset sitten on ihan 10 minsan keikkoja.

tais nyt tulla hieman sekavasti kirjotettua,mutta kai sieltä jotain asiaakin tuli.

En ottaisi tuossa tilanteessa koiraa.
Tässä yksi syy..
Siinä kun sen koulun aloittaa niin on ihan terpeeksi muutosta entiseen.
Sitten kun koulussa käyty jonkun aikaa,ja nähty miten lapset esim reagoi siihen niin voisin harkita koiran ottamista.

Alkuperäinen kirjoittaja uus juttu:
En ottaisi tuossa tilanteessa koiraa.
Tässä yksi syy..
Siinä kun sen koulun aloittaa niin on ihan terpeeksi muutosta entiseen.
Sitten kun koulussa käyty jonkun aikaa,ja nähty miten lapset esim reagoi siihen niin voisin harkita koiran ottamista.

Peesaan tätä. Se olisi myös iso muutos koiralle, kun tottuu, että kotona on aina joku 24/7 ja yhtäkkiä ei olekaan. Saattaa tulla eroahdistusta ja siitä johtuvaa haukkumista ja paikkojen tuhoamista.
Jos otatte koiran nyt, totuta se alusta pitäen myös yksinoloon.

Yhteistyössä