kuinka suuri kokoisen vauvan suostuisit synnytttään?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mutteri:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
No vanhempi tyttö oli 4,8kg että ehkä joku 5kg...
Vaikkakin se paino EI todellakaan määrittele sitä kuinka rankka synnytys on!!
Pienempi vauva on helpompi synnyttää isompaan verrattuna, jos molemmat ovat siis ihan normaalitarjonnassa. Isompi vauva, isommat supistukset ja paikat joutuvat myös venymään enemmän.
No mun mielestä tuon isoimman synnytys oli suht helppo verrattuna pienempään :)
Mulle ei epiduraalit jne. mene, ihan lämpöisen suihkun avulla tuo isoin syntyi.
Pienin ja nuorin ilman lievityksiä, mutta nopeasti. Mutta olipa kipeetä...

samankokinen oli kun mun poika oli 3kk neuvolassa ja mulla rajana on tuo 3kg koska keskimmäinen painoi 3110g ja jäi hartioistaan kiinni joten ei enään sellaista kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja heidiS23:
samankokinen oli kun mun poika oli 3kk neuvolassa ja mulla rajana on tuo 3kg koska keskimmäinen painoi 3110g ja jäi hartioistaan kiinni joten ei enään sellaista kiitos.
Niin no se vaihtelee. Paino ei kerro kaikkea.
Joku saa pakerrettua 5 kiloisen, joku juuri ja juuri reilu 3 kioisen.
Siihenkin sopii suunnilleen se, että paino ei kerro kaikkea...
Vähän toisella tavalla vaan :)

narikka
4015g on raja, jos joskus kolmas lapsi on puheissa ja tulen raskaaksi niin pyyän kyllä painoa arvion tarkasti. tämä oli arviolta 3700g eikä kyllä ole yhtään isompi.. onneksi ei tarvinu tikkejä :)

äiti kertaa kolme
kaikki lapset olleet yli 4kg joista suurin 4,7kg, mutta yli viisikiloisen kohdalla alkaisin harkitsemaan sektiovaatimusta,jo ihan siksi,että pelkäisin lapsen vaurioitumista,vaikka tilava lantio onkin mulla.

en voisi päättää
Joskus aikoinaan ekaa odottaessani kuvattiin ja puhuivat noin kolmesta kilosta joka sopii hyvin tulemaan kun olen pieni ja siro.
Painavin täysiaikaiseni on painanut 3110g ja hyvin hän vielä tuli, muuta vajaa kolme ja kuopus v36 2040g.

TilkkuTyttö
Jaa-a, en tiedä. Kuopus oli 4.5kg ja tuli tosi helposti ulos parissa minuutissa (siis ponnistus oli helppo). En tiedä kun ei ole enää lapsia "suunnitelmissa", mutta jos olis, niin saattaisin miettiä pari kertaa jos yli 5kg ennustettas olevan koko...

en voisi päättää
Alkuperäinen kirjoittaja en voisi päättää:
Joskus aikoinaan ekaa odottaessani kuvattiin ja puhuivat noin kolmesta kilosta joka sopii hyvin tulemaan kun olen pieni ja siro.
Painavin täysiaikaiseni on painanut 3110g ja hyvin hän vielä tuli, muuta vajaa kolme ja kuopus v36 2040g.
Pakko muuten jaktkaa että nuo kolmikiloiset veivät jalat alta supistuksissa ja ei voinut kävellä. Alle kolmikiloisilla ei samaa ongelmaa ja kävelin synnytyshuoneeseen saakka jossa pian syntyivät.

vieras
Äidilleni oltiin sanottu ettei hän voi yli 4kg vauvaa synnyttää ja sitten synnyin minä reilu 4.6kg ja ihan alakautta ilman sen suurempia ongelmia. Oma vauvani oli 3.2kg.. En osaa sanoa tuliko helposti vai ei kun ei ole mihin verrata..

mamizuukkeli
on ollut pakko synnyttää,joskin raskausaikana sanottiin että niin pieni(hoikka mutta suht pitkä tosin) olet ette yli 4 kilosta synnytä,painoarvio heitti =P kakkonen oli 4950 ja 56 ja kolmonen 4420 ja 53,5...

esikoinen "vain" 3830 ja 54... kyllä toi 5 kiloo on raja

vieras
heh :D Olen pieni, 155cm pitkä ja lantionympärys on 82cm, mutta lääkärin mukaan sisämitat ovat hyvät ja mahtuisi vaikka viisikiloinen :) Enpä ole koskaan miettinyt, mikä olisi se maaginen raja alkaa "vaatimaan" sektiota, kun pelkään sitä muutenkin.

vieras
Ei meidän sairaalassa ainakaan itse saa valita miten synnyttää, vaan lääkäri sen päättää. Mä läksin tokaa synnyttämään painoarviolla 4700 g, onneksi painoi vaan 4100 g. Oli kyllä helpompi synnytys kuin esikoisen, joka painoi "vaan" 3700 g.

vieras
Eikös se pään mitta ole kuitenkin se mikä merkkaa. Kyllähän 3,5 kilosella voi olla julmettu pää ja siinähän sitte pusket. :-/

Esikoinen ja kakkonen oli vähän yli nelikiloisia, kolmonen 4,5kg. Koko ei vaikuttanut... joka kerta helpompi :D

Jos joku olis sanonut kuinka iso tää kolmas oli, niin olisin varmaan jo pelosta itkenyt. Onneksi en tiennyt ja vaikka pieni ihminen olen niin hyvin tuo reilu 4 kiloinen syntyi. (Neuvolassa sanoin etten yli 3,5 kiloista synnytä alateitse :D) Helpommin tuo tuli kuin 2,7 kiloinen esikoinen joten voisin synnyttää ehkä max. 4,3 kg tai mistä sen kukaan tietää :eek:

Yhteistyössä