Kuinka tärkeää on seksi?

  • Viestiketjun aloittaja Seksi vie ja taksi tuo
  • Ensimmäinen viesti
Jos en kokisi seksuaalisia tunteita puolisoa kohtaan ja ei olisi seksiä niin yhtä hyvin voisin olla yksin tai miehen kanssa parisuhteessa. Kyllä miehenä se seksi on yksi tärkeimpiä asioita miksi muodostaa naisen kanssa parisuhde.
 
Jos mä haluan ihmisen jonka kanssa pelata pleikkaria yömyöhään, voin soittaa Juhalle. Jos mä haluan ottaa seitinohuet ja jutella maailman murheista, mä voin kysyä kiinnostaisiko Teroa lähteä baariin. Säännöllisiä urheiluharrastuksiakin on Jussin, Villen ja Oskarin kanssa.

Mutta sitten kun haluan suihinoton, niin Jussi ei sitä tee, enkä halua hänen tekevän. Kun haluan sitoa jonkun sänkyyn ja panna takaapäin, se ei tule tapahtumaan Teron kanssa. Siihen puuhaan mulla on vaimo :D
 
vierailija
No olisi se aika kamalaa elää puutteessa :( Seksuaaliton kun en ole. Ja todella monet erot tapahtuvat pettämisen vuoksi, niin onhan se seksi melko tärkeää monille... sen pitää toimia. Ihmisen perustarve.
 
Jos parisuhteessa olisi kaikki muu suurinpiirtein kunnossa, ei minua seksin poissaolo haittaisi yhtään. Osaan käyttää omia käsiänikin. En pettäisi, koska pettäminen ei kiinnosta minua. Luottamushan on parisuhteen tärkein asia, ja sen takia parisuhteessa ollaan. Sinkku saa seksiä kapakoistaihan milloin tahansa, joten ei seksi ole mikään syy olla parisuhteessa.
 
9mmm
Jos parisuhteessa olisi kaikki muu suurinpiirtein kunnossa, ei minua seksin poissaolo haittaisi yhtään. Osaan käyttää omia käsiänikin. En pettäisi, koska pettäminen ei kiinnosta minua. Luottamushan on parisuhteen tärkein asia, ja sen takia parisuhteessa ollaan. Sinkku saa seksiä kapakoistaihan milloin tahansa, joten ei seksi ole mikään syy olla parisuhteessa.
ok sähän sanoit et jos noin olisi mut ajttelistko miestässilloin kun runkkaisit ja olisko se tavallaan pettämistä vai missä menisi rhja siinä?
 
vierailija
On se tärkeää. Itse olen ollut seksitömässä liitossa nyt 2,5 vuotta ja sitä ennen seksiä vain muutsman viikon/kuukauden välein. Seksi ja hellyys on liiton "liima". Hellyytttäkään meillä ei ole minkäänlaista, kun mies ei halua. On torjunut lähestymisyritykseni vuosia. Ilman hellyyttä ei ole parisuhdetta, vaan kylmä avioliitto. Ero on vireillä.
 
vierailija
Haluan rakastaa kumppaniani kokonaisvaltaisesti. Parisuhteeseen kuuluu myös seksuaalisten tarpeiden huomioiminen ja tyydyttäminen.
Joten kyllä - seksi on tärkeä osa.
 
Jos parisuhteessasi ei olisi seksiä niin vaihtaisitko parisuhdetta? Pettäisitkö? Onko seksi tärkeämpää kuin parisuhteesi?
Seksi ei ole välttämättä tärkeämpää kuin parisuhde, mutta seksi on osa parisuhdetta. Mikäli suhteessani ei olisi seksiä ja minkäänlaiseen yhteisymmärrettyyn järjestelyyn ei asian tiimoilta päästäisi, niin eiköhän se suhde menisi vaihtoon.
 
vierailija
Miksei sitä voi sitten hoidella omineen? Mihin siinä välttämättä tarvitsee jonkun muun osalliseksi.
Sama kuin sanoisi, että mihin sitä toista ihmistä keskusteluun tarvitsee, voihan sitä yksinkin puhua. Ei minulle ainakaan seksin tärkein asia ole se orgasmi, vaan halu, himo ja kiihkeys. Ja niin itserakas en ole, että niitä yksinään voisin itseäni kohtaan kehittää.
 
Minusta naimisiin mennään siksi, että halutaan olla yhdessä elämän loppuun asti. Ja se tarkoittaa sitä, ettei toista jätetä noin vaan. Seksihalut voi mennä vaikkapa sairauden, lääkityksen tai onnettomuuden vuoksi, ja aika paskamainen ihminen pitää olla, että jättää toisen tai pettää siksi, että jotain tuollaista tapahtuu. Kuvastaa kyllä tämän ajan minäminäminä-ajattelutapaa.

Olisi parempi, että minäminäminä-ihmiset eivät edes yrittäisi sitoutua parisuhteessa, kun ei heistä siihen ole.
 
Sama kuin sanoisi, että mihin sitä toista ihmistä keskusteluun tarvitsee, voihan sitä yksinkin puhua. Ei minulle ainakaan seksin tärkein asia ole se orgasmi, vaan halu, himo ja kiihkeys. Ja niin itserakas en ole, että niitä yksinään voisin itseäni kohtaan kehittää.
Yksin voi puhua, mutta ei keskustella. Siinä ero.

Ja samoin, seksiä voi harrastaa itsekseenkin, mutta hyvää parisuhdetta ei yksin voi luoda.
 
Yksin voi puhua, mutta ei keskustella. Siinä ero.

Ja samoin, seksiä voi harrastaa itsekseenkin, mutta hyvää parisuhdetta ei yksin voi luoda.
Vertaus ontuu. Keskustelu koostuu pelkästään puheesta, parisuhteessa taas on paljon tärkeämpiäkin asioista kuin seksi.

Myös sellaisia parisuhteita olen nähnyt, joissa ihmiset asuvat eri maissa vuosiakin, ja ovat silti naimisissa koko sen ajan eivätkä laukkaa vieraissa. Puhuminen, luottamus ja asioiden jakaminen on parisuhteessa paljon tärkeämpää kuin seksi.
 
Vertaus ontuu. Keskustelu koostuu pelkästään puheesta, parisuhteessa taas on paljon tärkeämpiäkin asioista kuin seksi.

Myös sellaisia parisuhteita olen nähnyt, joissa ihmiset asuvat eri maissa vuosiakin, ja ovat silti naimisissa koko sen ajan eivätkä laukkaa vieraissa. Puhuminen, luottamus ja asioiden jakaminen on parisuhteessa paljon tärkeämpää kuin seksi.
Ihmisiä on myös erilaisia. Toisille seksi on tärkeää tai jopa tärkeintä.

Voivathan kaukana asuvatkin sekstailla vaikkapa netin välityksellä.
 

Yhteistyössä