Kuinka tärkeää on seksi?

  • Viestiketjun aloittaja Seksi vie ja taksi tuo
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei se fuckbuddykaan ole sama asia kuin seksi oman kumppanin kanssa. Ainakaan itselleni, muiden puolesta en voi sanoa mitään. Ei siinäkään ole sitä samanlaista tunnetta mukana kuin kumppanin kanssa.
 
Huomaatko itse, miten hyödytöntä on keskustelun kannalta liioitella, vääristellä ja "olla ymmärtämättä" sitä, mitä keskustelun toinen osapuoli on juuri sanonut.

Kukaan ei ole edelleenkään ottamassa hatkoja heti, kun tulee vastamäki. Eikä kukana ole ottamassa hatkoja heti, kun ei ole kivaa. Kyse oli nyt siitä, jos suhteen toinen osapuoli ei ole harrastanut seksiä kumppaninsa kanssa ikoihin, eikä todennäköisesti tule koskaan enää harrastamaankaan.
Seksi on osa parisuhdetta. Ihmisellä on oikeus olettaa saavansa seksiä ollessaan parisuhteessa. Ihminen myös ymmärtää, että joskus ei kerkeä, jaksa tai huvita tai syy seksittömyyteen voi olla jossakin muualla, mutta ettei se kuitenkaan ole lopullinen ja jatkuva tila.

Minä puolestani en ikinä menisi naimisiin sellaisen kanssa, jonka mielestä minä olisin velvoitettu elämään parisuhteessa hamaan tappiin asti ilman seksiä toisen ihmisen kanssa. Sellaisen vaatiminen toiselta olisi melkoinen itsekeskeisyyden huipentuma.
Selväähän tässä on se, että sinä olet sitä mieltä, että puoliso on velvoitettu antamaan seksiä, tai liitto on loppu. Paria päivää pidempi kuiva kausi on sinusta niin pitkä aika, että sitä voi ja kannattaa verrata loppuelämän pituuteen. Kyllä minä voin helposti olla vuosiakin ilman seksiä, jos parisuhde on muuten kunnossa.

Seksiä löytyy aina, mutta vain puoliso pysyy rinnalla loppuun asti... ellei sitten satu olemaan minäminäminä-ihminen. Koskaan ei tiedä, kumman terveys pettää ekana, ja se minäminäminä-ihminen olisi varmasti itse tyytyväinen, jos se puoliso ei katoa kun itse tarvitsee apua eniten. Se pysyvyys ja luotettavuus ovat avioliiton tärkeimmät ominaisuudet, seksi on toki kivaa, muttei millään tavalla välttämätöntä.
 
Ei se fuckbuddykaan ole sama asia kuin seksi oman kumppanin kanssa. Ainakaan itselleni, muiden puolesta en voi sanoa mitään. Ei siinäkään ole sitä samanlaista tunnetta mukana kuin kumppanin kanssa.
Elämä menee vaikeaksi, jos on liian suuret vastimukset.

Sinullakin pitää olla se kumppani, jonka pitää antaa seksiä tai tulee ero, ja fuckbuddy ei kelpaa (ja ilmeisesti myös huorat ja baaripanotkin ovat samasta syystä pois laskuista). No, kunhan muistat kertoa seksivaatimukset aina seuraavalle puolisolle ja muistat avioehdon, voit mennä naimisiin vaikka sata kertaa ja ottaa eron heti kun et saa riittävästi seksiä.
 
vierailija
Kaikki ei asu stadissa.
Näsäviisastelija!

Melkein kaikilta, vähänkään isommilta paikkakunnilta löytyy tarjontaa. Ja sitten on niitä, jotka ovat liikenteessä, ajavat tarvittaessa asiakkaan luo. Ja tuo Ät on taas väärässä

Tietyillä nettisivuilla on hurja määrä naisia vaan odottamassa soittoa.

Ja #49, puhut itsestäänselvyyksistä. Mieluiten kotona tottakai, mutta kun se ei aina toimi, niin


ONNEKSI ON HUORAT OLEMASSA :):)
 
Elämä menee vaikeaksi, jos on liian suuret vastimukset.

Sinullakin pitää olla se kumppani, jonka pitää antaa seksiä tai tulee ero, ja fuckbuddy ei kelpaa (ja ilmeisesti myös huorat ja baaripanotkin ovat samasta syystä pois laskuista). No, kunhan muistat kertoa seksivaatimukset aina seuraavalle puolisolle ja muistat avioehdon, voit mennä naimisiin vaikka sata kertaa ja ottaa eron heti kun et saa riittävästi seksiä.

Mä en nyt oo toi kelle vastasit mutta nyt on pakko jo hieman ärsyyntyneenä kysyä että onko sun ihan mahdoton sisäistää sitä että on olemassa sellaisia ihmisiä jotka haluavat seksiä usein?

Siis monikossa. Suhteen molemmat osapuolet!
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Elämä menee vaikeaksi, jos on liian suuret vastimukset.

Sinullakin pitää olla se kumppani, jonka pitää antaa seksiä tai tulee ero, ja fuckbuddy ei kelpaa (ja ilmeisesti myös huorat ja baaripanotkin ovat samasta syystä pois laskuista). No, kunhan muistat kertoa seksivaatimukset aina seuraavalle puolisolle ja muistat avioehdon, voit mennä naimisiin vaikka sata kertaa ja ottaa eron heti kun et saa riittävästi seksiä.
Eikö teillä ole seksiä koskaan? Jos on niin miksi? Saa kuvan ettet itse "harrasta" sitä koskaan etkä tykkää siitä.

Parisuhteessa voi olla ilman naimisiin menemistäkin vaikka asuisi saman katonkin alla. Ja jos haluan kumppanin, haluan myös seksiä. Oli sitä sitten paljon tai vähän. Se tuo kaikkein eniten sitä läheisyyttä rakastamansa ihmisen kanssa.
Enkä puhunut mistään seksimäärästä vaan yleensäkin seksistä. Toisille käy vaikka pari kertaa kuukaudessa, toisille useammin. Ihmisiä on erilaisia. Ja monet puhuvat seksijutuistakin jo seurustelun alkuvaiheessa tai jossain vaiheessa sitä. Jos toinen haluaa seksiä useammin kuin toinen, voi olla ettei suhteesta tule mitään jo alkuvaiheessa.
Se mistä puhuin on se tunne seksissä minkä saa vain rakastamansa kumppanin kanssa, ei kenenkään muun. Se on erilainen kuin jonkun muun kanssa. Siinä kun on ne rakkauden tunteet mukana ja tekee sitä rakastamansa ihmisen kanssa. Voihan sitä muunkin kanssa panna mutta ei se samanlaista ole. Siitä puuttuu silloin rakkaus mikä tekee sen erilaiseksi. Mutta toisille sekin on ok. Siinäkin ihmiset on erilaisia. Toiset panee myös ilman tunnetta siinä mukana.
 
vierailija
Miksi kysyt? Jos puoliso on pitkään haluton, eikä halua tehdä ongelmalle mitään, niin tottakai se vaikuttaa parisuhteeseen, se vaikuttaa paljon tunneilmapiiriin. Etenkin jos haluton ei halua puhua asiasta ei osaa kertoa syytä eikä halua sitä selvittää.

Tällä hetkellä tilanne on omassa suhteessa se että mies ei tehnyt haluttomuudelleen mitään, pari vuotta meni.. nyt minäkään en enää halua , miksi ? Koska tilanne satutti liian kauan, tunteet hävis.

Ei oo kyllä eka kerta kun näin kävi. Viimeksi kävi näin samasta syystä, miehen haluttomuus+puhumattomuus=tyytymätön pettynyt ja kiukkuinen vaimo.

Ja ihan sama kuinka monta kertaa yritin asiasta puhuu.. sitten luovutin , sattu liikaa. Nyt oon turta. Niin ne aivot suojautuu

Jos parisuhteessasi ei olisi seksiä niin vaihtaisitko parisuhdetta? Pettäisitkö? Onko seksi tärkeämpää kuin parisuhteesi?
 
Kyllä minä olen yleensä ollut se aktiivisempi osapuoli. Onpa mies kieltäytynytkin seksistä, koska hänen penikseensä on tullut liiasta käytöstä hiertymiä. Toisaalta ei minun ole mikään pakko saada seksiä. Kivaa se toki on, mutta ilmankin pärjää oikein hyvin.
 
vierailija
Miksi parisuhteen pitäisi perustua järkeen? Mä ainakin rakastuin mieheeni. Ja se muhun.
Silti meille seksi on hyvin tärkeää. Eikä yhdenillanjutut oo kyllä alkuunkaan sama asia koska pitää varoa tauteja ja herraties mitä. Ja miksi ihmeessä maksaa kun parisuhteessa ollessaan säästö on kaksinkertainen! Halvempaa, todella!
xD Sanoo hän joka jakoi lorttoaan aiemmin kaikille ja jopa itse myöntänyt asian ja kehuskellut :D
 
Selväähän tässä on se, että sinä olet sitä mieltä, että puoliso on velvoitettu antamaan seksiä, tai liitto on loppu. Paria päivää pidempi kuiva kausi on sinusta niin pitkä aika, että sitä voi ja kannattaa verrata loppuelämän pituuteen. Kyllä minä voin helposti olla vuosiakin ilman seksiä, jos parisuhde on muuten kunnossa.

Seksiä löytyy aina, mutta vain puoliso pysyy rinnalla loppuun asti... ellei sitten satu olemaan minäminäminä-ihminen. Koskaan ei tiedä, kumman terveys pettää ekana, ja se minäminäminä-ihminen olisi varmasti itse tyytyväinen, jos se puoliso ei katoa kun itse tarvitsee apua eniten. Se pysyvyys ja luotettavuus ovat avioliiton tärkeimmät ominaisuudet, seksi on toki kivaa, muttei millään tavalla välttämätöntä.
Äläpäs nyt ala laittamaan sanoja suuhuni ja väittää sellaista mitä en ole koskaan sanonut. Se ei oikein auta keskustelua.
Minä en mielestäni ole sanonut, että paria päivää pidempi kuivakausi lopettaisi liittoni, vai olenko?

Jos se tekee minusta huonon ja itsekkään ihmisen, että minulle seksi suhteessa on tärkeää, niin olkoon sitten niin. Minulle seksi on osa parisuhdetta ja tärkeä osa elämääni.
Näen asian myös siten, että jos minä jostain syystä en voisi tai haluaisi enää harrastaa seksiä, en voisi mitenkään vaatia miestäni pidättäytymään seksistä loppua elämäänsä. Se, jos jokin olisi itsekästä.
Siltikään en kokisi, että meidän suhteemme olisi loputtava sen vuoksi. Omalta osaltani koen, että minun olisi annettava miehelleni vapaus seksisuhteisiin mikäli itse en kykenisi antamaan hänelle sitä parisuhteessamme. Ja edelleen, kyse on siis pitkäaikaisesta kuivasta kaudesta, ei parista päivästä, kuukaudesta tai muutamasta.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Äläpäs nyt ala laittamaan sanoja suuhuni ja väittää sellaista mitä en ole koskaan sanonut. Se ei oikein auta keskustelua.
Minä en mielestäni ole sanonut, että paria päivää pidempi kuivakausi lopettaisi liittoni, vai olenko?

Jos se tekee minusta huonon ja itsekkään ihmisen, että minulle seksi suhteessa on tärkeää, niin olkoon sitten niin. Minulle seksi on osa parisuhdetta ja tärkeä osa elämääni.
Näen asian myös siten, että jos minä jostain syystä en voisi tai haluaisi enää harrastaa seksiä, en voisi mitenkään vaatia miestäni pidättäytymään seksistä loppua elämäänsä. Se, jos jokin olisi itsekästä.
Siltikään en kokisi, että meidän suhteemme olisi loputtava sen vuoksi. Omalta osaltani koen, että minun olisi annettava miehelleni vapaus seksisuhteisiin mikäli itse en kykenisi antamaan hänelle sitä parisuhteessamme. Ja edelleen, kyse on siis pitkäaikaisesta kuivasta kaudesta, ei parista päivästä, kuukaudesta tai muutamasta.

Tässä me ollaan sit, toisin kuin muualla, samaa mieltä.

Osaatko sä kertoa, miksi nää ketjut aina muuttuvat sellaisiksi että ne jotka tykkäävät seksistä ja sanovat että seksiä on ja se on tärkeää, joutuvat puolustelemaan kantaansa?

Ei mulle ainakaan tulisi mieleenkään alkaa tuolta jokaisen "ei tärkeää" vastauksen motiiveja kaivamaan ja ruotimaan.
 
vierailija
Ikinä en oo jakanut mutta on meillä yhä se osin vapaa suhde. Ja vaikka on lupa muidenkin kanssa niin ei se sitä mihinkään muuta että oman rakkaan kanssa se on parasta ihan vaan koska on ja lisänä vielä se ettei tarvitse kortsujen kanssa räpeltää.
xD
Puhut itsesi ihan pussiin :DD

Mitenkä kun aivan selvästi sanoit näin toisessa ketjussa:

"Siis vaikuttaa sun mielestä. Totuus on jotain muuta. Mulla oli muinoin yhtäaikaa kolme miestä jotka kaikki tiesivä toistensa olemassaolosta. Yksikään ei ollut sellainen jonka kanssa olisin halunnut kokonaan sitoutua. Yksi oli naimisissa. Joo, naisensa tiesi että mies on myös muiden naisten kanssa seksuaalisesti. Siitä miehestä siis ei kuitenkaa ollut kuin (hyvään) seksiin. Toinen oli jonkinsortin poyamoristi jolla oli mun lisäksi yksi nainen ja toinen etsinnässä. Sekä miehen että miehen plus sen toisen naisen kanssa oli kivaa viettää viikonloppuja. Kolmas taas oli liian vanha että olisin voinut ajatella pariutuvani mutta kinkymmissä seksipuuhissa meillä synkkasi loistosti. Lisäksi jelpin usein kokin roolissa merireissuilla.


Toimi loistosti muutaman vuoden, Aina kun mulla oli lapsista vapaata, sain mieluisaa seuraa. Vasta, kun tapasin mieheni ja rakastuin, jäivät nämä "vaituiset osa-aikasuhteet".
 
Tässä me ollaan sit, toisin kuin muualla, samaa mieltä.

Osaatko sä kertoa, miksi nää ketjut aina muuttuvat sellaisiksi että ne jotka tykkäävät seksistä ja sanovat että seksiä on ja se on tärkeää, joutuvat puolustelemaan kantaansa?

Ei mulle ainakaan tulisi mieleenkään alkaa tuolta jokaisen "ei tärkeää" vastauksen motiiveja kaivamaan ja ruotimaan.
No näinhän sen pitääkin olla. Ei aina voi olla samaa mieltä, eikä sellaisesta kukaan edes hyödy koskaan mitään :)

Mutta joo, tuntuu sille, että se on jotenkin tosi väärin odottaa, että seksi on osa parisuhdetta ja se on useimmille yksi niistä elementeistä, joita pidetään oleellisena osana parisuhdetta.
 
"en ole jakanut"'

"kerran minulla oli samaan aikaa kolme miestä, panin heitä aina kun lapseni sain pois tieltä" xD Näin lyhyesti. "sitten rakastuin" "mutta tietty, meilläkin on vapaa suhde"


"mutta minä en jaa mitään. Muutakuin SITÄ" :D
Ja mitä jakamista se sit muka olisi vaikka se olisi noin mennyt?

Voin kyllä ajatella että ihmisen, joka ei hippuakaan nauti seksistä, mielestä naiminen saattaa olla jakamista. Tosin sitä mä en silti ymmärrä että miksi antaa -tai siis jakaa, ellei halua.

Suosittelisin käyntiä vaikkapa seksuaaliterpeutilla.

Ei oo normaalia että ihminen edes kuvittelee toisen elämän noin seksikeskeiseksi mitä sä teet. Sun on pakko olla jotenkin sairas.
 
vierailija
Itse en ole koskaan joutunut elämään niin, etteikö kumppani olisi minua halunnut. Itse olen kuitenkin ollut parisuhteissani se haluton osapuoli. Olen ollut suhteessa sekä miehien että naisten kanssa. Nykyisessä suhteessa haluan miestäni paljon ja vain muutaman kerran olen kieltäytynyt seksistä väsymykseen vedoten, vaikka olemme olleet vuosia yhdessä ja lapsiakin pyörii jaloissa useampi. Vaikka en ole itse tullut torjutuksi seksin suhteen, olen torjunut kumppanin aiemmissa suhteissani ja nämä suhteet ovat päätyneet eroon syystä tai toisesta. Tässä suhteessa olen oikeasti päättänyt haluta miestäni. Vaikka aina ei jaksaisi tai haluttaisi pyrin kuitenkin ohittamaan sen blaah-fiiliksen ja joka ikinen kerta on päätynyt hyvään tyydyttävään seksiin. Silloin mietin mielessäni, että kyllä kannatti. Osasyynä tähän on varmasti se, että mieheni on hyvä rakastaja ja hänen kosketus saa minut syttymään. Olen löytänyt minulle sopivan ihmisen rinnalleni. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokaisella on oikeus kieltäytyä seksistä myös parisuhteessa. Kuitenkin pitkään kestänyt haluttomuus on mielestäni jo loukkaavaa toista osapuolta kohtaan. Silloin voi kysyä itseltään mikä on se syy, miksi en halua kumppaniani? Jokainen ihminen varmasti haluaa tuntea itsensä halutuksi. Jos ei oma kumppani sitä osoita, on mahdollista, että vastaan kävelee ihminen, joka sen osoittaa. Onko seksittömässä parisuhteessa oikeus pettää? Mielestäni pettäminen on rumaa ja loukkaavaa, mutta jokainen ihminen haluaa sisimmissään varmasti tuntea itsensä haluttavaksi ja halutuksi. Seksi on ainakin minulle perustarve.
 

Yhteistyössä