kuinka terveellistä on kaalilaatikko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla aina ollut myös porkkanaa ja keittojuureksia yms, jauhelihaa, kaalia, kasvikset paistan voissa, riitiin liemikuutiot jauhelihaan maustepippuri. Sekotellaan vuokaan ja vahvaa koskenlaskijaa sekaan, kyl on hyvää!! :))

Mä laitan ohrasuurimoita, paljon siirappia ja voita....ei oo terveellistä, mut ah, niin hyvää
Nyt teinkin vaihteeks kaalikeittoa, ihan vaan kaali ja jauheliha, valkosipulia mausteeks, hyvää toikin on ja ehkä myös terveellistä...

700g Kaalia, 400g nauta 10% jliha, 1L liehalientä, 1dl puuroriisiä. 1dl korppujauhoja pintaan(tykkään pienestä rapeudesta) hunaja 2rkl.

Kaalin freesaus pannulla pienissä erissä
Jauheliha paisto ilman rasvaa ja mausteeksi 1rkl pippuria, 1/2 tl suola
Kaikki kerroksittain ja lihaliemi perään. Siirapin korvannut hunajalla. Lihaliemi perään ja korppujauhot pintaan. 180 astetta kiertoilmassa n.1h

Ei ole terveellistä, aiheuttaa veriripulin. No ainakin sen jälkeen vihoviimeinen suolistovaivoja aletaan tutkia kunnolla, kunhan ei jää lääkäriä leikkivän hoitajan haaviin joka käskee laittaa bebanthenia kun ei ymmärrä että kyse ei ole mistään pukamista vaan oikeasti suolistosta tulevasta verestä. No ainakin kaalista täytyy pysyä erossa vaikka pitäis olla fodmappiin sopiva.

Luomukaakaojauhetta railija, post: 34037401"]
Ei ole terveellistä, aiheuttaa veriripulin. No ainakin sen jälkeen vihoviimeinen suolistovaivoja aletaan tutkia kunnolla, kunhan ei jää lääkäriä leikkivän hoitajan haaviin joka käskee laittaa bebanthenia kun ei ymmärrä että kyse ei ole mistään pukamista vaan oikeasti suolistosta tulevasta verestä. No ainakin kaalista täytyy pysyä erossa vaikka pitäis olla fodmappiin sopiva.
[/QUOTE]
Luomukaalta ja luomujauhelihaa ja Luomukvinoaa siihen, ei siirappia yhtään eikä missään tapauksessa liemikuutioita.

Paljonko pitää syödä, että tulee veriripuli? Ei ole vielä näkynyt

Riisi ei ole terveellistä, kannattaa laittaa ohraa tai kauraa.
Mä laitan myös porkkanasuikaleita.
Siirappia vähän värin vuoksi, mutta pitkään miedolla haudutettuna kaalikin muuttuu makeammaksi.
En ymmärrä näitä rasvansyöntijuttuja, mä laitan 10 rasva-%:n jauhelihaa, enkä mitään kermaa, ja ihan tarpeeksi rasvaista siitä silti tulee.

Riisi ei ole terveellistä, kannattaa laittaa ohraa tai kauraa.
Mä laitan myös porkkanasuikaleita.
Siirappia vähän värin vuoksi, mutta pitkään miedolla haudutettuna kaalikin muuttuu makeammaksi.
En ymmärrä näitä rasvansyöntijuttuja, mä laitan 10 rasva-%:n jauhelihaa, enkä mitään kermaa, ja ihan tarpeeksi rasvaista siitä silti tulee.

riisistä ei moni ole saanut oikeaa tietoa - ei edes sairaana?

Meillä kaadetaan laatikkoon päälle vettä johon on sekoitettu pari kananmunaa muuten aikalailla samanlainen resepti.
Se on hyvä konsti muutenkin, et koliininpuutos pysyy loitolla. Ne annokset pysyy hyvin lusikassa jos on laittanut munamaitoa tai tuon. Tein usein äidille -kun sai luomukaakaojauhetta kaupasta - sellaista ja pellille mahtui monta pahvivuokaa, niin sai samanlaisia annoksia pakasteeseen yhden vaivalla.

[QUOTE="vierailija, post: 34037ojauhetta kaalilaatikkoon?
[/QUOTE]
Ohhoh- kaalta kirjoitin mut en tarkistanut tekstiä. Oon muuten tehnyt spelttimannasta vispipuuroa, johon keitin mustaherukoiden kans kaakaojauhetta ja mantelijauhetta. Todella hyvää tulikin!

Yhteistyössä