kuinka suuri kokoisen vauvan suostuisit synnytttään?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
tissipapu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä sitä tietää minkä kokoinen sieltä on tulossa? Ei täällä mitään painoarvioita tehdä ilman syytä.
Niinpä, ja painoarviotkaan ei osu läheskään joka kerta edes puolen kilon tarkkuudella kohdalleen. Mutta sanoisin tuohon kysymykseen, että tarjonta ratkaisee enemmän kuin kilomäärä. Optimitarjonnassa 4,5-kiloinen tulisi vielä kohtuullisesti. 4330 g oli toisen lapsen paino, ja oli helppo synnytys.

eipä sitä voi etukäteen valita,ensimmäinen oli isompi ku arviot ja toinen lapsi yli 500g pienempi,mitä arvioitiin...Käynnistettiin sen takia,et on Niiin iso ja mä uskoin ja kärsin viikkotolkulla... no riitti se 3960g :)

oikeesti?
Ihme kitisijöitä, mun äiti on synnyttänyt 7 lasta joista kaikki on olleet yli 4kg syntyessään. Mun esikoinen painoin 3995g ja mun mielestä mulla oli helppo synnytys, en edes revennyt yntään.. Jos jonkun mielestä vähän reilu 3kg lapsi on iso, niin get real..

Ei nuo arviot
taida kaikkea kertoa. Itse synnytin 2150g vauvan ja synnytys oli vaikea. Jälestäpäin synnytyslääkärikin totesi, että lantio oli 2200g vauvalle sopiva ...:) ja antoi ymmärtää, että isompaa sieltä ei olisi tullut. että näin!

epeli
Jaa-a, mulla esikoinen oli 3kg ja toinen 3850g ja sanoivat että siinä menee mulla raja.
Eli en taida ite voida päättää saanko joskus mahdollisesti synnyttää kolmannen normaalisti vai syntyykö kokonsa takia sektiolla.
Toiset synnyttää isojakin lapsia helposti, kaikki ei edes pienempiä, kyllä se on lantiosta kiinni minkä kokoista sieltä voi tulla ulos.

ViVa
Mulla esikoisen arvio oli 4,4-4,5kg,eikä ne sanoneet että sektio olis ees vaihtoehto,saati että olisivat mitenkään mittailleet mahtusko tulee. Kunhan käynnistivät vaan.

Se ei sitten mennyt kovin hyvin.. joten toisen kohdalla ilmoitin että se 4kg on se raja,ja sainkin käynnistyksen viikolle 38 jolloin vauva oli 90g vajaa sen 4kg :)

vieras
Meillä isoin lapsi ollu 4,5 kg eikä tehny edes tiukkaa. Eli varmaan sitten jos 5 kg alkaa lähestyä niin alkais miettimään. Mulla ei ainakaan lapsen koko ole ollu yhtään verrannollinen synnytyksen vaikeuteen. Toisaalta meidän lapsilla on ollu kokoonsa nähden suht pieni pää, mikä kyllä helpottanu huomattavasti.

mutteri
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
No vanhempi tyttö oli 4,8kg että ehkä joku 5kg...
Vaikkakin se paino EI todellakaan määrittele sitä kuinka rankka synnytys on!!
Pienempi vauva on helpompi synnyttää isompaan verrattuna, jos molemmat ovat siis ihan normaalitarjonnassa. Isompi vauva, isommat supistukset ja paikat joutuvat myös venymään enemmän.

2+3
Minun viimeisin, eli kolmas synnytykseni oli kaikkein helpoin ja lapsi oli kaikista suurin, eli 4110g, tuli sellaisella rytinällä että kätilön piti toppuutella ponnistusta, että sai hanskat käteensä. Jokainen synnytys on siis omanlaisensa, eikä koko ole ainut mikä ratkaisee.

Yhteistyössä